مهر نوشت:

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی پرونده دانشگاه ایرانیان در این کمیسیون، مجوز صادره از وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تاسیس دانشگاه ایرانیان را غیر قانونی خواند و از وزیر علوم و رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست به این پرونده رسیدگی کنند.

عوض حیدر پور با اشاره به بررسی پرونده دانشگاه ایرانیان در کمیسیون اصل نود اظهار داشت: در آخرین روزهای دولت دهم دانشگاهی توسط احمدی نژاد تاسیس شد، مسئله ای که خبر ساز شد اختصاص 16 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی به این دانشگاه بود.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون اصل 90 بررسی کرد که این 16 میلیارد به چه صورت برداشت شده و به چه صورت قرار بوده هزینه شود.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات گزارشی در خصوص واریز 16 میلیارد به حساب دو فرد حقیقی دولت دهم به ریاست مجلس ارائه داد تصریح کرد: لاریجانی هم این گزارش را به کمیسیون اصل نود ارائه داد و در کمیسیون نحوه اختصاص این بودجه، چرایی اختصاص و چگونگی پرداخت و باز پس گیری 16 میلیارد بررسی شد.

حیدر پور با بیان اینکه این 16 میلیارد تومان به حساب رسمی دانشگاه ایرانیان واریز نشده بلکه به حساب دو شخص حقیقی که هیئت موسس دانشگاه بودند واریز شده است افزود: در واقع در خواست اختصاص این مبلغ در یک اتاق نهاد ریاست جمهور نوشته شده و در اتاق کناری دستور پرداخت آن صادر گردیده است.

وی در خصوص سابقه صدور مجوز تاسیس دانشگاه ایرانیان اظهار داشت: سال 89 وزارت علوم مجوزی را برای تاسیس دانشگاه بین المللی ایرانیان در همه رشته ها و همه مقاطع در کشور صادر کرد. صدور این مجوز در حالی است که در موافقت نامه های اصولی وزارت علوم سابقه نداشته است چنین مجوزی صادر شود.

حیدرپور با بیان اینکه صدور این مجوز خلاف عرف بوده تصریح کرد: بر اساس مجوز صادره باید این دانشگاه در جزیره کیش تاسیس می شد، اما از سال 89 تا 92 هیچ اقدامی در راستای تاسیس این دانشگاه صورت نگرفت.

وی ادامه داد: احمدی نژاد در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت دهم در پایان جلسه اعلام می کند که مجوز تاسیس دانشگاه ایرانیان را سال 89 از وزارت علوم گرفته و تقاضای تاسیس دفتر این دانشگاه در تهران را مطرح می کند که اعضای جلسه با صلوات موافقت خود را اعلام می کنند.

عضو کمیسیون اصل نود با تاکید بر اینکه تاسیس دانشگاه ایرانیان در تهران غیر قانونی است خاطر نشان کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر صدور مجوز تاسیس دانشگاه ایرانیان در تهران غیر قانونی است و اقدام احمدی نژاد به عنوان رئیس دولت دهم مبنی بر اخذ مجوز تاسیس دانشگاه برای خود و دوستانش اقدامی غیر اخلاقی است.

وی با بیان اینکه مجوز تاسیس دانشگاه ایرانیان در تهران رانتی برای احمدی نژاد بود از وزیر علوم و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست به این تخلف رسیدگی کرده و مجوز صادره را لغو کند.

به گزارش مهر هم اکنون دانشگاه ایرانیان در حال آماده کرده زمینه ها برای جذب دانشجو در ترم تحصیلی بهمن است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    88 5
    میدونید سود بانکی این پول چقدر میشه؟!! این افراد پولو بحساب خودشون میریزند و در صورت پیگیری قوه قضائیه نهایتا اصل پولو بر میگردونند!!!
    • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      4 67
      عزیز من سودش در یک ماه چقدر شده که این قدر خودت را به آب و آتش زده ای ؟؟
    • امیرحسین IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      4 38
      آخه 16 میلیارد پوله ؟
    • سامان IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      60 1
      اقاي بي نام كه گفتي سودش مگر چقدر ميشه كه خودتو به اب و اتش زدي بايد بدوني كه بانكا 19 و 20 درصد سود ميدن, و سود بانك از مبلغ 16 ميليارد برابر با266 ميليون و ششصد هزار تومن در يك ماهه. اگه سواد داشته باشي خودت ميتوني حساب كني. واقعا براي خودمون متاسفم كه ميذاريم به اين راحتي.....
    • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      16 2
      بي نام 13:09 ، حتماً سود يه چنين پولي در ماه رو ، شما در يك روز به دست مي آوريد كه برات مهم به نظر نمي رسه!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    53 1
    اعضاي دولت قبلي ، كار مردم بيچاره رو همينطور با صلوات راه مي انداختند!!!!
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    23 1
    چه خدمتی بالاتر از این به خلق خدا!!!
  • احمد IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    17 2
    عزیزان دانشگاهی که وجود نداشته به نظر شما حساب کی میریختن تا روند کار فرهنگی صورت بگیره.
  • غـــزل IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    6 6
    یه سوال (به این پست ربطی نداره):من کنکور عملی که دادم اسم فامیلمو یادم رفت بنویسم..اما کد صندلیم رو برگه بودش ..بنظر شما امکانش هست خدایی نکرده به این دلیل رد بشم؟؟! :(((( (خواهش بچاپ)
    • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      8 0
      اگه بدلیل علمی رد نشی به این دلیل رد نمیشی (البته خدای نکرده)!! چون شماره صندلی رو بر اساس نام شما تعیین میکنن
    • غـــزل IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      4 1
      ناراحتیم از اینه که عملیمو فوق العاده دادم.اگه به دلیل اشتباه احـمـ ـقـانم رد بشم ناحقیه.. مرسی خیالم راحت تر شد!
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    22 1
    سود ساليانه اش ناقابله حدود4 ميليارد تومان
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    21 1
    سود روز شمار 20% برای 16 میلیارد میشه: «روزی هشت میلیون و هفتصد و شصت هزار تومان»....!!!!!!!!!!!!!! یعنی «ماهی 263 میلیون تومان».......!!!!!!!!!!! همچین بد هم نیست.............البته بگذریم از اینکه این پول خوردی بیش نیست در مقابل .........!!!
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    16 1
    اونوقت یک کارمند بدبخت رو بخاطر 500 هزارتومان برکنار میکنن .
  • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    12 0
    یادتون موقعی که می خواست پرداخت یارانه ها رو اعلام کنه گفت پول امام زمانه شاید در مورد این مبلغ هم چنین نظری داشتند
  • محمودرنجبر EU ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 1
    دامن زدن به کینه ها واختلافات سابق زیانش فقط متوجه مردم بیچاره میشود واز طرف انقدر پولای گنده تر از این هست که باید رسیدگی شود که حالا حالا ها نوبت این خرده ها (برای شماها)نمیرسه