زنده‌یاد محمد ورشوچی: ما غلتکی برای ادامه راه جوانان علاقه‌مند به بازیگری بودیم

زنده‌یاد محمد ورشوچی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، در گفت‌وگویی تصویری که ۱۵ سال پیش ضبط شده است، نسل خود را غلتکی دانست که راه را برای جوانان علاقه‌مند به بازیگری، هموار کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موزه سینمای ایران، به مناسبت سال‌روز درگذشت محمدعلی ورشوچی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، بخش‌هایی از گفت‌وگو با این هنرمند را که در سال ۱۳۸۶ تهیه و ضبط شده است، منتشر کرد. 

بخشی از سخنان محمدعلی ورشوچی به شرح زیر است: 

- زمانی که ۱۸ ساله بودم به دایی‌ام گفتم می‌خواهم تئاتر اجرا کنم و او برای اجرایم سرمایه‌گذاری کرد و اولین کارم را که تمرین زیادی هم برای آن داشتیم، در سینما تمدن در چهار راه مولوی اجرا کردیم و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت.

- گروه تئاتری به نام مینا وجود داشت که زنده‌یاد پورزند سرپرست آن بود و برای یکی از نقش‌های تئاترشان به دنبال یک جوان می‌گشتند که توسط دوستم سیدعلی بنی‌احمد به آن‌ها معرفی شدم. درواقع با همین گروه تبدیل به بازیگر حرفه‌ای تئاتر شدم.

- بازیگرانی که هم در سینما و هم در تئاتر فعالیت دارند، تئاتر را بیشتر دوست دارند زیرا تئاتر، محیط خانواده است. هرشب بازیگرها دورهم جمع می‌شوند و در چند ماه و هر شب یکدیگر را می‌بینند و با هم زندگی می‌کنند اما در سینما چنین پیوستگی وجود ندارد و همه بازیگران را هر روز نمی‌بینیم. محیط تئاتر گرم‌تر، صمیمی‌تر و دوستانه‌تر است اما تئاتر به مراتب سخت‌تر است زیرا اگر سر صحنه اشتباهی به وجود آید، دوربینی وجود ندارد که آن را خاموش کنیم و دوباره بگیریم به همین دلیل تئاتر نیاز به تمرکز بیشتری دارد.

- توصیه من به جوانانی که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه  تئاتر و سینما و تلویزیون هستند، این است که ابتدا عاشق این کار باشند و بعد وارد آن شوند. استعداد لازم را داشته باشند و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند. ما غلتکی بودیم که راه را نشان دادیم، سعی کنید به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

محمد ورشوچی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، بامداد ۹ فروردین ۱۳۹۰، در ۸۶ سالگی چشم از جهان فروبست و پیکرش، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد. 

زنده‌یاد محمد ورشوچی: ما غلتکی برای ادامه راه جوانان علاقه‌مند به بازیگری بودیم

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی رضا IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    2 0
    روحش شاد و یادش گرامی