دبیر بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی با اشاره به اهداف پیش‌بینی شده در افق ۱۴۰۴ گفت: با شرایط فعلی بعید است به این افق برسیم مگر اینکه مکانیزمی برای آن اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری های مهر و ایسنا٬ دبیر کارگروه تحول استان خراسان رضوی که به عنوان نماینده غرفه داران در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره علم تا عمل شرکت کرده بود٬ با تاکید بر ارتقاء حمایت از شرکت های دانش بنیان افزود: در این زمینه پیشنهادی را ارائه می دهیم که موجب ارتقاء این حمایت ها خواهد شد.

مجید عباسپور با اشاره به اهداف سند چشم انداز اظهار داشت: تا رسیدن به اهداف سند چشم انداز 12 سال بیشتر فاصله نداریم ضمن آنکه بر اساس نقشه جامع علمی کشور تا سال ۱۴۰۴ باید ۵۰ هزار اختراع و اکتشاف در داخل ثبت و ۱۰ هزار اختراع در سطح بین المللی به ثبت برسد. با شرایط و اعتبارات فعلی بعید است که بتوانیم به این افق دست یابیم مگر آن که مکانیزمی برای این موضوع اندیشیده شود.

دبیر بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی با اشاره به اعتبارات محدود دولتی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این اهداف باید مکانیزمهایی داشته باشیم تا به اهداف اسناد بالادستی در حوزه علم و فناوری دست یابیم. اگر شرکت‌های دانش بنیان و مخترعان هر استان بتوانند از طریق ثبت اختراع و یا مهندسی معکوس یک محصول دانش بنیان را ارائه کنند در واقع یک صرفه‌جویی ارزی ایجاد می‌شود و در صورتی که معادل ریالی همین صرفه‌جویی به حساب معاونت علمی واریز شود، معاونت نیز می‌تواند این بودجه را بین استان‌ها سرشکن کند و از این طریق بسیاری از مشکلات موجود رفع خواهد شد.

عباسپور خاطرنشان کرد: اگر این پیشنهاد اجرایی شود، می‌توانیم از کل طرح‌های دانش بنیان در استان‌ها حمایت کنیم و در این زمینه خواستارم که دکتر ستاری این موضوع را به هیات دولت پیشنهاد کند.

شما کاربران گرامی می توانید نظرات٬ پیشنهادها و راهکارهای خود را درمورد مکانیسم های حمایت از طرح های دانش بنیان و دست یابی به اهداف پیش بینی شده در سند چشم انداز ۱۴۰۴ در بخش نظرات در انتهای همین صفحه بنویسید. 

۵۳۵۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    20 4
    اول فکری به حال قیمت ماست و شیر و پنیر و تخم مرغ کنید. بعدش فیلتر ... را از فضای کشور حذف کنید. اختراع پیشکش کشورهایی که مسئله فرهنگی و سیاسی و شکمی شان را بیش از 100 سال هست حل کرده اند.
  • بی نام IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    7 0
    به نظر من ايراني ها واقعا داراي هوش و استعداد خوبي هستند و اگر امكانات در اختيار داشته باشند ميتوانند همانند توليدات قابل توجه علم تئوري كه در حال حاضر انجام ميدهند، به صورت عملي نيز اختراعات مهمي را انجام دهند.
  • بی نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    26 1
    کلی درس سخت خوندیم، رتبه ی اول هم شدیم، الانم 4 ساله که بیکاریم گوشه ی خونه افتاده، چرا؟ چون شهرستانی هستیم با امکانات صفر، درآمد صفر و کم کم همه ی درسا هم داره یادمون میره، اختراع پیشکش !
    • مجید IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
      0 31
      حقت نیست اول باشی عزیزم. خیلی از مخترع ها با هیچ شروع کردن.
    • بی نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
      3 0
      اینقده بدم میاد از این حرفای کلیشه ای و مزخرفاتی که 2 کتابا برا مخترعا مینویسن که نگو «حق» شناس!
  • بی نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    7 0
    از مدرسه شروع کنید . تا کنکور رو برندارید هیچ اتفاق مهمی نمی افته کنکور مانع بزرگی در راه فعالیتهای پژوهشی دانش آموزان است
  • بی نام A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    12 1
    فکر میکردم دیگه دوران این آمار و ارقام بازیا تموم شده!!!
  • بی نام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    3 0
    نظام فعلی آموزشی با وجود وقت و انرژی زیادی که از افراد می گیره کارایی پایینی داره.تا یک نظام آموزشی و فرهنگی منسجم و هدفمند در کشور حاکم نشه چیزی درست نخواهد شد که این تغییرات هم از دست تصمیم گیران فعلی این عرصه ها بر نمی آید.
  • از محرومستان IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    4 0
    توی شهر ما در چند سال اخیر چندین سوله‌ی ورزشی احداث شد. فک میکنین چند نفر توش ورزش کردن! فقط بدرد مراسم و ثبت‌نام و همه چی الا ورزش میخوره؛ خُب نمیتونستن چند تا سوله‌ی پژوهشی بزنن ؟!
  • رضا ازرشت A1 ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    7 0
    آقابخداکسی باعلم ودانش مخالف نیست ولی این اختراعات الکی وبیفایده که توزندگی روزانه هم کاربردی نداره ونمیشه اونهاروتجاری کردوفقط برای پرکردن تیتراخبارشبکه خبرودادن آمارهابکارمیره چه فایده ایی داره اگه ماتومملکتمون این همه دانشمندونخبه داریم چرا اوضاع تولیدات داخلیمون اینقدرداغونه وبی کیفیته
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    2 0
    مثل اختراع ماشین زمان یا داروی درمان ایدز گیاهی
  • به توچه A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    1 0
    برو بابا