سفیر ایران در آذربایجان: حضور رژیم صهیونیستی در منطقه قفقاز بزرگنمایی می​شود

محسن پاک آئین معتقد است که یکی از ترفندهای غربی​ها و رژیم صهیونیستی این است که تهدیدات آسیای مرکزی و قفقاز را برای ایران بزرگنمایی کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محسن پاک آئین سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در گفت وگوی خود در کافه خبر گفت: ما باید به کشورهای همسایه خودمان مخصوصا کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز نگاه فرصت محورانه داشته باشیم. یعنی این کشورها را فرصتی برای خودمان بدانیم که می​توانند ظرفیت​های ما را در سیاست خارجی بالا ببرند. گاهی متاسفانه نگاه، نگاه تهدید محور به این کشورهاست. یکی از ترفندهای غربی​ها و رژیم صهیونیستی این است که تهدیدات آسیای مرکزی و قفقاز را برای ایران بزرگنمایی کنند. یعنی ما دائما نگران باشیم و بترسیم که رژیم صهیونیستی این کشورها را به عنوان تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران هدایت می​کند. در حالی که واقعا اینگونه نیست.

وی در توضیح این مطلب گفت: اگر به اخباری که درباره حضور رژیم صهیونیستی در منطقه هست دقت بفرمایید ، می بینید که منابع این​ها اغلب خود رسانه های رژیم صهیونیستی است. رسانه های صهیونیستی و رسانه های غربی متمایل به این رژیم دائما تهدید این کشورها برای ایران را بزرگنمایی می​کنند .از سوی دیگر رابطه خوب خود با کشورهای این منطقه را بزرگنمایی می کنند. بارها تاکید شده که رژیم صهیونیستی 4.5 میلیارد یورو با جمهوری آذربایجان معامله دارد و بخش عظیم آن هم تعاملات نظامی است.بخشی از این آمار را، کارشناسان ما تایید نمی کنند. حتی خود آذری​ها هم به صراحت این رقم را اعلام نمی کنند. اما در داخل ایران دائما این مسایل مطرح می شود.

مشروح این گفت و گو به زودی منتشر خواهد شد.

219219 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • يكي IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    7 9
    اسم اين كشور مورد نظر قفقاز ميباشد! آذربايجان نواحي آذري زبان خودمان است!
  • سیامک IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    14 7
    دقیقا.. اینها هم برای ما کشورک شده اند!! فراموش نکنیم آذربایجان شمالی متعلق به خاک پاک ایرانمان و آذربایجان ما هستند.
    • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      8 12
      تو یا نقشه جهان را نمیدونی یا از فرط افراط تو جهالت کاملی اذربایجان یه کشور نه خاک کشور شما از خواب بیدار شو
  • سیامک IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    2 2
    خانوم/آقای بی نام.. افراط نیست، حقیقت تاریخی و قانونی کشور ما است (و بر اساس اسناد حقوق بین الملل). صد در صد به دلیل حس میهن فروشی نظر بی ارزشتان را ثبت نموده اید. به امید اینکه خاک پاک میهنمان از قدمهای آلوده ی افراد خائن پاکسازی شود.. آمین!