فارس نوشت:

وزیر خارجه ترکیه گزارش‌های منتشرشده مبنی بر دست داشتن آنکارا در حمله اخیر به لاذقیه را رد کرد و گفت ترکیه هیچ‌گاه علیه هیچ‌یک از کشورهای اسلامی با اسرائیل همکاری نکرده و از این پس نیز نمی‌کند.
به گزارش پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر همکاری ترکیه با اسرائیل در حمله اخیر به یک پایگاه موشکی در «لاذقیه» سوریه، «احمد داوود اوغلو» این اتهام را رد کرده و گفته است آنکارا هرگز علیه یک کشور اسلامی با اسرائیل همکاری نمی‌کند.

هفته گذشته مخالفان دولت سوریه گزارش‌هایی را از وقوع انفجار در یک پایگاه موشکی در جنوب «لاذقیه» منتشر کرده و بعدا اعلام کردند که این پایگاه را اسرائیل هدف قرار داده است. ساعتی بعد یک مقام آمریکایی هم در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» دست داشتن اسرائیل در این انفجار را تائید کرد.

برخی منابع هم مدعی شده‌اند که ترکیه نیز در این حمله مشارکت داشته و با جنگنده‌های اسرائیلی همکاری کرده است.

داوود اوغلو در رد این گزارش‌ها گفته است: تلاش‌هایی وجود دارد برای اینکه ترکیه را همکار اسرائیل نشان دهند. ما مشکلاتی با سوریه داریم، اختلافاتی بر اساس یک اصل مبنایی. اما بگذارید صراحتا اعلام کنم که دولت ترکیه هیچ‌گاه علیه هیچ یک از کشورهای اسلامی‌ با اسرائیل همکاری نکرده و از این به بعد هم نخواهد کرد.

گفته می‌شود هدف صهیونیست‌ها از حمله اخیر، نابودی موشک‌های روسی‌ای بوده که در اختیار ارتش سوریه قرار دارد. صهیونیست‌ها در مورد این حمله نیز مانند همیشه سکوت در پیش گرفته‌ و دست داشتن در این حادثه را نه رد و نه تائید کرده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    5 0
    ترکیه با اقدام عملی خلاف آن راثابت کند.
  • دشمن اردوغان A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    6 1
    کار عربستان و قطر وترکیه است از حمامیان اصلی جنایتکاران جبهه انصره و القاعده در سوریه است انسان بی گناه و مظلوم مورد تجاوز به آل خلیفه رجب طیب اردوغان دوست همیشگی اسرائیل! ترکیه تحت نام گروه های امدادی سلاح و مهمات در اختیار تروریست ها درسوریه قرار می دهد
  • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    0 0
    راست میگه بابا با اسرائیل همکاری نمیکنن با عربستان وامریکا همکاری میکنن