۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵

تسنیم نوشت:

رئیس جمهور آمریکا در پی جنجال‌های صورت گرفته علیه فعالیت‌های جاسوسی‌‌ این کشور، دستور متوقف شدن شنود مکالمات مقامات صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی را داده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانووستی، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی این کشور دستور داد است تا از شنود مکالمات مقامات صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که مقر آنها در واشینگتن قرار دارد، جلوگیری شود.
بر اساس این گزارش، دستور متوقف شدن جاسوسی الکترونیکی آژانس امنیت ملی آمریکا از سازمان های مالی بین المللی چند هفته قبل همزمان با دستور محدود کردن شنود در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک صادر شده است.
یک مقام آمریکایی گفته است که واشنگتن از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی جاسوسی نمی‌کند. وی از پاسخ دادن به اینکه آیا این کشور در گذشته این کار را انجام داده است یا نه خودداری کرده است.
کاهش فعالیت جاسوسی آمریکا پس از آن صورت می‌گیرد که جنجال‌های در رابطه با شنود مکالمات رهبران تعدادی از کشورها از سوی سازمان های اطلاعاتی آمریکا فاش شد.
ادوارد اسنودن کارمند سابق سرویس های اطلاعاتی آمریکا چنین افشاگری هایی را انجام داده و اسناد مربوطه را در رسانه‌های غربی منتشر کرده است.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =