هیچ منبع داخلی‌ای تا کنون نامه احمدی‌نژاد به مبارک را تایید یا تکذیب نکرده است.

به گزارش خبرآنلاین، درحالی که روزنامه مصری الیوم از ارائه نامه احمدی‌نژاد از سوی لاریجانی به حسنی مبارک در دیدار نود دقیقه‌ای صورت گرفته میان رئیس مجلس ایران با رئیس‌جمهور مصر خبر داده است؛ تا کنون هیچ منیع داخلی‌ای اصل این نامه را تایید یا تکذیب نکرده است. به همین دلیل متعاقبا نیز هیچ خبری از محتوای این نامه منتشر نشده است.

این بی‌خبری با سکوت منابع دولتی و ابراز بی‌اطلاعی منابع پارلمانی همراه بوده است. کما اینکه اگرچه از صبح امروز تا کنون، محمود احمدی‌نژاد و معاون اول وی در برخی موقعیت‌های خبری قرار گرفته اند اما هیچ موضعی در این باره اتخاذ نکرده و از صحت و سقم ارسال چنین نامه‌ای اطلاع رسانی نکرده‌اند. حتی رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در نشست امروز خود بی‌آنکه این نامه را تایید یا تکذیب کند، در پاسخ به دوبار سوال خبرنگاران در این زمینه، تنها به بیان این جملات اکتفا کرد که «موضوع اصلی این سفر اجلاس بین‌المجالس بوده و در حاشیه آن نیز ملاقات‌هایی صورت گرفت». به این ترتیب او هم هیچ پاسخ شفافی به این سوال نداد.

اما در میان مقامات پارلمانی، با ابراز شگفتی آنها در اینباره روبرو شده ایم. چه آنکه علاء‌الدین بروجردی با بیان اینکه انتقال نامه رئیس‌ یک قوه از جانب رئیس‌ یک قوه دیگر متعارف نیست، به خبرآنلاین گفت: نگر می‌شود که آقای لاریجانی حامل پیام یا نامه آقای احمدی‌نژاد باشد؟
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز بی اطلاعی در این باره، تاکید کرد که چنین شیوه‌ای برای ارسال پیام رئیس جمهور، منطقی به نظر نمی‌رسد. چرا که بالاترین سطح برای انتقال نامه رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه است نه رئیس‌مجلس!

همچنین جواد جهانگیرزاده دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی به خبرآنلاین گفت: چنین مشیی برای ارسال نامه رئیس‌جمهور، مغایر با رفتارهای سیاسی در ایران و عرف دیپلماتیک در تمامی دنیاست.

وی تاکید کرد که شان مجلس و رئیس آن بالاتر از آن است که حامل پیام رئیس یک قوه دیگر باشد.

نامه احتمالا محرمانه!
حسن زمانی مشاور رئیس‌مجلس نیز در گفت‌وگو با ایلنا، موضوع این نامه و اینکه لاریجانی حامل پیام احمدی‌نژاد به حسنی‌مبارک بوده است را تایید یا تکذیب نکرد. او که می‌گفت از طریق رسانه‌ها در جریان این مساله قرار گرفته است، گفت: من هیچ اطلاعی در مورد این نامه ندارم.

وی در پاسخ به اینکه چطور ممکن است که دفتر رئیس مجلس در جریان چنین نامه‌ای نباشد؟، اظهار داشت: ممکن است در مواردی، برخی مسائل محرمانه وجود داشته باشد که ضرورتی نبینند که دفاتر هم در جریان آن باشد. از این رو احتمالا این نامه محرمانه بوده است.

گفتنی است موضوع این نامه از آن جهت برای رسانه‌های داخلی و بین‌المللی اهمیت دارد که در صورت تایید آن، می‌تواند بابی جدید در روابط ایران و مصر بگشاید. چه آنکه لاریجانی چه در دیدارش با حسنی‌مبارک و چه د ردیدار با ابولغیظ وزیر خارجه مصر ، در مورد تداوم روابط ایران و مصر ابراز خوش‌بینی کرده و حتی در نشست مطبوعاتی‌اش در قاهره نیز به این موضوع تاکید ذاشته است.

اگرچه نامه احمدی‌نژاد به مبارک تایید نشده است اما در حال حاضر برخی گمانه‌زنی‌ها آن را با محتوای زمینه سازی برای برقراری رابطه با مصر ارزیابی می‌کنند. چه آنکه اردیبهشت سال 86 نیز احمدی‌نژاد اعلام کرده بود که ایران آمادگی تاسیس سفارتخانه در مصر را دارد اما طرف مصری به این تمایل ایران تا کنون پاسخی نداده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 31977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • tasnim IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۲
    0 0
    اینهمه خبر پراکنی و شایعه سازی در مورد نامه ای که اصلا معلوم نیست وجود دارد یا ندارد چه معنایی می دهد؟؟