درحالی که پکن روابطی پرتنش را در دریای شرقی با توکیو تجربه می کند آمریکا ناو هواپیمابر خود را در دریای جنوبی چین مستقر کرده است.

در حالی که پکن روابطی پرتنش را در دریای شرقی با توکیو تجربه می کند آمریکا ناو هواپیمابر خود را در دریای جنوبی چین مستقر کرده است.
 روزنامه ˈمردمˈ ارگان حزب حاکم چین روز دوشنبه تصویری منتشر کرد که نشان می دهد ناو هواپیمابر آمریکا وارد دریای جنوبی شده است.

این در شرایطی است که این ناو از مدتی پیش در خلیج مانیل در حال گشت زنی در آبهای مورد منازعه بوده است. چین و فیلیپین بر سر برخی جزایر دریای جنوبی اختلاف نظر دارند و هر دو مدعی مالکیت برآن هستند.

ناوهواپیمابر آمریکا که چند کشتی اسکورت دیگر نیز همراه دارد بزرگترین ناو نیروی دریایی این کشور محسوب می شود. دو کشتی حامل موشک های هدایت شوند و یک فروند ناوشکن ، یک فروند کشتی پشتیبان و یک زیردریایی عملیاتی ناو ˈ یو اس اس جرج واشنگتنˈ را همراهی می کنند.

دولت آمریکا در راستای راهبرد بازگشت نظامی به آسیا و اقیانوسیه و مهار چین سناریوهای مختلفی از جمله زنده کردن اختلافات سرزمینی بین پکن و همسایگان و برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای منطقه را به اجرا درآورده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =