ایسنا نوشت:

عضو کمیسیون ویژه طرح هدفمندسازی یارانه‌ها با انتقاد از نحوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، اظهار کرد: حتی در بعضی موارد به برخی از افاغنه و مرحومین یارانه تعلق گرفته است.

"محمدرضا تابش" نماینده مردم اردکان در مراسم تودیع و معارفه شهرداران شهرهای اردکان، عقدا و احمدآباد شهرستان اردکان با اشاره به تصویب اصلاحیه بودجه سال‌جاری کشور در مجلس گفت: با انجام این اصلاحیه، دغدغه دولت در زمینه کسری بودجه رفع شد.

وی با بیان این که اصلاحیه قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به تصویب کمیسیون برنامه و بودجه رسیده است، گفت: با طرح و تصویب موضوع در صحن علنی مجلس قرار است یارانه 30 درصد از یارانه‌بگیرانی که بالاترین درآمدها را دارند قطع شود.

عضو کمیسیون ویژه طرح هدفمندسازی یارانه‌ها با انتقاد از نحوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، گفت:هدف از اجرای این قانون اصلاح ساختارهای اقتصاد و تولید، مدیریت مصرف و توزیع عادلانه‌ی یارانه‌ها بود درحالی که اکنون به روشی برای توزیع پول بین مردم تبدیل شده که نه تنها به صورت عادلانه صورت نمی‌گیرد بلکه بر ساختارهای اقتصادی و تولیدی کشور نیز اثرات سوئی داشته است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: حتی در بعضی موارد به برخی از افاغنه و مرحومین یارانه تعلق گرفته است که همه این امور نشان می‌دهد که باید یک بررسی دقیق‌تری برای ادامه این طرح و اجرای صحیح قانون صورت گیرد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    متاسفانه در برخی نقاط محروم ایران افاغنه شناسنامه های افراد فوت شده ایرانی را خریده و می خرند ......چی بگم؟؟؟؟؟؟؟؟ ایران که شده خونه افغانی ها !!!!!!! کلا بعضی مناطق افغانی نشین شده . یعنی شناسنامه ایرانی خریدن خونه می خرن و .... واقعا متاسفم
    • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      86 4
      آقای پژویان جواب بدهند لطفا! کسی که در مناظره دیروز شبکه یک سیما فقط با پوزخند تمام مردم را مسخره میکرد !!!!
    • رسول IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      26 0
      یک نظام اطلاعاتی جامع کم داریم توی ایران دولت یک بانک اطلاعاتی جامع (یا گردآوری اطلاعات از سازمانهای مختلف) تشکیل بده خیلی هزینه و زمان نمیخواد! اگه بخوان میتونن ولی اگه نخوان، نه! چطوره که پول دیه که بیشتر میشه در عرض دو هفته الحاقیه تصویب میشه و پولشم میگیرن، چون میخوان ولی فکرشو بکنید ارزون ترین ماشین الان 16 - 17 میلیونه و وام خودرو (اگه گیرت بیاد) همون 7میلیون ده سال پیشه، چون نمیخوان! کسی به فکر اقتصاد مردم نیست، اکثرا به فکر رزومه خودشونن، باور کن.
    • صدای جوانان A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      21 11
      حالا كار به جايي رسيده كه افاغنه هم خود را در اين مملكت صاحب حق ميدانند نمونه اش هم همين زن افغاني كه در چند كامت پايين تر با لحن طلبكارانه اي حرف زده و پول يارانه را تامين شده از جيب افاغنه ميداند !!! /حالا اين يه نمونه بوده واي به حال نمونه هاي ديگر/ مسئولين چرا پاسخگو نيستند؟ ايرانيها به خود بياييد و يك خواهش از بعضي از هموطنان كه ميگويند نژاد پرستي نكنيد و حق را به افاغنه ميدهند. ما نخواهيم پول بيت المال به جيب افاغنه برود آيا اين ميشود نژاد پرستي؟ ايران اگر اكنون مختصر درآمدي دارد كه ميتواند با آن به شهروندان خود يارانه بپردازد.اين درآمد را ما مديون 8 سال دفاع مقدس و تحريم ها و ابتكارات خودمان هستيم. نه مديون كارگران افغان. و يك يادآوري تاريخي:جنايات محمود و اشرف افغان را فراموش نكنيد
    • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      3 6
      شناسنامه را میخرن چه کار طرف تا میمیره یارانه را قطع می کنند
    • تکتم IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      8 8
      اینم یکی دیگه از عجایب دوره ی پر افتخار احمدی نژاد!
  • ازاد IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    126 2
    چرا نمیگویید نمایندگان مجلس یارانه میگیرند؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    129 2
    ابتدا يارانه اموات ، اتباع بيگانه ، ايرانيان مقيم خارج و مسئولين دولتي و نمايندگان را قطع كنيد و مجددا آمار بگيريد چون شايد مشكل كسر بودجه حل شود
  • یغما IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    87 2
    یعنی مدیریت و نظارت در مملکت ما در حد لالیگا
  • از قم IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    سلام . من یک زن افغان هستم . این همه دارید میگید افغانی باید بره بره بره ؟؟به اینجاهاشم فکر کردید که اگه افغانی از ایران بره خرج یارانه هاتون رو از کجا میارید؟ادامه مونوریل قم رو از کجا بدست میارید پولشو که ریل بندی کنید؟؟؟ساخت فرودگاه قم چی میشه؟؟؟ساخت پل هایی که در حال ساخت چی میشه؟؟؟؟(پل جمهوری)؟؟؟؟ وهزاران کار در حال احداث ؟؟بگذریم همه ی اینها خرجش از کجا میشه به نظر خودتون ؟؟ همه اش از جیب ما افغانیهاست . ما افغانها داریم پول یارانه شما رو میدیم . اگر ما بریم یارانه ای ندارید . بابت حضور ما در ایران سازمان ملل به ایران پول میده و سازمان ملل اون پول رو یارانه میده به شما . یارانه شما بخاطر حضور ماست . متوجه شدید.لطفا نشان بده و سانسور نکن .
    • محمد A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      103 7
      با عرض سلام خدمت خواهر گرامي افغان پول سازمان ملل كفاف يك روز يارانه اختصاصي به هموطنان ما رو هم نداره اون هم اگه سازمان ملل پرداخت كنه.
    • مینا A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      53 3
      اگر واقعا یک خانم افغانی این اطلاعات رو نوشته خیلی جالبه. لازم شد که نماینده ایران در کمیساریای سازمان بین الملل که مسئول نظارت بر وضعیت معیشتی پناهندگان خارجی هستند اطلاعات دقیق در مورد کمک های خارجی بدن .
    • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      95 11
      شما اگه آبادگرید تشریف ببرید کشور خودتونو آباد کنید!
    • بی نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      44 10
      متاسفم متاسفم شما تشریف ببرید کشور خودتان پول سازمان ملل هم مال خودتان خانــــــــــــم.
    • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      36 7
      شما تشریف ببرید ما یارانه نخواستیم,اقتصاد ما به اندازه کافی داغون هست,فقط شما رو کم داشتیم,یارانتون رو هم از همون سازمان ملل بگیرید
    • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      38 6
      عجب!!!! واقعا روتون رو برم. خوبه نگفتی محمود افغان کشور ایران رو نجات داد. یا واسه معتاد کردن جوانان ما و آوردن وبا و جنایات مداوم منت سرمون نگذاشتین. اولا که سازمان ملل پولی به ما نمیده اگر هم بده 10 در صد پولی که ما واسه بازسازی افغانستان دادیم نمیشه. دوم اینکه خانم محترم خوب برید کشورتون. مگر ما مجبورتون کردیم که بیاین؟ همین مونده وامدار افاغنه بشیم! واقعا از ماست که بر ماست.
    • بی نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      29 1
      دوستان کمکهای سالانه سازمان ملل به ایران بابت پناهندگان افغان بسیار ناچیز است . خود سازمان ملل بارها اعلان کرده که کمک این سازمان به ایران در برابر حجم عظیم کمکهای ایران به پناهندگان به چشم نمی آید .
    • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      13 11
      به نظرم نوشتن كامنت اولي يك شيطنت از طرف يك هموطن ايراني بوده كه با افاغنه دشمني داشته،چون واژگاني كه ايشان انتخاب كرده ايراني است در حاليكه افاغنه از چنين واژگاني استفاده نمي كنند همچنين طرز نگارش افغان ها كمي با ايراني ها فرق دارد
    • بی نام IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
      9 4
      بی نام آخری افغانهایی که در ایران بدنیا امدند نگارش و حرف زدنشان مثل ماست دیگر . تعجب شما عجیب است.
    • بی نام US ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      11 4
      از کشور ما برو بیرون و پولت رو هم با خودت ببر
  • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    61 2
    بجز متوفي و افاغنه اضافه كنيد بعضيا كه خانوادگي به خارج از كشور مهاجرت كردند و اصلا كاري به ايران ندارند اما با ارائه مدارك يارانه رو به طور كامل دريافتي ميكنند البته چون عموما داراييهاشون رو به خارج از كشور بردند جز دهكهاي پايين هم طبيعتا حساب ميشن!!!
    • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      17 1
      واقعا ایرانی های خارج از کشور در این زمینه معضلی هستند، من چندین خانواده این طوری می شناسم
  • صابر A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    39 78
    نمیدونم چرا ما ایرانیها اینقدر به برادران افغان گیر میدیم یادمان نره که این عزیزان هم زحمتکشن هم با شرف مگه گدایی میکنن نه. سخت ترین کارها را هم با قیمت کمتر از ایرانیها انجام میدن خداییش قدرشونو بدونین .حالا یارانه به 70میلیون نفر میدین 100هزار نفر هم روش
    • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      30 4
      کدوم 100 هزار نفر,سه میلیون افغانی در ایران هستند و ولکن هم نیستند,برید آقاجون ما خودمون نون نداریم بخوریم
  • شهرام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    31 3
    به آقای محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان بگید که بهتره با ارائه آمار صحبت کنید تا مردم روشن بشن که مثلا در کشورمون تا حالا چند مرده یارانه گرفتند
  • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    22 4
    به نظر من در بحث حذف مبالغ یارانه غنی وفقیر ندارد و اگر بنا به قطع کردن باشد بایستی دولت ابتدا دلار رابه زیر هزار وپانصد برساند وگرنه در غیر اینصورت خیلی خیلی خوش به حال دولتیها و عده مشخصی صادر کننده میشودو قطعا تنها بازنده اجرای هدفمندی مردم بوده که این واقا از شعار عدالت اسلامی به دور است.
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    29 1
    پس مطمئنا مجددا چنین اتفاقی خواهد افتاد چون هیچ کنترلی در این مورد نیست و همش از ضعف دولت میباشد چرا باید یک افغانی یا فوت شده در لیست امار باشد که یارانه بهش تعلق بگیرد!!!!!!!!!!!!!!
  • ضد استكبار IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    8 13
    نگران نباشيد اين جماعت براي همه را قطع مي كنند برگرديم به شعار هاي انتخاباتي آنها متوجه مي شويم چه كلاه گشادي سرمان رفته آنها كه يك ماهه و سه ماهه مي خواستند ايران ران بهشت كنند حالا از بين تمام شعارهايي كه داده اند فقط به شعار ارتباط با شيطان عمل كرده اند و با عوام فربي مي گويند كه هيچي نداريم اگر مي دانستند كه هيچي نداريم پس چرا اين همه شعار دادند و اگر با چشم بسته آمده اند چرا اين همه دروغ به مزردم گفتند
  • 555 IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    39 7
    خواهرعزیز افغانی... با تشکر وقدردانی از شما وهموطنانتون شماتشریف ببرید کشورتون نگران خودتان باشید ما 70 میلیون ایرانی خودمان مشکلاتمون حل میکنیم.... اگه ما روابطمون با برادر آمریکا برقرار کنیم تمام مشکلاتمون حل میشه.....
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    2 3
    در گزارش قبلی اگه کامل میخوندید گفته شده حتا اگه شناسنامه ی افراد فوتی و ازین قبیل هم در کار باشه باز درصد خیلی کمی از به اصطلاح قاچاق یارانه رو توجیه میکنه!!!! پس بدنبال عامل یا عاملان دیگری باشید
  • بی نام EU ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    36 10
    هیچ افغانی ای که مدرک افغانی داشته باشد یارانه نمی گیرد آن کسی هم که گفت افغانی ها هم یارانه می گیرند بعدش توضیح داد که اول شناسنامه ایرانی گرفته اند بعد یارانه. وقتی شخصی تابعیت یک کشوری را می گیرد متعاقب آن جزو شهروندان آن کشور می شود و از حقوق شهروندی برخوردار می شود چطور اگر همان شخص که تابعیت گرفته موقع سربازی اش شد باید به سربازی برود ولی وقت یارانه گرفتنش که شد نباید یارانه بگیرد. منصفانه و دقیق برخورد کنیم تا شامل این مطلب حکیمانه نشویم که (از مکافات عمل غافل مشو).
  • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    13 1
    این ضعف و بی کفایتی اداره آمار و ثبت احوال مملکت رو میرسونه
  • بی نام A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    6 6
    افغاني‌ها نه، افغان‌ها
  • بسم الله تاجیک A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    10 11
    این خبر دروغه که به اتباع افغانستانی در ایران یارانه داده شده است و بنده افغان هستم و در میان جمع کثیری از افغانهای مقیم ایران کسی رو ندیده ام که یارانه دریافت کرده باشد
  • صادقی A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    9 20
    من یک جوان افغانی هستم متولد تهران. من زمانی که آقای رحیمی معاون اول آقای احمدی نژاد گفتند که سه میلیون افغانی داریم و سه میلیون بیکار و اگر اینها بروند معضل بیکاری در جامعه حل میشود بسیار حسرت خوردم برای ملت ایران که چرا شخصی جزو افراد بلند پایه مملکتشان اینگونه کم کاری خود و مجموعه اش را با فرافکنی مضحک میخواهد مخفی کند. تاریخ در اینباره قضاوت خواهد کرد. حالا هم این نماینده محترم بر اساس کدام دلیل و مدرک باز جو ناجوانمردانه افغانی ستیزی را گسترش میدهد. افغانی جماعت یارانه که نمیدهد هیچ عوارض هم میدهد.
    • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      12 3
      عزیز بخاطر اینکه الان در هر شغلی هستند خیاطی و عکاسی و فروشندگی شغل سخته ؟؟؟؟ برو ببین چه تعداد افغانی الان نقاش ساختمان هست.در مشاغل تخصصی هم هستند . شما جنگ بود کشورتون اومدید اینجا حالا چرا بر نمی گردید؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      8 3
      شما افغانی ها که اینقدر با عرضه و لیاقت هستید چرا کشور خودتون رو تبدیل به بهشت نمی کنید تا از حالت یک کشور جهان سومی ببخشید چهارمی! تبدیل به یه ابر قدرت بشه
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    15 3
    افغانیا از ایرانیا نفر دارند. تو یک کشور خارجی اینو می تونین حسش کنین.به نظرم باید برن مملکتشون
  • صبا IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    10 16
    چرا همش از افاغنه بد می گوییم , ببینم وقتی یک ایرانی می رود شهروند یک کشور می شود مثلا همین آلمان 5 سال که در آلمان باشید شهروند می شوید و مثل یک آلمانی از تمامی مزایا برخوردار هستید. اینقدر نژاد پرست نباشیم.
  • افغان A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    13 13
    تو يك افغان را نشون من بده كه يارانه ميگره !!! موندن چي بگن يارانه كم مياران ميگن ميدن افغانيا شايد تو كل ايران 100 تا افغاني كه امكان نداره يارانه بگيره بقيه افغاني ها بدون يارانه زندگي مي كنن تازه هر سال هم يك مقدار پول هم ميدن بابت كارت ها اين حرف ها همش بهانه است بهانه هاي كم اوردن پوله پس الكي الكي نندازين گردن افغاني هاي بيچاره
  • بی نام A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    8 14
    قرار دادن عنوان مردها ها و افغان ها کنار هم برای تیتر خبر تو هین به همزبانان افغان هستش اگر هم میخاید انتقادی بکنید بدون تو هین بکنید افغانی ها و تاجیک ها همزبان هستند و عزیز
  • مقیمی A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    8 14
    چندروز پیش یک کارگرافغانی پیاده رو مارا به ابعاد 120 در 60 به عمق 30/1 کند. کدام ایرانی به چنین کاری تن میده؟؟ در ضمن خیلی از افغانها دارای مادر ایرانی هستند ولی بعداز 35 سال هنوز تابعیت ندارند و من هنوز دلیلش را نتونستن درک کنم هرچند استناد دولت را می دانم چون قیمومیت فرزند را متعلق به پدر می دانند.بجای گیر دادن به افغانیها که سود بیشتری برای کشور دارند به هجوم عربها بپزدازید که فقط توی کارهای ارز و سکه مشغولند.
  • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    8 1
    این همه آقایون کارشناسان خبره که ادعا می کنند می خواهند 3 دهک بالا را شناسائی کنند وقتی توانائی شناسائی افراد مرده را ندارند که یارانه آنها راقطع کنند چطور دم از شناسائی افرادی را می زنند که با درآمد روزانه میلیون ها تومان از مالیات فرار می کنند را می زنند. اینها فقط می توانند یارانه کارمندان و کارگران بدبخت را که مالیاتشان را قبل از دریافت حقوقشان پرداخت می کنند قطع کنند. من با 700 هزار تومان داشتم در تهران زندگی می کردم ولی با هدفمندی یارانه ها اکنون با 2 میلیون تومان هم نمی توانم زندگی کنم. با دو فرزند دانشجو و یک دانش آموز چگونه از پس مخارج آنها برآیم. چرا اینقدر دم از عدالت می زنید؟ اگر راست می گوئید بروید مانند کشورهای دیگر سیستم مالیاتی خود را درست کنید تا از هر کس که درآمد بیشتری دار
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    7 0
    ادامه کامنت قبل..... اگر راست می گوئید بروید مانند کشورهای دیگر سیستم مالیاتی خود را درست کنید تا از هر کس که درآمد بیشتری دارد مالیات بیشتری بگیرید. شما نباید امثال مرا با درآمد 2 میلیون تومان که نیمی از آن هم بابت مالیات و بیمه و قسط وام مسکن و غیره کسر می شود را با کسی که مالک یک برج و چندین کارخانه و شرکت است در یک ردیف قشر مرفه قرار دهید و یارانه مان را قطع کنید. کسی که چند ماشین دارد و توانائی خرید بیشتری دارد باید در هنگام خرید مالیات خود را پرداخت کند تا نتواند از مالیات فرار کند. لطفا از کارشناسان کشورهای دیگر هم در این زمینه کمک بخواهید تا به کسی ظلم نشود. وگرنه همین عدالتی که از آن دم می زنید عین ظلم به اقشار مختلف است.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    3 1
    به نظرمن یارانه یابایدبه همه داده بشودالاکسانی که داوطلبانه انصراف دهندیابایدفقطبه سرپرستان خانواری که زیریک ملیون حقوق میگیرندپرداخت بشه اگه بخ واهیم رقم دوملیون رادرنظربگیریم نمیتوانیم درک کنیم که 487000تومان یعنی چه(پایه حقوق وزارت کار) چه طوردوملیون پول کمی است اما487000تومان پول کمی نیست؟ تازه اگه روزی شش ساعت هم اضافی کاره داشته باشه وفقط جمعه وتعطیلات رسمی رواستراحت کنه حقوقش به یک ملیون تومان. ! نمیرسه
  • مسعود AF ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    5 6
    عزیزان ایرانی! درست است که در ایران تعداد زیادی مهاجرین افغان سکونت دارند اما این آماری که دادند درست نیست. حدود یک الی یک و نیم میلیون جمعیت اند. حالا شاید شما بگوئید اصلا یک میلیون را هم نمی خواهید. عزیزان اگر جمهوری اسلامی ایران خواسته باشد اصلا در ایران یک افغانی هم نمی ماند چون مثل شما فکر نمی کند. بودن افغانها با اینکه مشکلاتی هم دارد اما مزایایی هم دارد. درست است که تعدادی افغان ها در ایران جنایت کردند اما 99 درصد ملت افغانستان مردمان نیک اندیش و خوش برخورد اند. من هیچ وقت به خود این حق را نمی دهم که به ملت و دولت ایران توهین کنم اما شما ببینید که یکی میگوید افغانستان جهان چهارم و دیگری به یک خانم افغان چنین گیر میده که گویا دشمن اش باشد. دوستان بیائید توهین را کنار بگذاریم.
    • بنده خدا A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
      4 0
      عزیزم یک میلیون نیست سه میلیونه برای دریافت اطلاعاتی در مورد شش سوؤ تفاهم درباره افغان های مهاجر به سایت فراقیلیط بروید.
  • بینام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    3 2
    آخه این حرف ها چیه همتون مگه شیعه نیستید چرا به خاطر انقدر پول به برادر مسلمانت میگی برو کشور خودت آخه یکم فکر آخرت رو هم بکنید خدا کره خاکی را آفرید و روزی همه موجودات زنده رو هم میده الان به خاطر یکم پول میگی برو کشور خودت اگه فقط خدا و پیامبران و امامان را فقط با زبانت قبول داری یعنی میگی قبول دارم بعد بهش عمل نکنی که نمیشه آخه مگه برارد مسلمان نیستی دست همیدگرو بگیرید بهم کمک کنید باهم خوب باشید