عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: محرمانه بودن مذاکرات با 1+5 نشان​دهنده جدی بودن آن است

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس می​گوید محرمانه بودن مذاکرات هسته​ای نشان​دهنده جدی بودن مذاکرات ایران و گروه 1+5 است.

هادی شوشتری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره محرمانه بودن مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: اخیرا انتقادهای زیادی به این موضوع مطرح می​شود. اما به نظر بنده محرمانه بودن مذاکرات امری طبیعی است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در عرف سیاسی زمانی که مذاکرات جدی می شود باید جزئیات آن تا مشخص شدن نتیجه نهایی محرمانه باقی بماند. البته در این نوع مذاکرات مطرح شدن کلیات مذاکره در رسانه ها امری طبیعی است که مسئولان مذاکره کننده ایران هم این موضوع را علنی کرده اند.

وی تصریح کرد: هرگاه مذاکرات در عرصه های بین المللی محرمانه می شود، نشاندهنده جدی شدن مذاکرات است.

شوشتری با بیان این که در یک مذاکره بین المللی و جدی باید استانداردهای دیپلماتیک رعایت شود، گفت: یکی از استانداردهای دیپلماتیک موضوع محرمانه بودن جزئیات آن است که در مذاکرات ژنو شاهد آن بودیم. بر همین اساس هرچه مذاکره جدی تر باشد و بخواهد به سمت جلو حرکت کند، باید محرمانه باقی بماند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تاریخ مذاکرات هسته ای ایران گفت: همواره باید اصول مذاکرات رعایت شود تا بتوان به یک نتیجه مناسب در این زمینه دست پیدا کرد. بنده معتقدم هرچه مذاکرات جدی تر باشد باید محرمانه تر باشد و اصول محرمانه باید رعایت شود.

/29295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    0 0
    بذارین کارشونو کنن