مهر نوشت:

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، با بیان این مطلب که بیماری وبا در کشور در حال فروکش کردن است، منشاء این بیماری را مهاجران کشورهای همسایه اعلام کرد.
 دکتر محمدمهدی گویا افزود: بررسی بیش از 240 هزار نمونه آب و مواد غذایی که توسط وزارتخانه های نیرو و بهداشت صورت گرفت، نشان داد که هیچ نوع آلودگی در منابع آب و سبزیجات کشور وجود نداشته است.
وی با تاکید بر اینکه بیماری وبا در حال حاضر مشکل بهداشتی کشور نیست گفت: منشاء این بیماری مهاجران کشورهای همسایه که به طور غیرقانونی وارد کشور شده اند، بوده است.
گویا افزود: استقرار 20 مرکز ویژه بهداشتی در نزدیکترین نقطه به مبادی مرزهای شرقی کشور و اتخاذ تدابیر بهداشتی و درمانی لازم مانع از انتقال موارد بیماری به جمعیت ایرانی شده است و این بیماری در حال کنترل کامل است.
رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تمامی مبتلایان به این بیماری بلافاصله تحت درمان قرار گرفته اند، گفت: علت 6 مورد فوت در دو ماه گذشته که همگی آنها، غیر ایرانی بوده اند، عدم مراجعه به مراکز درمانی بوده است.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • باقر A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    3 3
    اين وصله ها به برادران عراقي و افغان نمي جسبه.
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    6 0
    متاسفانه مهاجران خارجی بخصوص افاغنه ، ناقل بیماریهای بسیاری خطرناکی هستند متاسفانه اکثر آنها دارای بیماری هپاتیت میباشند از از رنگ صورت و چشمهایشان آشکار است . جای تعجب است که بخش اتباع خارجی وزارت کشور مشغول چه کاری است و چرا نظارت بیشتری بر آنان ندارد. عصر پنج شنبه ها در متروی مسیر 1، میتوانید آنها را به شکل گروهی و انبوه با وضعیت داغان و لباسهای آلوده که میکروب و کثافت را منتقل می کنند ببنید مسئولین چه کار میکنند نکنند رابطه ی آنها با با بساز و بفروشها و برج سازان که این موجودات مفلس را به جیره خواری و بیگاری به اینجا می آورند و احتمالا" باندهای سازمان داده شده ای پشت این قضایا قرار دارد ، مانع از اقدامات و انجام وظیفه قانونی آنها میگردد.