باشگاه خبرنگاران جوان نوشت

دانشگاه امیر کبیر موفق به انجام 16 طرح کلان ملی برای رفع نیازهای کشور شده است.

دکتر رهایی ریاست دانشگاه امیر کبیر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران از پرتاب ماهواره امیر کبیر خبر داد و گفت: بعد از ساخت نمونه مهندسی، ساخت نمونه پروازی آن تکمیل شده است و تست های مربوط به آن انجام گرفته است.

وی افزود: تست های محدودی در حال انجام است و همزمان با آماده سازی دستگاه پرتاب کننده طبق وعده قائم مقام سازمان فضایی این ماهواره در نوبت پرتاب قرار می گیرد.

رهایی در خصوص قابلیت های ماهواره اظهار داشت: این ماهواره به طور عمده با ماموریت مطالعات جغرافیایی در زمینه مسائل آب، خشکسالی، مباحث مربوط به زمین لرزه و حوادث طبیعی طراحی شده است و امیدواریم با پرتاب آن خدمات ارزنده ای برای کشور داشته باشیم.

ریاست دانشگاه امیر کبیر خاطرنشان کرد: با سازمان فضایی هماهنگ کرده ایم که حتی المقدور پرتاب این ماهواره در سال جاری صورت بگیرد.

وی در ارتباط با نام این ماهواره افزود: نام ماهواره آت ست خواهد بود که در واقع ماهواره امیر کبیر است.

رهایی اولین مژده علمی دانشگاه امیر کبیر را این گونه اعلام کرد: انجام 16 طرح کلان ملی که نیازهای بزرگی از کشور را برآورده می کند.

وی در ادامه گفت: طراحی و ساخت هواپیمایی 150 نفر شبکه کلی اطلاعات کشور ساخت سفینه های حامل موجود زنده، منظومه ماهواره های سطح کشور و طرح هایی که هر یک جایگاه ویژه ای در انجام نیازهای کشور دارد.

وی در پایان تصریح کرد: فازهای مطالعات اولیه این طرح ها به پایان رسیده است و حتی یکی آنها در مرحله طراحی و ساخت قرار دارد.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هفت IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    21 2
    ماهواره جغرافیایی خوبه اما اگر تا دو سال دیگه ماهواره برای مدیا به فضا نفرستیم فرصت و نقاط جغرافیایی داده شده به ایران پس گرفته میشه و دیگه هیچ وقت نمینونیم منتها ما هنوز مسئله داشتن ماهواره رو حل نکردیم و رو لج لجبازی پارازیت اندازی میکنیم !
  • بی نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    15 5
    پارازیت هم داره؟
  • حداد A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    12 1
    هر وقت زمزمه ی عوض شدن رئیس دلنشگاه امیرکبیر میشه، میدوه و درباره آت ست مصاحبه میکنه!
  • دال A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    3 1
    يكى جلوى اين مرد رو بگيره مثل اينكه باورش شده على اباد هم شهره از زمان شاه خدانيامرز ما درگيرارسال اين نوع ماهوارهايم وهر كى مياد يه حرفى مى زنه وميره اين اقا فكركرده باز احمدى نژاد رئيس جمهوره كهدرزيرزمين خونه انرژى هسته اى پيداكنه اگه اين پروژه بدون ضمانت اجرايى وسپردن تعهد صحت ادعااين رئيس دانشگاه به مرحله اجرادربياد...
  • amir IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    8 10
    چرا اینقدر الکی ماهواره پرت میکنند یکی بسازند یکم آبرو ما رو بالا ببره ..
    • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
      2 0
      الکی نیست عمو. ماهواره های ایرانی دارن با سرعت ارتقاء پیدا میکنن. دست دانشجوها و دانشمندان و مهندسین ایرانی درد نکنه. البته برای پرتاب ماهواره های پیشرفته‌تر به لایه های فوقانی جو باید موشک های ماهواره بر رو هم ارتقاء بدهند.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    5 0
    من پیشنهاد میکنم بیشتر بر روی موشکهای ماهواره بر کار کنند.هر اندازه هم ماهواره پیشرفته ای بسازند بدون موشک ماهواره بر نیرومند کاری نمیتوانند انجام دهند(مگر اینکه ماهواره را بسازند و از کشور دیگری که توانایی پرتاب آنرا دارند بخواهند تا ماهواره را در مدار قرار دارند).هم اکنون موشک ماهواره بر ایرانی"سفیر" میتواند ماهواره هایی تا 50 کیلوگرم را به فضا پرتاب کند در صورتی که برخی کشورها توانایی پرتاب ماهواره هایی به وزن چند هزار کیلوگرم دارند(مانند موشک فرانسوی "اریان 5 "که توانایی پرتاب 50000 کیلوگرم را دارد)
  • دانشجو امیرکبیر A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    3 5
    بهتر دانشگاه امیرکبیر به جای ماهواره پرتاب کردن به مشکلات دانشجویان پردیس بین الملل در مقطع ارشد و دکتری بپردازد دانشجو فقط می گیرند بدون مجوز از وزارت علوم و بدون فضای مناسب آموزشی در این 4 سال که بنده در دانشگاه هستم هر بار درخواست ملاقات با ریس دانشگاه داشتیم گفتن جلسه هستن!!! هر زمانم خواستن عوضشان کنند صحبت از دستاورد های دانشگاه می کنن !!! نمیگن شهریه کردن برای ارشد 25 میلیون و برای دکتری 70 میلیون !!!!
    • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
      3 0
      بهتره اینها رو با هم قاطی نکنی. برای اینکه به اون برسن لازم نست از این بگذرن.
  • دال IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    2 5
    به چه دليل كامنت منو نچاپيديد حرفم اشتباهه يا استانه تحمل شما پايين. حرفهاى احمقانه يك رئيس دانشگاه رو تيتر مى كنيد ولى تحمل بيان نظر مخالف انها را نداريد؟روسيه با اون عظمتش اين حماقتهارا كنار گذاشت ولى اين اقا باورش شده كه مى تونه ١٥تاازمشكلات اساسى وفتى ومندسى ايران را در قرن بيست ويكم حل كنه
    • بی نام A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
      5 3
      فقط یک انسان نادان پرتاب ماهواره به فضا رو حماقت میشماره.
    • سهیل IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      0 2
      و همینطور یک منافق در لباس خودی..
  • کارشناس سازمان فضایی IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    0 0
    فکر نکنم این ماهواره امسال پرتاب بشه.....چون این ماهواره مدار 600 کیلومتری خورده سیمرغ اگر امسال آماده بشه طلوع و بعد ظفر رو دربرنامه داره.........