هیئت انتخاب بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر بازبینی 20 درصد از آثار رسیده به دفتر جشنواره را به پایان رساند.

به گزارش خبرآنلاین، این هئیت انتخاب که از چندی پیش کار خود را آغاز کرده بودند با پایان مهلت تحویل آثار همزمان با 30 آذر ماه، بازبینی فیلم ها را جدی تر پیگیری می کنند تا به این ترتیب اواسط دی ماه نتیجه بررسی آثار روشن شده و پیش از پایان دی ماه اسامی فیلم های حاضر در این دوره از جشنواره فیلم فجر اعلام شود.

امسال 50 فیلم سینمایی برای حضور در جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کرده اند که از این تعداد تاکنون حدود 10 فیلم سینمایی دیده شده و این آمار نشان دهنده دیده شدن 20 درصد از کل آثار است.

علیرضا سجادپور، رئیس اداره کل نظارت و ارزشیابی، بهمن حبشی، محسن علی اکبری، تهیه کننده، انسیه شاه حسینی، حبیب کاوش و حجت الله سیفی، کارگردان، افرادی هستند که کار بازبینی فیلم های ارائه شده به جشنواره فیلم فجر را آغاز کرده اند.

گزینش فیلم های سینمایی برای نمایش در جشنواره فیلم فجر با توجه به اهمیتی که این جشنواره برای سینماگران دارد، همواره یکی از کارهای مهم و گاه پرحاشیه بوده است. اسامی هیئت انتخاب فیلم های بخش مسابقه سینمای ایران این دوره از جشنواره با دوره های قبل تفاوت هایی عمده دارد. حضور کارگردانانی همانند انسیه شاه حسینی و حبیب کاوش در این فهرست، در حالی که شاه حسینی تاکنون فقط سه فیلم سینمایی ساخته و کاوش از اوایل دهه 70 از سینما فاصله گرفته است.

حجت الله سیفی که در زمینه فیلمسازی تاکنون به موفقیت چشمگیری دست پیدا نکرده، یکی از نخستین کسانی بود که درگیر برگزاری دوره های اول جشنواره فیلم فجر شد و در سال های اخیر یک دوره به صوت ناموفق جشنواره فیلم سینمای مستند کیش را برگزار کرد که این جشنواره با انتقادهای عمده حاضران در آن مواجه شد.

با توجه به رویکردی که برای جشنواره فیلم فجر به لحاظ تاثیرگذاری آن در سینمای ایران از سوی مسئولان برگزاری بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر عنوان شده، حضور سجادپور در میان اعضای هیئت انتخاب منطقی به نظر می رسد.

جشنواره در بلندای تهران
مسئولان برگزاری این دوره از جشنواره فیلم فجر، فارغ از مشکلاتی که شاید به دلیل تمرکز دادن جشنواره در فضای برج میلاد برای رفت و آمد افراد به وجود آید، قصد جدی برای برپایی این رویداد سینمایی بر بلندای شهر تهران دارند.

مهر تایید این خبر زمانی زده شد که جواد شمقدری گفت:« قصد داریم یک سامانه مناسب ابنترنتی برای فروش بلیت‌های جشنواره ایجاد کنیم. در جشنواره امسال اتفاق‌های زیادی خواهد افتاد که باید منتظر آن باشیم. دنبال این هستم ساز و کارها را روانتر کنیم. از جمله اینکه قصد داریم مرکزیت جشنواره را به برج میلاد انتقال دهیم و به این ترتیب دفتر جشنواره فیلم فجر، هیئت انتخاب، محل ویژه مهمان‌های خارجی و بهره‌برداری از سالن رسانه‌ها در این برج متمرکز خواهد شد.»

معاون سینمایی وزیر ارشاد تاکید کرد:« قصد داریم بنا بر ظرفیت جشنواره و نظر هیئت انتخاب به حضور فیلم‌ها کمک کنیم. البته تسهیلات ویژه برای مناطق محروم در نظر گرفته و سعی می‌کنیم فرآیندها سهلتر و بهتر و روانتر شود.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 31833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۱
    0 0
    هیات انتخاب که توپه، ببینیم شرکت کننده ها چطورن،قبلا از آدمای ناشناخته ایی مثل مجیدی ،حاتمی کیا،صدرعاملی،... استفاده میشد اما حالا هیئت انتخاب از افرادی بین المللی تعیین شدند