نسیم نوشت:

 محمد علی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در گفت وگو با گاردین گفت: ایران در حال بازنگری در قوانین سختگیرانه گردشگری است تا مقررات دست و پاگیر صدور ویزا برای اکثر گردشگران خارجی را تسهیل یا حذف کند.

وی گفت: از دو یا سه ماه آینده، من پیش بینی می کنم که تعداد گردشگران خارجی ای که به ایران سفر می کنند رشد قابل توجهی خواهد یافت.

نجفی با اشاره به این که برخی مقامات ارشد کشور قبلا در مورد سفر تعداد بالای گردشگران خارجی و به خصوص غربی به کشور بدون کنترل های امنیتی اولیه نگرانی هایی داشتند، گفت: اما از زمان آغاز به کار دولت جدید در ماه آگوست، سرانجام صنعت گردشگری ایران مورد حمایت دولت قرار گرفت.

نجفی با بیان اینکه مقامات دولتی، کشورها را به سه دسته تقسیم می کنند افزود: گردشگران کشورهای گروه اول نیازی به ویزا ندارند. گردشگران کشورهای گروه دوم تا زمانی که در قالب تورهای مسافرتی به ایران سفر کنند، نیازی به ویزا نخواهند داشت و مراحل صدور ویزا برای گردشگران کشورهای گروه سوم تسهیل خواهد شد، یعنی این گردشگران خواهند توانست در هنگام ورود به کشور ویزا اخذ کنند.

وی افزود: کشورهای غربی احتمالا در گروه دوم یا سوم جای خواهند گرفت و به جز 10 کشور که از جمله شامل انگلیس، آمریکا، افغانستان و پاکستان می شوند، گردشگران کشورهای دیگر قادر به اخذ ویزای سفر به ایران در هنگام ورود در فرودگاه خواهند بود.

نجفی در ادامه گفت: فضای سیاسی جدید گردشگران بیشتری را برای سفر به ایران تشویق کرده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در ادامه گفت: در طی دو ماه گذشته، بسیاری از آژانس های مسافرتی به ما گزارش داده اند که تعداد گردشگران خارجی ثبت نام کننده در تورهای سفر به ایران رشد زیادی داشته است.

به گفته وی، در سال گذشته 4 میلیون گردشگر به ایران سفر کرده اند که عمدتا برای سفرهای زیارتی از کشورهای همسایه نظیر پاکستان و عراق بوده است.

وی با بیان اینکه ما آمار دقیقی در دست نداریم، اما تخمین می زنیم که سال گذشته صنعت گردشگری حدود 2 میلیارد دلار برای ما درآمد زایی داشته است گفت: گردشگران چینی در اولویت هستند،زیرا آمارهای جهانی نشان می دهد که چین بیشترین گردشگر را به کشورهای دیگر ارسال می کند.

نجفی ابراز امیدواری کرد که گردشگران خارجی به سفیران حسن نیت کشور و مردم ما در جهان تبدیل شوند.

وی ادامه داد: ما کشور امن و بی خطری در منطقه داریم،اما ما در ایران باید اولین قدم را برای متقاعد کردن غربی ها برداریم که ترسی برای آمدن به ایران نداشته باشند.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    16 2
    10 کشور از جمله آمریکا و انگلیس!! غیر افغانستان و پاکستان بقیه شونم لابدچند تا اروپایی و کاناداس یعنی هرچی کشوره پولداره که گردشگرای زیادی داره!!!!
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    43 1
    امیدوارم نیروهای پلیس و امنیتی به جای اینکه توان خود رو صرف 4 تار مو بیرون زده دختران و زنان ایرانی بکنند، به صورت نامحسوس وضعیت امنیتی رو کامل رصد کنند تا با حضور بیشتر گردشگران، هم آنها سفر خوش و امنی در ایران داشته باشند هم اینکه در این بین عده ای خرابکار به راحتی وارد کشورمان نشوند.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    31 3
    حالا این گردشگرا بیان کجارو ببینن؟؟!! کجا برن گردش کنن؟؟!! چیزی هم باقی مونده؟؟!! اگه مونده امکاناتشم هست؟؟!!
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    17 2
    دمت گرم آقای نجفی. بهترین کار همین بود تا 8 سال عقب ماندگی مملکت جبران بشه
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    21 2
    تعداد زیادی گدای پاکستانی با ویزا در شهرهای ما پخشند .............همچنین بنگلادشی و افغانی
  • م IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    26 0
    این دستشویی های بین راهی که خیلی افتضاحه .............آبرومون میره ...................خیلی خیلی خیلی کثیف و آلوده اند ..............
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    12 3
    اینقدر ایراد نگیرید بعضی امکاناتی که ما داریم ترکیه نداره من رفتم دیدم احسنت نجفی شاخه ای از درخت تنومند دولت تدبیر وامید
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    یک توریستی بود با قطار از ایران میرفت به ترکیه. سر مرز، پلیس کلی بازجویی کرد ازش و تمام عکساشو نگاه کرد و .... جالبه اینه که انگلیسی هم بلد نبود حرف بزنه پلیسه، یکی دیگه از مسافرا کمک کرد حرف بزنن!
  • آرش A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 0
    برید ارمنستان رو از نزدیک ببنید چطور از هیچی دارن پول در میارن........اونوقت ما ..........