۰ نفر
۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰

تسنیم نوشت:

قرارداد تسلیحاتی میان روسیه و عراق پس از چندین ماه بلاتکلیفی سرانجام حالت اجرایی به خود گرفت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس‌تی‌وی؛ روسیه به دنبال قرارداد چندین میلیون دلاری سال گذشته ارسال تسلیحات به عراق را آغاز کرد.
علی‌الموسوی، مشاور رسانه‌ای نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق به راشا تودی گفت که این قرارداد شامل ارسال سلاح‌های مورد نیاز برای مبارزه با تروریسم است.
بغداد و مسکو در اکتبر 2012 قرارداد ¾ میلیارددلاری به امصا رساندند که به موجب آن روسیه پس از آمریکا به عنوان بزرگترین تامین کننده تسلیحاتی عراق به شمار می‌رفت. اما یک ماه پس از امضای قرارداد مقامات عراقی اعلام کردند که به دلیل نگرانی مالکی درباره وجود فساد در درون تیمش این قرارداد را فسخ کرده است.
با اینحال آناتولی ایسایکین، مدیرکل شرکت دولتی روسوبورون‌اکسپورت روسیه فوریه اعلام کرد که این قرارداد فسخ نشده است بلکه هنوز اجرایی نشده است.
موسوی گفت: ما واقعا نگرانی‌هایی درباره این قرارداد داشتیم اما درپایان این قرارداد به امضا رسید. ما درحال حاضر فرآیند اجرای این قرارداد را آغاز کرده‌ایم.
مقامات عراقی تمایل برای خرید سلاح‌های تهاجمی را رد کرده و اعلام کردند که بغداد تنها به دنبال تامین امنیت خود، دفاع از ثروت‌هایش و مبارزه با تروریسم است.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    22 0
    پول دارن سلاح بخرن . پول ندارن قرامت جنگ رو بدن ؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    11 0
    ممکنه روابط در دوره کنونی حسنه باشه ولی در درازمدت به ضرر ما خواهد بود!