مهر نوشت:

سید عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه گفت‌: در مذاکرات ژنو به دنبال مذاکرات هدفمند و واقعی هستیم نه برای نمایش و اتلاف وقت و گفتگو برای گفتگو.

وی افزود: ‌فردا ظهر به ژنو خواهیم رفت و مذاکرات صبح سه شنبه آغاز می شود.

وی با اشاره به شام خصوصی فردا شب میان ظریف و اشتون گفت:‌ این زمان فرصتی برای مرور مسائلی است که در دو روز پس از آن در جریان قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران از همه حقوق خود برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای از جمله غنی سازی استفاده خواهد کرد افزود: هیات مذاکره کننده ایرانی در صدد است طرح مشخصی را در این مذاکرات ادامه دهد تا مبنایی برای مذاکرات باشد و امیدواریم در فاصله زمانی معقول، نتایج حاصل شود.

وی درباره ترکیب تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: چون این مذاکرات در سطح معاونان وزیر خارجه انجام می شود مسوولیت مذاکره با بنده خواهد بود اما آقای ظریف در جلسه افتتاحیه درباره طرح ایران توضیح خواهد داد.

عراقچی، خط قرمز ایران در این مذاکرات را غنی سازی و حفظ حقوق مردم خواند و گفت : از هر آن چه مردم ایران بر اساس معاهدات بین المللی برخوردارند ذره ای کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود: البته درباره شکل، اندازه و سطوح مختلف غنی سازی مذاکره خواهیم کرد اما خروج مواد از کشور خط قرمز ماست.

/29295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    0 2
    ای وای نرمشی در کار نیست/ ایران اعلام کرده 1 گرم اورانیم غنی شده به کسی نمی دهد/ فردا دلار بالای 3400 قول می دم
  • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    1 0
    امضای ان‌پی‌تی این حق رو به ما داد که برای اهداف صلح امیز دست به غنی سازی بزنیم. این یک "حق" است که باید توسط غربی ها به رسمیت شناخته شود. وگرنه معاهده ان‌پی‌تی مفهوم خودش رو از دست خواهد داد. ایران هم باید نهایت تلاشش رو برای شفاف سازی و اثبات صلح امیز بودن برنامه هسته ای به عمل بیاره. همین الان هم دوربین ها در تاسیسات هسته ای کشور از جمله فردو نصب هستند اما میتونیم به اژانس برای بازدید بیشتر ازادی عمل بدیم. و حتی اجازه بدیم یک بار دیگر یعنی برای سومین بار از تاسیسات پارچین که نظامی است و طبق ان‌پی‌تی حق اژانس نیست که اون رو مورد بازرسی قرار بدند صرفا برای اعتماد سازی بازدید به عمل بیاورند. به قول اقای روحانی ما چیزی برای پنهان کردن نداریم.
  • امین IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    0 1
    پس راجب به چی می خواین صحبت کنید؟
  • بی نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    0 1
    ونتیجه اش هم خواهید دید....