تسنیم نوشت:

رئیس‌ اقلیم خودمختار کردستان عراق اعلام کرد که سربازان تحت امرش حاضرند تا به مبارزه با تروریسم در هر جا و مکانی،‌ بالاخص در سوریه، بپردازند اما باید از درگیری در جنگ داخلی این کشور اجتناب ورزند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از حریت؛ مسعود بارزانی،‌ رئیس‌ اقلیم خودمختار کردستان عراق،‌ در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه و در پاسخ به سؤالی درباره احتمال اقدام نظامی کردها علیه شبه‌نظامی‌ها در عراق یا سوریه گفت: "ما در حمله به تروریست‌ها در هر نقطه‌ای تردیدی به خود راه نخواهیم داد."
این اظهارات در حالی بیان می‌شوند که در ماه سپتامبر (شهریور) گذشته، شبه‌نظامی‌ها با حمله به یک مقر فرماندهی نیروهای امنیتی در اربیل،‌ پایتخت اقلیم کردستان، هفت نفر را کشتند.
بارزانی در ادامه سخنان خود افزود: "وظیفه ما حفاظت از کردها است."
وی با تمایز قائل شدن بین این کار و وارد شدن در جنگ خونین داخلی سوریه، اعلام کرد که کردها باید از چنین مسأله‌ای اجتناب ورزند.
بارزانی گفت: "عقیده ما این است که کردها باید در فاصله‌ای یکسان از تمام طرف‌های درگیر در مناقشه قرار گیرند تا مردم کرد مجبور به درگیری در یک جنگ نشوند."
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    4 0
    درسته باید مواظب بود کاسه کوزه ها سر ما نشکند در عین حال نباید شاهد ظلم به همنوعان مان باشیم انسان انسان است اگر در اقلیم کردستان کسی پیدا شد که زیاده خواهی از جنس تحرکات تروریستی کرد باید جلویش ایستاد وگرنه پیش روی می کند