۰ نفر
۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۰

جمعه‌شب و بامداد دیروز مسابقه‌های نفسگیری در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی انجام شد. در اروپا و امریکای لاتین دیدارهای بسیاری برگزار شد که چند بازی واقعا دیدنی بود و درس‌های بسیاری به اهالی فوتبال داد. کلا هر مسابقه‌ای که در عالم فوتبال انجام می‌شود برای این است که درسی بگیریم. مسابقه‌های جمعه‌شب اروپا و دیدارهای بامداد دیروز در امریکای لاتین درسهای فراوانی داشت.

1- بازی دانمارک و ایتالیا نشان داد بازیکنان تا پایان بازی (نه پایان 90 دقیقه قانونی بازی) یک وظیفه دارند: حمایت از برنامه‌های تیمی برای موفقیت. اگر یک اشتباه بزرگ انجام شود تیم نابود می‌شود و این اشتباه هرچه به پایان بازی نزدیکتر باشد، امکان جبران ضعیف‌تر می‌شود. ایتالیا با یک گل هنرمندانه از دانمارک پیش افتاد اما قرمزهای دانمارک با مرارت و مشکل فراوان دو بار دروازه ایتالیا را باز کردند و تا دقیقه 1+90 این نتیجه را حفظ کردند؛ اما یک اشتباه یاعث شد 3 امتیاز آنها با گل مساوی ایتالیا پرپر شود. دانمارک این 3 امتیاز را از دست داد و در ضورتی که سه‌شنبه‌شب بلغارستان بتواند جمهوری چک را شکست دهد، جام جهانی را هم از دست خواهد داد. گاه یک اشتباه به فاجعه نزدیک می‌شود. بازیکن دانمارک می‌خواست توپ به اوت نرود که توپ را برگرداند؛ اما بازیکن ایتالیا توپ را از او گرفت و ارسال کرد و همان توپ گل شد. به همین راحتی 3 امتیاز و شاید جام جهانی در دقیقه 1+90 از دست رفت. سه‌شنبه شب که بازیهای آخر مرحله گروهی قاره اروپا مشخص شود خیلی از بازیکنا و تیمها حسرت اشتباهاتی را می‌خورند که موقعیت‌های بزرگ را از آنها گرفت.
2- بازی کلمبیا (تیم دوم منطقه امریکای لاتین) با شیلی (تیم چهارم منطقه) نزدیک بود به یک شگفتی بزرگ در بازیهای مقدماتی جام جهانی تبدیل شود. در نیمه اول شیلی در زمین کلمبیا با 3 گل پیش افتاد. همه فکر می‌کردند اتفاقات نیمه دوم هم به سود مهمان خواهد بود؛ اما نیمه دوم نشان داد امید چه معجزه‌ای می‌کند. کلمبیا 3 گل زد تا رده دوم خود را در این منطقه حفظ کند و به جام جهانی برود. اگرچه دو گل از این 3 گل پنالتی بود؛ اما به هر حال بازیکنان کلمبیا و در راس آنها رادامل فالکائو از یک فاجعه بزرگ جلوگیری کردند تا بازی 3-3 مساوی تمام شود. خیلی از آنها که بازی را می‌دیدند در پایان نیمه اول فکر می‌کردند کار کلمبیا تمام است؛ اما فوتبال هزار ماجرا در دل خود دارد. همه بازیهای فوتبال در دل خود درسهایی دارند. کاش این درسها را درست فرا بگیریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    17 4
    جوادی جان این که نوشتی بیشتر اخبار مسابقات بود تا تحلیل .
  • بی نام EU ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    6 2
    لابد بازیکن باید مث لیگ ایران توپ رو بذاره بره اوت همش اوت دستی بندازن. نه عزیزم توپ نباید از زمین خارج بشه حتی اگه به قیمت حذف از جام جهانی باشه