آسمان نوشت:

الله کرم در زمان ریاست جمهوری سید‌محمد خاتمی یکی از فعال‌ترین چهره‌های حزب‌الله بود که منتقدان به او و همفکرانش عنوان «گروه فشار» و «لباس شخصی» داده بودند. رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله اما در این گفت‌وگو خود و جریانش را مبدع واژه «خودسر» و «لباس شخصی» در ادبیات سیاسی کشور دانست و به تعریف این واژه «خودسر» و «لباس شخصی» در ادبیات سیاسی کشور دانست و به تعریف این واژه پرداخت. او همچنین در این مصاحبه گفت: شما کسانی هستید که هشت ماه تهران و کشور را به آتش کشیدید؛ امروز به یک لنگه کفش اعتراض می‌کنید؟ خیلی قبیح است از شما انتظار نیست، شما باید توبه کنید...».
آقای الله‌کرم! به عنوان یک فعال سیاسی دلایل موضع‌گیری صریح آقای خاتمی در قبال حادثه فرودگاه در استقبال از آقای روحانی که با پرتاب لنگه کفش و گوجه همراه بود را چه می‌دانید؟
اینکه آقای خاتمی معتقد است مسیر فرودگاه به ایستگاه ترور می‌رسد؛ نشان می‌دهد که او هنوز و همچنان تحت تأثیر جریان افراطی دوم خرداد قرار دارد؛ کسانی که بارها او را بازی دادند و زمانی که خواست موضع بگیرد، بحث «عبور از خاتمی» را مطرح کردند. نکته عجیب اینجاست که چرا ایشان مجدداً آلت دست جریان‌های افراطی می‌شود؟ شاید فکر کنید بنده می‌خواهم در مقابل تهمتی که ایشان زده بحث را عوض کنم تا مطالب او فراموش شود. اما اصلاً اینطور نیست. زیرا چنانچه فردی نسبت به فراط‌گرای موضع دارد، باید دید چرا و چگونه به این وضعیت و موضع رسیده است؟ چرا در برابر این همه عملیات تروریستی گروهک ریگی در جنوب شرق کشور هیچ موضعی نمی‌گیرد؟ چرا و چگونه است که هیچ‌گاه علیه گروهک‌های تکفیری که صبح و شب در عراق در سوریه و افغانستان و پاکستان عملیات انتحاری انجام می‌دهند؛ کوچکترین حرفی نمی‌زند؟

ارزیابی شما از حوادث استقبال از آقای روحانی در بازگشت از نیویورک و اتفاقاتی که در فرودگاه مهر ‌آباد رخ داد، چیست؟
در فرودگاه دو دسته به استقبال آقای روحانی رفتند. یک دسته با اس ام‌اس برای استقبال و پیشواز آقای روحانی دعوت شده بودند که به نظر من می‌رسد این حرکت در راستای استراتژی «دامن زدن به انتظارات» است. در این سناریو،‌حامیان ارتباط با آمریکا تلاش می‌کنند تفهیم کنند که خوب شدن وضعیت اقتصادی مردم راهی به جز رابطه با آمریکا ندارد. این ارتباط با آمریکاست که تحریم‌های وضع شده را از بین خواهد برد.
دسته دوم در فرودگاه نیرو‌هایی بودند که شما به آنها «خودسر» می‌گویید: هیچ گروه و سازمانی آنها را تحویل نمی‌گیرد و حمایت نمی‌کند. کار به جایی می‌رسد که آقای خاتمی که مدافع آزادی بیان و عقیده است، آنها را نمی‌پذیرد و آنها را در ادامه متهم می‌کند که آنها به ترور دست می‌زنند و مسائل غیر قابل قبولی را درباره‌شان مطرح می‌کند. ما را یاد این ضرب‌المثل می‌اندازد که قصاص قبل از جنایت نباید کرد.
بحث سر نحوه اعتراض آنهاست. اینکه به سمت رئیس‌جمهور کفش و گوجه پرتاب کرده‌اند.
نوع اعتراض و شیوه یک بحث است و اینکه ما اصل اعتراض و انتقاد و اعتصاب تجمع و راهپیمایی را بپذیریم یا نه. یک بحث دیگر است کسانی این حرف را می‌زنند که معتقد هستند مخالف وجود دارد و باید حرفش را بزند اما وقتی حرف می‌زند می‌گویند ما شیوه‌اش را قبول نداریم! باید ببینیم ریشه معترضان چه بوده؟ من سؤال می‌کنم آقای خاتمی شما که خود را اهل گفت‌وگوی تمدن‌ها می‌دانید، چرا حاضر نیستید با یکی از اینها گفت‌وگو کنید؟ من خودم جزو اینها نبودم، اما آماده‌ام در این خصوص با آقای خاتمی مناظره کنم.
شما جزو آنها نبودید، اما موافق حرکت بودید؟
این بحث دیگری است. من موافق اعتراض هستم. ممکن است مقداری به شیوه کار اعتراض داشته باشم، اما من موافق این هستم که عده‌ای بیایند از آقای روحانی حمایت کنند و عده دیگری هم اعتراض خود را مطرح کنند.

اینکه اعتراض چطور مطرح شود، مساله است، وگرنه در اصل وجود دیدگاه‌های مختلف بحثی نیست.
بله، یک زمانی آقای خاتمی می‌گوید من اعتراض را به رسمیت می‌شناسم، اما شیوه‌اش را قبول ندارم. اما ایشان همه چیز را زیر سؤال می‌برد و می‌گوید اساساً این راه و روش به ترور می‌رسد.

پس اگر بخواهیم یک جمع‌بندی از مساله فرودگاه داشته باشیم؛ شما آن را به عنوان یک اقدام اعتراضی و بیان دیدگاه مخالفان قبول داشتید؟
بنده حرف‌هایم را زدم. تفتیش عقاید نکنید! بگذارید خواننده‌ها خودشان به جمع‌بندی برسند.

شاید این سؤال در ذهن خواننده‌ها پیش بیاید.
این یعنی اینکه شما می‌خواهید موضوع را تبدیل به هلو‌ بپر تو گلو برای مخاطب کنید! اجازه بدهید خود مخاطب مصاحبه را بخواند و برداشت کند.

فکر می‌کنید اقداماتی مانند حوادث فرودگاه مورد تأیید بخش‌هایی از حکومت باشد؟
به نظر من هر حرکتی که منجر به خرداد 88 و هشت ماه بعد از آن انتخابات باشد مورد تأیید هیچ کسی نیست؛ مگر شما و دوستانتان.

حوادث فرودگاه مهر‌آباد چطور؟
در بحث فرودگاه اعتراضش را حمایت کرده و می‌کنیم و فکر می‌کنیم این نوع اعتراض‌ها باید باشد فکر می‌کنم آقای روحانی هم موافق مخالفت‌هایی که وجود دارد، هستند و موافقند که مخالفت‌ها را مطرح کنند. اما هر کسی به یک شیوه‌ای معتقد است.

219301

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 84
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    84 3
    دکتر روحانی مدیونی اگه با همچین آدم هایی برخورد نکنی. آقای خاتمی نکرد، آخر سر نتیجش رو دید...
  • بی نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    49 2
    واقعا آدم میمونه چی بگه...
  • دوست A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    9 10
    سلام آقای الله کرم ترازدی های شما بدرد خودتان و دولت خاتمی میخورد هشت سالی بود شما هم سکوت کرده بودید و حرف تندی نشان نمی دادید
  • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    31 1
    تو خوبي ...
  • بی نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    49 4
    بین افکار شما و افکار مردم فاصله خیلی زیاد است !! اسلام با بی ادبی مخالف است آقای آمر به معروف و ناهی از منکر !!
  • یه شهروند A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    34 4
    بازم افراط و تفریط! لطفا بگذارین آن هایی که زدین از بیمارستان مرخص بشن بعدا بیان بیانیه بدین
  • روحيه A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    43 3
    قابل توجه نيروي انتظامي كه ميگفت ما كه چيزي مشاهده نكرديم و مدرك و شكايتي در زمينه وجود ندارد
  • بی نام CH ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    36 1
    جالبه گروهی که به استقبال آمده بودند با اس ام اس دعوت شدند و گروه خودسر و پرخاشگر و لنگ کفش پران باز هم «خودجوش» به اعتراض آمده بودند!!! این آقا و هم پیاله هایش چه هنگام به خواست و شعور عمومی احترام می گذارند؟ توضیحات که نه توجیهات عجیب و غریبش توهین به شعور عمومی است اما مثل همیشه برای این طیف اصلا اهمیتی ندارد متانت و منطق.
  • داش مجید A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    29 2
    خوبه خودتون قبول دارید که خودسر هستید،این را بدونید که حوادث سال 88 را هم کسانی مثل شما و بخاطر خودسری و بی قانونی ایجاد کردند که ثمره آن فقط ضربه به جوانان و آسیب به کشور بود،آقایان گروه فشار یادتون نره که شما هعم روزی حامی سفت و سخت بعضیها بودید و روز دیگر خواستار حکم ارتداد اطرافیان آنها
  • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    25 3
    انتظاری نیست اخوی....شما تندرو هستید متاسفانه...اما مردم اعتدال و امید می خواهند!
  • بی نام A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    24 2
    ایشان که مدعی ولایت مداری و ذوب در ولایت هست چرا یک بار هم به احمدی نژاد در جریان نامه رهبری به وی برای برکناری مشائی که یک هفته بی جواب باقی ماند یا در جریان خانه نشینی اعتراضی 11 روزه حتی یک اعتراض کوچک هم نکرد
  • داش مجید A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    16 0
    خدایا به همه ما عقل و درایت را عطا فرما و عشق به وطن و دوست داشتن هموطن را در دل تمامما قرار بده که سرچشمه پیشرفت هرکشور و مردمانش است
  • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    2 40
    انصافا راست ميگه كه "شما کسانی هستید که هشت ماه تهران و کشور را به آتش کشیدید؛ امروز به یک لنگه کفش اعتراض می‌کنید؟ "
  • بی نام IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    23 1
    واقعا برای خودت و طرز فکرت متاسفم!!! که هر کس به یک شیوه ای معتقد است؟؟!! یعنی اگر یکی هوس کرد به سمت رییس جمهور 75 میلیون ایرانی لنگه کفش و گوجه پرت کنه خوب اشکالی نداره دیگه!! اینم یک شیوه هست!!! الحق که لقب گروه فشار و افراطی برازنده شما و همفکرانتان هست!!
  • مجيد IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    13 2
    من هنوز متوجه نشدم كه دانش آموزاني كه در مراسم استقبال اومده بودند آيا به صورت خودجوش! بودند يا از طرف مدرسه دعوت شده بودند؟!!!!
  • بی نام A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    4 0
    خوب است به هم دیگر احترام بگذاریم پس شما را باید ریس جمهور منتخب ملت خس و خاشاک می گفت اما احترام گذاشت 8 سال ملت به ریس جمهور شما اعتماد کردن وکاری به کارهای دیپلماتیکش نداشتن حال بیایید و اجازه بدهیم به ریس جمهور منتخب مردم وبگذاریم گارها خود را انجام بدهد.
  • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    13 0
    جای تاسف داره
  • بی نام A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    19 1
    آقای الله کرم، این 8 سال که مردم رنج می کشیدند، کجا بودی؟
  • بی نام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    29 1
    آقای الله کرم، آقای شریعت مداری: شکست را قبول کنید و بپذیرید که مردم دیگر طرز تفکر و نظریه‌های شما را قبول نمی‌کنند.
  • بی نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    22 0
    ((دسته دوم در فرودگاه نیرو‌هایی بودند که شما به آنها «خودسر» می‌گویید: هیچ گروه و سازمانی آنها را تحویل نمی‌گیرد و حمایت نمی‌کند.))..خوبه تازه حمایت نمیشن و هر کاری دلشون میخواد میکنن هیچکس هم چیزی بهشون نمیگه انگاری مملکت فقط مال این اقلیته ..اقای الله کرم تو رو به اسمت قسم تو همپالگیهات دست از سر این مردم بردارین گرچه منافعتون کم میشه ولی به اندازه کافی خوردین بسه دیگه بزارین مردم نفس بکشن
  • حسين IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    17 1
    گويا اين سنگ اندازى ها جلو راه دولت تدبير و اميد همچنان ادامه دارد... خبر جان لطفا بچاپ.
  • ali A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    20 0
    خدايا كشور رو از دست افراطيون نجات بده
  • بی نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    2 39
    بنظرم آقای الله کرم از دلسوزان هستند و چقدر خوب است نقدهای ایشان را بپذیریم و عمل کنیم.
  • فرید A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    19 0
    اخه اعتراض با لنگه کفش؟؟
  • صباغی A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    19 1
    مگر هنر دیگری هم دارید؟
  • بی نام A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    3 12
    البته یادتان نرود که ایشان دکتر الله کرم هستند!!!
  • هادی A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    22 0
    اگه آقای خاتمی افراطی هست شما چی هستی اونوقت؟!! شما که موافق اعتراض هستی آیا اجازه میدی کسی بهت اعتراض کنه؟؟
  • حمید IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    14 0
    میشه ایشون از طرف جناح راست کاندید ریاست جمهوری بشن ببینیم چقد بهشون رای میدن
  • ساسان NL ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    15 0
    اگر دو سه تا سوال اضافی می پرسیدی با کف گرگی دکورت رو عوض میکرد.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    2 27
    کفش پرت کردن درست نبود ولی درود بر الله کرم
  • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    20 0
    مثلا شیوه شما چه جوریه؟پرتاب لنگه کفش؟توهین؟اتهام زدن به وزیر امور خارجه وتضعیف موقعیتش در حساسترین برهه دستگاه دیپلماسی؟کتک زدن دانشجویان؟برهم زدن تجمعات؟اصلا شما از طرف چه افرادی صحبت میکنید؟از طرف اون 3 میلیون که به کاندیدای شما رای دادند یا یا 28 میلیون نفری که به کاندیدای شما "نه"گفتند؟
  • ندا A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    21 0
    این نفسی است که از جای گرم بلند میشه
  • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    3 20
    الله کرم سلام!
    • ریس A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      4 2
      ببخشید اشتباهی مثبت دادم
  • peyman mokaber IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    23 0
    بسیار متاسف هستم برای افراد قانون گریزی و قانون شکن چون ا... کرم ها
  • بی نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    10 0
    به این میگن حاشیه امنیت
  • بی نام A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    18 0
    در 8 سال گذشته کجا بودی اخوی؟
  • بی نام EU ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    همه جا به نوبت!
  • بسیجی EU ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    15 0
    آقای الله کرم شمااین چند سال کجابودید ؟ که الان بصورت خودجوش پیدا شدی
  • بی نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    24 0
    موافقهاي روحاني مثبت بدن
  • بی نام A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    18 0
    " اجازه بدهید خود مخاطب مصاحبه را بخواند و برداشت کند" برای شناخت نظرات این آقا اصلا نیازی به مصاحبه نبود.
  • بی نام IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    1 13
    زنده باد روسيه!!!!1
  • بی نام A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    18 0
    مابه اعتراضات مهراباد اعتراض داریم
  • بی نام A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    19 0
    شما باعث عقب ماندگى كشور هستيد
  • محمد A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    17 0
    آقای الله‌کرم! به عنوان یک فعال سیاسی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    6 0
    ازآقای مصاحبه کننده خیلی تشکر می کنم سوالات خوبی پرسیدند.
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    12 0
    این آقا 8 ساله گذشته کجا بودن؟
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    12 0
    ایشان چرا در مقابل تخلفات عدیده احمدی نژاد حتی یک اعتراض کوچک هم نکردند؟
  • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    16 0
    اگر شما نظري غير از اين مي داديد تعجب كرده و مي كرديم. شما كلا از اسلام دافعه اش را گرفته ايد و بس.
  • احمدی IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    156 3
    آقای اله کرم شما چکار ه مملکت هستید که میخواهید براش تصمیم بگیرید
  • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    10 1
    بعيده اين مملكت پيشرفت كنه!
  • ازغندي A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    57 4
    د. یک دسته با اس ام‌اس برای استقبال و پیشواز آقای روحانی دعوت شده بودند که به نظر من می‌رسد این حرکت در راستای است....اي شيطون چرا به من اس ندادي؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    نصر من ا... و فتح قريب، دمت گرم حاجي، بقيه برادرا هم بايد اعلام موضع كنن، امت حزب ا... هم قطعا از افكار بسيجي وار و دشمن شكن حاجي حمايت ميكنه.
    • ایرانی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      77 0
      آقای ....کرم من پدر رو برای سربلندیه این ممکت از دست دادم .شما چی دادی که عوضشو گرفتی ،چرا دست از سر این مردم بر نمی دارید.
    • بهروز A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      19 0
      همین که شما برادرا 8سال با توهم مدیریت جهان کشور رااداره کردید برای هفت پشتمان بس است
    • لیلا موسوی IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      23 0
      جنگ زده ی واقعی ، شهید داده ی واقعی ،زخم جنگ خورده وطعم بد بختی واوارگی و خونریزی واقعی جنگ کشیده ما ملت ایرانیم که صلح با دنیا را فریاد میکشیم نه شما اقای ا... کرم و افراد نان به نرخ روز خورتان،که نانتان در اب گل الود است. به خدا قسم مرفه بی درد و بدور از انسانیت و شرافت شمایید. خبر جان پیام من مادر دلسوخته رو بذار.
  • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    128 1
    آقای خاتمی آلت دست افراطیون؟؟؟؟....... لنگه کفش پرتکن ها آلت دست چه کسانی هستند؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    87 1
    یعنی گروه خود سر به جای استفاده از پیامک با تلپاتی با هم ارتباط دارن؟
  • بهنام اسدی IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    58 1
    افكار بسيجي وار !؟ دشمن شكن !؟حرفات خنده داره مثل اینکه در عالم واقع نیستی و در اوهام سیر میکنی مگه جنگه و یا آقای روحانی دشمنه؟ او رئیس جمهور ایران منخب مردمه . مخالفت با نظرات دیگران اشکالی نداره .مشکل جایی هست که کار به اهانت میکشه و روش هم میشه روش شعبان بی مخ
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    12 1
    بعضی ها نونشون در این اقداماته!
  • محمدرضا از بوشهر EU ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    61 0
    مرد حسابی شما چه میدونی .الان 34 ساله انقلاب شده .خیال میکنی تا ابد ابد هم باید با امریکا قهر بود و تجارت نکرد.میدونی تو این 34 سال چقدر کشورهای عربی بخاطر قطع رابطه ایران سود بردن .امام حسین بخاطر اسلام قیام کرد و امام حسن هم بخاطر صلح کرد.میدونید ما جونها داریم بخاطر سیاست های غلطت افراطی شما عمرمون هدر میره.بله آقا من هم میدونم شهیدان خون دادن .ولی ما که کور و نادان نیستیم که .دیپلماسی اینه. من اگه بخوام حقم و از دشمنم بگیرم با جنگ و قهر که نمی تونم حقمو ازش بگیرم که.باید اول صلح کنم باهاش و بشینم باهاش حرف بزنم تا حقمو بگیرم. مثل قضیه هسته ای .حالا اون آدمی که لنگ کفش پرت کرده جز آدم های نادان هستن .
  • علی IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    25 0
    داداش چرا کامنت بنده رو نذاشتی توی سایت؟؟!! چه مشکلی داشت؟؟!!
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    40 0
    جناب آقای ایرانی عزیز اینها یک سری افرادی هستند که با گل آلود کردن آب ماهی می گیرند . و دنباله رو همان لباس شخصی ها هستند که جنایات کوی دانشگاه و ترور افراد را در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی انجام داده اند . واقعاً نمی خواهند مردم ایران روز خوشی را ببینند . چون آرامش و امنیت و پیشرفت مردم به ضررشان تمام می شود . ماهی پیدا نخواهند کرد تا بفروشند و در خارج از کشور سرمایه گذاری کنند .
  • سروش قزوین نژاد IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    16 0
    آن جمعه معروف که حسین اله کرم و مسعود ده نمکی با چماق دارانشان به سینما قدس میدان ولی عصر حمله کردند و شعبان بی مخ وار مردم را زیر کتک گرفتند و یک زن حامله هم سقط کرد جمعه سیاهی است که تا ابد جاویدان باقی خواهد ماند.
    • بی نام A1 ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      4 0
      حالا همون ده نمکی اومده فیلمساز شده و میلیارد میلیارد به جیب میزنه! آدم چه چیزایی که تو این مملکت نمیبینه! برادران نان رو به نرخ روز میل میکنن!
  • بهمن IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    30 0
    خبرآنلاین عزیز ! چرا کامنت منو نذاشتی !؟ حرف بدی میزنم که میگم ما خودمان فهم و شعور داریم و قیم نمی خواهیم ! حرف بدی میزنم که میگم امثال آقای الله کرم با ادعای حضور در جبهه ها این حق را به خود می دهند که به جای ما تصمیمات غلطی بگیرند که تبعات منفی آن روی وضعیت معیشتی ما اثرات منفی بگذارد .
    • کوروش IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      8 0
      خیلی از نظرات رو درج نمیکنند،اینها هم فقط ژست دموکراسی رو میگیرند و گرنه خیلی از نظرات را بدون هیچ توجیهی حذف میکنند و یا اینکه بعضی مواقع امکان اعلام نظر رو حذف میکنند،به عمل کار برآید نه به حرف دوستان خبر آنلاینی
  • صفر نژاد IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    13 0
    حمایت یا هدایت مسئله همین است....
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    37 1
    شما همونی نیستی که قبل از انتخابات همه رو تهدید به اعتراض کف خیابانی میکردی؟!اگر از احمدی نژاد اینگونه انتقاد میشد شما وامثالهم چه کارهایی که باهاش نمیکردین!قبول کنیدکه روزگار شما دیگه به سر اومده
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    4 0
    چرا براي روحاني؟ مگه اصولگرا نيست ؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    12 0
    فضای دانشگاه هم نتونست الله کرم رو درست کنه .هنوز در20 سال پیش زندگی میکنه
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    9 0
    دکتر! از آب وهوای دروازه بالکان چه خبر ؟!!! خوش به سعادتت
  • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    11 0
    آقای خاتمی که مدافع آزادی بیان و عقیده است
  • مجید IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    15 2
    اگر مردم می خواستند به طرز فکر آقای اله کرم رای بدهند در انتخابات ریاست جمهوری با صندوق های خالی از رای ملت روبرو بودیم . آرایی که خود شما با غرور از حمایت مردم عنوان کردید . پرتاب کردن کفش یا بیان حرف های بی اساس فقط سلب اعتماد مردم را برای سالهای آینده رقم میزند و با این کارها به مردم ایران که با تمام سختیها به دولتمردان خود دلبسته اند بی احترامی نکنید .
  • بی نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    3 0
    جناب از نحوه جواب دادن به سوالات معلومه که چقدر معقولی!مصاحبه گر بیچاره اگه دوتا سوال بیشتر میپرسید الان کهریزک بود!!
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    3 0
    جناب دکتر روحانی ریئس جمهور محبوب جمهوری اسلامی ایران سالی که نیکوست از بهارش پیداست. با آمدنت پیروزی های پی درپی ورزشی وشادی بخش مردم نشان ازسال نیکو میدهد .نظر شما نظر رای دهندهگان شماست شما وکیل ملت فهیم ایران زمین هستید. خواهش ما از شما این است از اختیارات ریئس جمهوری که در قانون اساسی امده نهایت تلاشت را برای رهایی ما ملت که اسیر اقتصاد بیمار گونه و نا امید کننده ملت شده است بکار گیری.آمریکا هیچ غلطی نمیکند .اگر در هر مملکتی غلط وسلطه جویی میکند . مهره های خائن و وطن فروش همان ممالک اجازه میدهند . ولی ما باداشتن ملت ودولت وطن پرست چنانچه با آمریکا دادوستد ومبادله علم وفنآوری و دانش بروز دنیا با هم داشته با شیم .چه اشکالی دارد. انشاآ لله هر چه خدا بخواد همان شود.
  • سمناني IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    4 0
    اگه جليلي رييس جمهور ميشد و اين حركت رو مخالفانش انجام ميدادن همين آقا اولي پا ميشد با دار و دستش ميريختن تو خيابون آي فلان شده و چلان شده.متاسفم برات آقاي الله كرم
  • همتی IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    0 13
    بسمه تعالی سلام این لنگه کفش هشداری بود به آمریکا پرستان
    • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      1 0
      منظورتون چيه؟ يعني دفعه ي بعد چيز ديگه اي پرت ميكنين؟(اگه حتي خاتمي هم اسم ترور نمي آورد اينجور حرف زدن شما ذهن آدم رو به سمت واژه ي ترور ميبره)
  • بی نام A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    3 0
    این نظر من چه موردی داشت که منتشر نکردی : اره دیگه. اعتراض اعتراضه. یکی پلاکارد نشون میده. یکی کفش پرتاب میکنه. پرتابم پرتابه دیگه. یکی کفش پرتاب میکنه. یکی گوجه. یکی مهر. یکیم میبینی خواست گلوله مسی پرتاب کنه. خب چرا باید با اینها مخالفت کنیم؟ اینا جلوه های از ازادی بیانی است که گاهی هست و گاهی نیست.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    1 0
    "کسانی این حرف را می‌زنند که معتقد هستند مخالف وجود دارد و باید حرفش را بزند اما وقتی حرف می‌زند می‌گویند ما شیوه‌اش را قبول نداریم!" شيوه ي حرف زدن ِ شما اينجوريه؟ يعني مثلا توي خونه هم كه ميخواي حرف بزني ماهيتابه پرت ميكني؟خب توقع داري اين شيوه رو قبول داشته باشيم؟
  • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    0 0
    "اما هر کسی به یک شیوه‌ای معتقد است."كسي كه همين اول ِ كار(كه هنوز نه به داره نه به باره) به "شيوه ي لنگه كفش" معتقده خيلي راحت ميتونه به "شيوه ي اسلحه" هم معتقد بشه. من كاري به حرف خاتمي ندارم همين لحن صحبت كردن ايشون(و حتي بعضي از نظرات دوستان) آدم رو ياد ترور ميندازه
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    0 0
    من موافق این هستم که عده‌ای بیایند از آقای روحانی حمایت کنند و عده دیگری هم اعتراض خود را مطرح کنند."واقعا در دوره ي احمدي نژاد هم همچين اعتقادي داشتي؟تازه اون موقع كسي لنگه كفش هم پرتاب نكرد(كه اگه پرتاب كرده بود شايد شما كفن ميپوشيديد!) حداقل تا قبل از سال88
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    شما بیخود میکنی.هر کی هم میخوای باش