دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: مردم 8سال دچار تندروی اصلاح‌طلبان و 8 سال نیز دچار تندروی دولت احمدی‌نژاد بودند و در نهایت اعتدال را برگزیدند.

محمد‌رضا باهنر نایب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در اجلاس سراسری این جبهه که صبح امروز در سالن شهید لاجوردی تهران  برگزار شد با بیان اینکه ما در این جلسه با توجه به اینکه حماسه سیاسی محقق شده و دولت یازدهم نیز مستقر شده است مواضع خود را در قبال دولت بیان خواهیم کرد اظهار داشت: ما تلاش داریم که بتوانیم به دولت کمک کنیم تا آنها نیز در کار خود موفق شوند و در این راستا جلسات متعددی در جبهه پیروان داشتیم تا به یک جمع‌بندی مناسب برسیم. اینکه جبهه پیروان باید در برخی رفتار‌ها و سرمایه‌های اجتماعی و سیاسی تجدید‌نظر کند قابل شک نیست و ما در این راستا 32 مورد اشکال را برشمردیم.

باهنر با اشاره به اقدامات 50 روز اخیر دولت روحانی در کشور تصریح کرد: مردم ظرف 16 سال گذشته 8 سال دچار تندروی اصلاح‌طلبان و اقدامات ساختار‌شکنانه و 8 سال دوم را نیز دچار تندروی دولت احمدی‌نژاد بودند. هرچند که احمدی‌نژاد علاقه‌ای نداشت که خود را به اصولگرایی منصوب کند. مردم به دلیل این 16 سال به یک اعتدال پناه بردند.

اهم اظهارات عضو شورای مرکزی جبهه پیروان را به نقل از فارس بخوانید؛

*درباره رای نیاوردن اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری، اگر اصولگرایان افتراق نکرده و با یکدیگر همکاری می‌کردند، شاید این اتفاق نمی‌افتاد، علت تامه این مسئله نیست. در انتخابات سال 76 و روی کار آمدن دولت اصلاحات، ما در آن سال از یک سال قبل بر روی کاندیدای واحد خود به جمع‌بندی رسیده بودیم و هر کس که از اصلاح‌طلبی زخمی خورده بود به ما ملحق شد اما نتیجه طور دیگری رقم خورد.

*اداره کشور با این شاخص‌ها و مشکلات واقعا کار سختی است و هرقدر که دولت بتواند از مشکلات بکاهد باید به آنها دست مریزاد گفت، نرخ بیکاری و تورم و تولید ناخالص ملی در طول سالهای پس از انقلاب شاخص بی‌نظیری است که ما هیچگاه آن را تجربه نکرده‌ایم. اعلام 16 درصد نرخ رسمی بیکاری شاخصی تکان‌دهنده است. در دوران آقای هاشمی ما توانستیم با ارائه یک نسخه شفابخش از تورم 40 درصدی بکاهیم و آن را جبران کنیم اما در حال حاضر به یک تورم 44 درصدی دچار هستیم و در عین حال از بیرون نیز دچار فشار و تحریم‌ها هستیم بنابراین دولت باید بسیار همت کند و در داخل کشور نیز با همگرایی می‌توانیم مشکلات را حل کرد.

*ما سیاسیون اعتقادی به تحلیل‌های سیاه و سفید نداریم و خوب است که بتوانیم عالمانه و عاقلانه مسائل را تحلیل کنیم. لاش‌ها و رویکردهای دولت در این 50 روز اخیر خوب بوده است، البته ما آنطور که جامعه انتظار دارد که مشکلات 6 ماهه حل شود، امیدوار نیستیم اما در مجموع امید زیادی داریم. متاسفانه بودجه‌ریزی ما عملیاتی نیست و ما کشور را گران اداره می‌کنیم که البته شاید این از سر دلسوزی باشد.

*بسیاری از طرح‌هایی که در مجلس مطرح می‌شوند بار مالی دارند اما اگر سیاستگذاری‌ها خوب صورت گیرد این مشکلات تا کمتر از چهار سال می‌توان حل کرد، 22 درصد دیگر تورم 44 درصدی را می‌توان دو و سه ساله کنترل کرد. تردیدی بین اقتصاد‌دانان نیست که از قبل مسکن مهر 13 درصد تورم در کشور به وجود آمده است بنابراین حاکمیت باید درباره این مسئله تصمیم‌گیری کند که آیا می‌شود مردم مسکن‌دار شوند اما این 13 درصد تورم در کشور به وجود نیاید؟ نمی‌توان مسکن مهر را تعطیل کرد.

*{با اشاره به مشکلات بخش یارانه‌ها به کمبود بودجه 500 میلیاردی در هر ماه} دولت باید برای هر ماه کلاه بگرداند و پول قرض کند و دولت نمی‌تواند از بانک مرکزی این مبلغ را تامین کند. از این رو باید به بنگاه‌ها فشار بیاورد و از آنها پول بگیرد که این به اقتصاد ضربه می‌زند. دولت باید برای تامین این 500 میلیارد یک تصمیم شجاعانه بگیرد، اینکه سخنگوی دولت بگوید ما تا آخر سال فرآورده‌های نفتی را گران نمی‌کنیم حرف پخته‌ای نیست. ما به 73 میلیون نفر یارانه می‌دهیم اما می‌توانیم قسم بخوریم که دو تا سه دهک اقتصادی به این یارانه‌ها نیازی ندارند، دولت می‌گوید که شناسایی این خانوار‌ها مشکل است اما به نظر ما بخشی از آنها را می‌توان شناسایی کرد. کسی که 50 میلیون مالیات می‌دهد یا افرادی که ماهیانه دو میلیون تومان درآمد دارند قطعا به این 45 هزار تومان یارانه‌ها نیازی ندارند. از این رو حداقل دو دهک را می‌توان حذف کرد.

*ما در قانون بودجه این مجوز را داده‌ایم که به نسبت تورم می‌توان قیمت فرآورده‌های نفتی را افزایش داد و از سوی دیگر دولت حداقل می‌تواند بگوید ما بنزین کوپنی نداریم. ممکن است تورم 44 درصدی تا اسفند‌ماه به 48 درصد برسد اما اگر دولت بتواند آن را به 35 درصد کاهش دهد، باید به آنها دست مریزاد گفت. رخی از آمارهایی که دولت اعلام می‌کند اغراق آمیز است، دولتی‌ها می‌گویند زمانی که ما دولت را تحویل گرفتیم برخی کالاهای اساسی کم بود اما در این 50 روز تا پایان سال آنها را تامین کردیم؛ مشخص است که خرید این کالاهای اساسی توسط دولت قبلی صورت گرفته چرا که به طور مثال گندمی که از آرژانتین بخواهد با کشتی به ایران بیاید سه ماه زمان می‌برد و این ظرف 45 روز تامین نخواهد شد.

*ما دولت را به عنوان دولتی فراجناحی و اعتدال‌گرا که می‌خواهد افکار عمومی را جذب کند قبول داریم اما اینکه برخی از ما چه در مجلس می‌خواهیم همه گذشتگان را کنار بگذاریم، یک مرض است. چنین رویکردی در دولت هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد هم وجود داشت، ما اتوبوسی نیستیم اما کسانی که بدون بلیت سوار شده‌اند را پیاده می‌کنیم؛ سوال این است که چند نفر بدون بلیت هستند؟ بنابراین اگر اصل بر مبنای تغییر باشد نگران‌کننده خواهد بود.

*نمی‌توان گفت که هیچ کدام از این 30 استاندار به درد نمی‌خوردند و حداقل 5 یا 6 نفر از استانداران احمدی‌نژاد را می‌توانستیم نگه داریم، بنده بحث سیاسی نمی‌کنم اما معتقدم نباید گفت هرکس که در گذشته بوده باید کنار برود. تغییر برای تغییر امری هزینه‌زا است و دولت باید در این زمینه محتاطانه عمل کند، ما نمی‌گوییم که دست دولت بسته باشد اما به هر حال باید به این مسائل نیز توجه داشت.

* ادبیات فاخر در دیپلماسی جایگاه بسیار مهمی دارد، ما نه سیاست خارجی دولت اصلاحات را که همه آن سیاست لبخند بود قبول داریم و نه دیپلماسی اخم دولت احمدی‌نژاد را اما اگر کسی فکر کند که فقط با دیپلماسی لبخند می‌توان کار را پیش برد، اینطور نیست. مباحث روحانی در نیویورک بر مبنای استراتژی جدیدی بود که رهبری درباره تاکتیک‌ها مطرح کردند و گفتند که باید وارد دوره نرمش قهرمانانه شویم، این تاکتیک با سیاست راهبردی قبلی کاملا متفاوت است.

*دولت نیز بر این نکته که جمهوری اسلامی به دنبال بازی برد برد است تاکید داشت، پیش از این بازی به صورت برد و باخت بود اما در حال حاضر سیاست راهبردی ما برد برد است لذا اگر دولت آمریکا به دنبال سیاست برد برد باشد می‌تواند با ما کار کند. سیاست راهبردی و نرمش قهرمانانه آغاز یک بازی برد برد است. نتیجه این موضوع تا هفته آینده در ژنو مشخص خواهد شد که آیا 5+1 آمادگی بازی برد برد را دارد یا خیر.

* ما در غنی‌سازی تا مرز 20 درصد پیش رفته‌ایم و غربی‌ها باید این را به رسمیت بشناسند و در واقع این آغاز یک بازی برد برد است، ما در این راستا شفاف‌سازی را نیز آغاز خواهیم کرد. اگر آمریکا و غرب مواضع اتخاذ کند مانند آنکه در ملاقات با نتانیاهو مطرح شد، این استراتژی ما به سرعت قابل برگشت به حالت قبلی خواهد بود، بنابراین 1+5 نباید این فرصت را از دست بدهد.

*اگر کسی فکر کند که ما به دوران آب شدن یخ رابطه ایران و آمریکا رسیده‌ایم در اشتباه است چرا که ما در واقع به دوران مدیریت دشمنی رسیده‌ایم یعنی می‌توان در عین حال که اختلاف موضع داریم با مدیریت آن، ضرر‌ این دشمنی را به حداقل رساند. داستان 50 ساله ما با آمریکا با این سادگی حل نمی‌شود و ما باید این دشمنی‌ها را عقلانی کنیم. چرا که برای جنگ نیز مقرراتی وجود دارد.
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 60
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    اینها به خاطر بودجه ریزی دولت قلبی و تایید توسط شما نمایندگان محترم است.
    • 36 A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      204 1
      میشه از مردم نفری 50,000 تومان بگیرید قیمت ها رو برگردونید .اونوقت دیگه کسری هم ندارید برید حالش رو ببرید
    • حسین IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      78 3
      جناب آقای باهنر؛ 8سال تندروی اصولگرایان...! نه هشت سال تند روی احمدی نژاد...!
    • بی نام CA ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
      47 1
      سیه بختی انسان از روزی شروع نشد که اشتباه کرد از روزی شروع شد که پی به اشتباه خود برد و به ان اعتراف نکرد . آتش بدون دود -- نادر ابراهيمي
    • علی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
      33 0
      من یه جوون لیسانسه بیکار و جویای کارم و وضع اقتصادی خوبی ندارم اما از جناب روحانی تمنا میکنم که این رایانه ها و این تصدق دادن ها به ملت رو همین الان قطع کنید و کمی به فکر وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم باشید نه صدقه دادن.
  • منصوری IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    تا وقتی که اصولگرایان به اشتباه خودشون در طی 8سال گذشته معتقد نشوند و قبول نکنن که اشتباه کردن هیچ جایی در بین مردم نخواهند داشت. آقای باهنر با جیگر کامل فرض کردن مردم بیان میکنن که هشت سال احمدی نژاد ربطی به اصولگرایان نداشته. باشه عزیزم ما هم حرفتونو باور کردیم. اصلا هرچی تو بگی!!!!!!!!
    • بانوی ایرانی IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      285 6
      کاشکی فقط ارتباط اصولگراهابااحمدی نژاد راقیول نداشتند!تازه اصطلاح جدید ساخته اند تا شریک جرم پیداکنند"تندروی اصلاح طلبان"!!!
    • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      آقای بی نام شما که دلیل و مدرک داری می شه بگی بر چه اساس اصلاج طلبان کشور رو به گند کشیدند ؟؟؟ عزیزم وقتی حرفی نداری هیچ استدلالی نداری می تونی ساکت باشی که بیشتر ضایع نشی
    • فرید A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      142 8
      به این افراد میگن اصولگرای رادیکال!!!!!
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    322 4
    هرچند که احمدی‌نژاد علاقه‌ای نداشت که خود را به اصولگرایی منصوب کند!!!!!! الان دیگه احمدی نژاد اصولگرا نبود؟ اقای باهنر اگه یک حزب در سیاست هاش اشتباه می کنه باید عذر خواهی کنه و در رفع اون اشتباهات بر بیاد نه منکر تمام قضایا بشه!!!!! مردم میفهمند و می دانند
  • رضا A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    آقای باهنر !! اینها همه شعار است که در انتخابات دادند و رای جمع کردند ( ما داس نداریم ... شایسته سالاری و....) اگه همه قبلیها را برکنار نکنند پس قولهایی که به این واون داده اند و رای جمع کردند را چیکار کنند
  • بی نام EU ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    156 4
    بخدا سخت نیست من معلمم تو کلاس که اشتباه میکنم میگم دوستان شرمنده من اشتباه کردم اینو اصلاح کنید اینجاشو! شاید برخی شاگردا شیطنت میکنن ولی یاد میگیرن که اعتراف به اشتباه بد که نیست بعضا هم خوبه. دوستان اصولگرا من تا بحال ندیدم بگن که بله تو این هشت سال اشتباه کردیم مثلا اینجارو! تازه به دولت جدید دستوروالعمل هم میدن! من که به آقای روحانی رای دادم به هیچ وجه راضی نیستم از افراد دولت قبلی در این دولت مشغول بکار باشه. عیبی نداره اگه بجاش یه دوست اصولگرای کاربلد بیاد یا اصلاح طلب فقط از دولت قبلی کسی نباشه همین حتی اگه کاربلد باشه چون هیچوقت با این دولت همکاری نمیکنه.
  • میثم تمار IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    157 4
    آقای باهنر ! چرا حرف از مدیریت دشمنی با آمریکا میزنید ؟ چرا از حذف دشمنی و بدنبال آن دوستی با آمریکا چیزی نمیگویید؟ " وای بر کسانی که بخاطر منافع خودشان ، منافع ملتی را پامال میکنند "
  • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    156 5
    تند روی اصلاح طلبان؟!!آقای باهنر شهامت داشته باشید وبگویید که مشکلات مردم فقط وفقط به علت تندرویهای اصولگرایان که شمارا نیز شامل میشود میباشد واونقدر مردم را ساده لوح فرض نکنید
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    159 3
    آقای باهنر تو هم جزو تندرو های اصوا گرا و 5 آتیشه بودی و هستی.. یادت رفت!!!!!!
  • ش A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    109 4
    ای بابا! حمایت های بی چون و چرای امثال شما و سایر اصول گرایان در 84 و 88 ، احمدی نژاد ها رو سرکار آورد... ملت می فهمند کمی فقط کمی از خواب بیدار شوید اصلاح طلب ها هرچه هم تندرو بودن نقطه اثر منفیه این تندروی ها کم بود و مدوام نبود...نه اینکه تمام ابعاد فرهنگی ، اقتصادی ، سیاست داخلی ، سیاست خارجی ، آموزش و پرورش ، صنعت ، علم و دانش ، هنر و...رو تحت تأثیر قرار بده ، اونم اثراتی که تا سال ها سیاهیش این مرز و بوم رو بگیره !؟ کمی از خواب غفلت بیدار شوید و از ملت عذرخواهی کنید وگرنه آیندگان و تاریخ رفتارهای زشتتان را در 8 سال اخیر به خاطر حمایت های بی منطقتان از فردی که دلسوزان انقلاب آن را به طور کامل نفی می کردند ، نخواهند بخشید بنده که هیچ وقت هیچ اصول گرایی را که حلال نمیکنم
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    137 5
    لطفا 8 سال پر افتخار اصلاحات رو با اصولگراها!!!!!!!!!!!!که برای مردم دیگه رو شدن مقایسه نکنید اقای با هنر.شما همون ادمی هستی که امدی دانشگاه ازاد کرج یادمون نرفته عزیز!!!!
  • بی نام EU ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    106 2
    من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود.
  • بی نام US ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    146 4
    میشه بفرمایین احمدی نژاد چند استاندار آقای خاتمی را نگه داشت ؟ چرا اونموقع به اون تغییرات اعتراض نفرمودین؟ که به زور به مردم تحمیل شده بود اما حالا که خود مردم به تغییر رای دادند باید از اونا نگه داشته بشه؟
  • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    104 3
    واقعا اقای باهنر شما ما را چی فرض کردید 8 سال از عملکرد احمدی نژاد حمایت کردید حالا اومدید دارید میگید اصولگرا نبود اصلا من یه چیز دیگه میگم بیاید بگید ما اصلاح طلبیم خاتمی اصولگرا البته فکر کنم به زدن این حرفها از جانب شما برسیم
  • رضا A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    103 2
    حالا شد 8 سال آقای احمدی نژاد؟ با این حرفتون خیلی خوب وجه اشتراک تمام اصولگراها رو نشون دادین.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    112 2
    شما خودتون در مجلس اين طرح رو تصوب كرديد و سهم توليد هم كه پرداخت نشد و هيچ كاري نكرديد. حالا هم كه نه راه پيش مونده و نه راه پس... نه ميشه قطعش كرد و ادامه اون هم مشكلات خودشو داره! آخرش هم همون آثار اندكش از بين رفت چون الان باز هم مصرف به همان ميزان برگشته از طرفي با بي ارزش شدن ريال بازم قيمتها به فوب خليج فارس نرسيده و قاچاق تازه به صرفه تر هم شده
  • 111111111111 A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    126 2
    جالبه تندروی خاتمی به اصلاح طلبان نسبت داده میشه و تندروی احمدی نژد فقط به خودش جالبه انگار این من بودم که بعد از فتح الفتوح کلمبیا رفتم استقبال.
    • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      45 0
      خاتمی رو از هر زاویه ای نگاه کنی جزء معتدلین حساب می شه. تندروی هایی که بعضا به اسم اصلاحات صورت گرفت عکس العمل و نتیجه فضای به شدت بسته قبل از خاتمی و همچنین تلاش اصولگرایان برای نادیده گرفتن و حذف جریان اصلاح طلبی بود که خاتمی خیلی قادر به کنترلش نبود.
  • mohsen A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    111 2
    حزب احمدی نژاد !!!؟؟ شما دیگه کی هستی ؟؟ اون دولت حزب اصولگرایان و پایداری بود
  • محسن IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    142 3
    آقا شما درست میگین،احمدی نژاد هم اصلاح طلب بوده بابا.اصلا مملکت 16 ساله از ااصلاح طلبا سوخته.شما اصولگراها اصلا نیستین بابا-شما فقط تو لباس شخصیا و......هستین
  • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    9 143
    احمدی نژاد اصولگرا نبود
    • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
      18 2
      اره بابا اصلاح طلب بود !!!؟!
    • بی نام A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
      2 0
      مگه فقط اصولگرا و اصلاح طلب در این کشور زندگی می کنند؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    91 3
    پیام حماسه مردمی 24 خرداد , تغییر مدیران و استانداران هم بود.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    49 5
    سلام تنها راه حل قطع تمامی یارانه از تمامی اقشار جامعه است. اینکه فکر کنیم این پول کمکی به زندگی مردم هست اتفاقا بدتر هست باید به نظرم تا قبل از عید تمامی پرداخت یارانه جمع شود. از تمامی اقشار آن هم به طور سریع
  • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    7 61
    بی تدبیر ی ونومیدی - حذف یارانه کارمندی
  • حميدرضا IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    52 0
    به شما چه ارتباطي داره!!؟؟ شما رييس جمهور شدي احمدي نژاد را بكن معاون اول خودت... ٨ سال طرفدار بدبختي ما مردم بودي.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    51 2
    چرا وقتی آقای احمدی نژاد اومد و حتی نگهبان ها و دربون های استانداری ها هم عوض شدن اعتراضی نکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    40 0
    مدیریت این طوری کشور البته اگه بشه گفت مدیریت با درآمد نفتی 600 میلیارد دلاری فقط و فقط از دست اصولگراها بر می اومد
  • بی نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    40 0
    شما که توی مجلس ژنرال بودی چرا گذاشتی کار به اینجا برسه؟؟؟ دولتی را تحویل اقای روحانی داده اید که هر طرفش رو می گیرن از یک طرف دیگه می زنه بیرون. شما هم با دولت احمدی نژاد در نابودی اقتصاد و سیاست و فرهنگ شریکی .. ژنرال!!!
  • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    36 0
    دلیل اینکه آقای باهنر د ر مقابل احمدی نژاد انفعالی برخورد میکرد این بود که ثمره هاشمی دستیار احمدی نژاد از بستگان نزدیک باهنر بوده است.
  • کارمند دانشگاه A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    11 13
    یارانه نقدی , حق مسلم ماست...
  • شمالی A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    33 1
    خواسته اکثریت فراتر از تغییر مدیران و استانداران است .
  • بی نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    34 0
    بگو ببینم خروس کجا تخم میزارد تا ببینم از سیاست چیزی بلدی یا نه؟
  • بی نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    48 0
    خیلی مضحکه این سخنان ............ چون بنزین معمولی 80 تومنی رو کردند 700 تومن بنزین سوپر 100 تومنی رو 800 تومن کردند داروی 20 هزار تومنی رو 5 هزار تومن کردند برق 7 هزار تومن رو کردند 42 هزار تومن گاز و آب و ... بعد مدعی میشن واسه پرداخت 45000 باید کاسه بگردونن.... خب قیمتها رو برگردونید به قبلش
    • بی نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      9 0
      داروی 20 هزار تومنی رو کردند 75 هزار تومن نون 10 تومنی رو کردند 160 هزار تومن لاستیک 50 هزار تومنی رو کردند 250 هزار تومن خودوری پراید 7 میلیونی رو کردند 17 میلیون تومن خب این همه مالیت و در امد ..... با این وجود...بازم واسه 45 تومن انقد بازی در میارین ...!!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      0 0
      این هم اضافه شود هزینه ایاب و ذهاب ، پوشاک و خوارک خانواده ، هزینه بیمه و درمان و تحصیل بچه ها ، هزینه جانبی خانواده ، پس انداز برای روز مبادا ،هزینه اجاره خونه ، ،قرض و گوله ماهانه خانواده ، و .... حساب نمیشه ملت آدم نیستند که برای جبران هزینه هر ماه باید مثل ماشین کار کنند و می دونند ماهیانه چند میلیون مثل شما با کلی امتیازات حقوق ندارند . چی میشه نه واقعا بگو چی میشه ؟ دولت احمدی نزاد تموم شده و کاسه و کوزه را سر اونها نشکنید دولت اعتدال از پایه اشتباه حرکت کرد و همه چیز گرونتر از دولت های قبلی شده علت درد فعلی شما عزل و نصب های نقل و نباتی و عدم نشاندن فرد لایق و بی پارتی در پست های مربوطه است .یکیش شما
  • بی نام A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    24 0
    زمینه سازی برای حذف اجباری یارانه و سوختن تر و خشک با هم بدلیل عدم شناخت فقیر و غنی
  • بی نام A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    45 0
    ما فقط در دوره اقای خاتمی اسایش داشتیم هر سال که اجاره نامه را تمدید میکردیم بدونه یک ریال اضافه تمدید میشد اما حالا چی هر سال 400000 هزار تومان اضافه میکنند بابا مگر راحت است با درامد 800000 تومانی زندگی کردن با اجاره سرسام اور و هزینه خونه و زندگی ادم بیچاره میشه
  • کمالی IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    36 0
    چه لزومی دارد کلاه برگردانید و پول قرض کنید ، مگر قبل از هدفمندی یارانه ها چه میکردید ، باز هم می توانید وضعیت را به حال سابق برگردانید ، پول یارانه ها را برای یارانه آب و برق و گاز و نان بدهید به ارگانهای ذی ربط ، هم مردم را از این آش دهن سوزی که برایشان پخته اید خلاص کنید و هم دولت را از زیر بار بدهی نجات دهید .
  • علی IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    47 1
    نمیدونم چرا ایشان اینقدر اصرار دارند اصلاح طلبی را تندرو معرفی کنند. این برای بار چندمه که این عبارت را تکرار میکنند.
  • محمد A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    12 0
    مگه مردم التماس کردن یارانه رو هدفمند کنید که حالا توش بمونید عجب بدبختی داریم ما ....
  • علی EU ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    11 0
    آقای باهنر تودوران انتخابات میگفت طبق نظرسنجی ها روحانی6 درصدبیشتررای ندارهواگر10درصدرای اصلاح طلبان وخاتمی روهم بذاریم روش نهایته رایش میشه 16درصد!!اگه همه تحلیلاش مثل این باشه.......اونوقت بایدبعضی ازاصولگراهایه فکری به حال خودشون بکنن..
  • بی نام IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    13 0
    با توجه به اینکه آقای باهنر استاد لابی گری در امور هستن و به این کار افتخار هم می کنن به نظر می رسه که دولت اقای روحانی واقعا از این اتهام مبراست که برای خوشایند بعضی جناهها و افراد دست به تغییر زده یا نزده بعضی ها اظهار منفی شون هم به درد می خوره
  • ثریا A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    16 0
    میشه بگید در دشمنی با امریکا چه نفعی دارین که بی خیال نمیشین
  • رضا IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    17 0
    باهنر: من احمدی نژاد را کشف کردم!!
  • رضا - بوشهر IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    15 0
    جناب باهنر چرا دولت هر ماه باید کلاه بگردانه و پول قرض کنه؟؟ مگر ما چه کم داریم؟ نفت نداریم؟ گاز نداریم؟ پتروشیمی نداریم؟ کشاورزی مون ضعیفه؟ هنرهای دستی، فرش ، و گردشگری مون مشکل داره؟ دریا، معادن ،آب و انرژی کم داریم؟ نیروی جوان و متخصص کم داریم؟ مدیریت نداریم. اگه راست می گید برید مدیریت منابع و اعتبارات را درست کنید. صادرات و واردات را درست کنید. بخدا مردم دارند با این گرونی صورتشون را با سیلی سرخ می کنند. آن وقت شما هم نشستید و عزای دولت گرفتید. کی به شما گفت که یارانه بدید تا هم ملت بدبخت بشه و هم دولت بناله؟مگه حضرتعالی و امثالهم تو مجلس با آب و تاب این قانون هدفمندی رو تصویب نکردید؟ چی شد پس؟ الان هم حق ندارید یارانه را قطع کنید. قیمت ها را 5 برابر کردید.الان می خواید قطعش کنید.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    14 1
    ما سیاسیون اعتقادی به تحلیل‌های سیاه و سفید نداریم!!!!!!!!!!!!!!!! شما و امثال شما اگر سیاست مدار بودید کار مملکت به اینجا نمی کشید....
  • علی IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    11 1
    آقای مطهری ما حاضریم هر گلی که این همه سال به سر ما زدید عوضش گلی از جنس طلا به شما بدهیم. اگر به خاطر این که ایرانی هستیم و از این همه سرمایه هایی که زیر پای ما خوابیده حاضر باشیم ماهیانه مبلغی هم واریز کنیم به جیب شما و دولت های شما ، راضی میشوید ؟ گناه مردم چیه که هر کسی از راه رسیده بی کفایت تر از قبلی بوده ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    19 2
    8 سال خاتمی چه ربطی به 8 سال احمدی نژاد داره ؟! تمام مدیران تمام اطرافیان تمام افراد با ارزش زمان خاتمی زمان احمدی نژاد کنار گذاشته شدن در حالی که خاتمی حتی از رقبای خودش هم در دولت استفاده کرد خجالت آوره چنین قیاسی !!! از نظر اقتصاد فرهنگ ارزش و.. که دیگه اصلا هیچی
    • بی نام US ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      2 8
      اين حرف شما واقعا برای آدمهای بی خبر خوب هست. زمان دکتر احمدی نژاد حداقل 10 برابر دوران خاتمی کار شد. دوران خاتمی فقط حرافی بود
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    4 1
    آقای باهنراصلا تو خوبی بابا جون!!! تو خوبی!!!!
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    0 0
    تا اصول گرایان تندرو هستند مردم هیچوقت آرامش نخواهند داشت.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    باهنر به هیچ عنوان از عملکرد دولتهای قبل حمایت نکرد . احمدی نژاد و جبهه پایداری خیلی کارها کردن تا باهنر به مجلس راه پیدا نکته . اسنادشون و سخنرانیها گویای این مطلب هستند . چشم و گوش بسته نظر ندهید لطفا .