ایسنا نوشت:

با جدی شدن بحران خشک‌سالی و آلودگی رودخانه‌ها و دریاچه‌های کشور، هزاران کودک در کنار دریاچه ارومیه و رودخانه‌های کارون و زاینده رود زنجیره انسانی تشکیل خواهند داد.

به مناسبت سومین روز هفته ملی کودک که به‌ نام میراث فرهنگی،‌ کودک و طبیعت نام‌گذاری شده است، هزاران کودک عضو مراکز کانون با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست در یک اقدام نمادین ساعت 10 صبح فردا 18 مهرماه به منظور افزایش توجه مسوولان به موضوع کم‌آبی و خشک ‌شدن تالاب‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌های کشور در استان‌های خوزستان آذربایجان‌غربی و اصفهان در کنار دریاچه ارومیه و رودخانه‌های کارون و زاینده رود گردهم می‌آیند و با تشکیل زنجیره‌ای انسانی از مسوولان سازمان محیط زیست، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداران و فرمانداران می‌خواهند تا با اتخاذ تدابیری عملی و مستمر راه حلی برای نجات منابع آب اتخاذ کنند.

در این مراسم کودکان با کشیدن نقاشی‌، اجرای نمایش‌های خلاق و سرودخوانی ضمن ایجاد فضایی مفرح‌، از بزرگ‌سالان می‌خواهند تا در راه نجات منابع آبی از آلودگی و خشکسالی که نخستین نیاز برای بقای جانوران و گیاهان است‌، تلاش کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    4 0
    با خشک شدن دریاچه ارومیه، طوفان های نمکی به راه افتاده و گرد و غبار آلوده به ذرات نمک غرب و شمالغرب و حتی مرکز کشورمان رو تحت تاثیر قرار خواهد داد و پیامد آن بیماریهای تنفسی، سرطان ریه و نابودی کشاورزی خواهد بود. امیدوارم مسوولان عجله کنند. وضعیت بسیار بحرانی است.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    7 0
    سهم شما از همراهی با مردم ستمدیده و کودکان سیستانی چیست ؟! تا حالا فکر کردین سیستان هم جزو ایران هست ؟! آیا انصاف هست در هیچ خبرتان اسمی از سیستان و دریاچه هامون نمی آورید !؟ مردم این دیار دارن از قهر طبیعت رنج میکشند لاقل شما رنج دیگری بهشان ندهید/ احیای هامون احیای سیستان
  • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    11 3
    کارون رو دریابید. ای اصفهانی ها دست از سر کارون بردارید.
    • بی نام CN ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      3 5
      دادا اصفهونی ها خودشون یه رود خشک شده دارن دیگه دست رو دلشون نذار...هر کدوممون یه بدبختی داریم!
  • بی نام IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    4 0
    اقا برادر بزرگوار اینا به حرف پراشون نمیگوشن حالا محل به بچه ها میزارن. خود نماینده ارومیه مخالف پر کردن چاه ها وکم شدن سطح زیر کشته حالا هی بر سر بزن. بقول ایرج میرزا بیا شرط ببندیم
  • بی نام A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    1 0
    فقط پر کردن سی هزار حلقه چاه غیر مجاز تعطیلی کشاورزی بیرویه راه دیگه ای نیست