رادان: هیچ ماموریتی نیست که پلیس بدون کمک مردم موفق شود

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: طبق چشم انداز برنامه 5 ساله، که باید جامعه ای امن و در خور شأن مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، باید 45 هزار نگهبان محله، به 3 برابر افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمد رضا رادان در دومین گردهمایی موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا،گفت: احساس امنیت از نفس امنیت، برتر است و پلیس افتخاری یکی دیگر از برنامه های ما بود که بتوانیم به لایه های امنیت بخش، جهت ارتقاء احساس امنیت کمک کنیم و مردم در کنار پلیس قرار گیرند.
وی با اشاره به قانون برنامه چهارم مبنی بر راه اندازی موسسات انتظام توسط این سازمان گفت: نیروی انتظامی توانست موسسات و شرکتهای حفاظتی را آموزش داده و اولویت بندی کرده و به عنوان یکی از لایه های امنیتی پلیس شکل دهد.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اعلام این که از سال 83 و زمان تصویب این قانون تا امروز شاهد پویایی، رشد چشمگیر و تقویت این موسسات هستیم، گفت: در روز های اول، هاله ای از ابهام در خصوص وظایف و ماموریت های این موسسات وجود داشت، اما امروز، شاهد رشد کیفی و بهینه این شرکت ها و فعالیت های آنها هستیم.
وی با اشاره به این که در گوشه گوشه کشور درخواستهایی برای راه اندازی موسسات حفاظتی و مراقبتی وجود دارد، گفت: امروز خیل عظیم جوانان کشور در قالب مامورین این موسسات توانسته اند، توانمندی های خود را به اثبات رسانده ، به آگاهی مردم و مدیران برسانند؛ فعالیت های این موسسات برای پلیس نیز مفید بوده و باعث شده تا نیروی انتظامی به ماموریت های اصلی تر خود بپردازد.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به فعالیت های بیش از 45 هزار نگهبان محله اعم از زن و مرد در سراسر کشور، گفت: در حال حاضر این موسسات، در بیش از 4 هزار نقطه از کشور گسترش یافته که علاوه بر محلات، شامل حضور آنان در ادارات، شرکتها و موسسات دیگر هستیم.
وی افزود: استقرار این نگهبانان در 4 هزار نقطه از کشور به این معناست که نگهبانان این موسسات توانسته اند با توانایی های خود 4 هزار محل ماموریتی را از پلیس تحویل گرفته و به یاری این نیروی امنیتی بیایند.
رادان با اشاره به همکاری و همبستگی این موسسات با کلانتری ها و پاسگاه های محلات گفت: نگهبانان موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی در لایه اول در تعامل با مردم هستند، در لایه دوم همکاری با کلانتری ها پاسگاه ها را در برنامه کاری خود دارند و در لایه های سوم و چهارم به کمک نیرو های امدادی و یگانی می شتابند.
به گفته وی تعامل پلیس و موسسات همواره وجود داشته، اما باید هدفمند تر شده، در قالب توسعه در دستور کار ناجا قرار گیرد و خوشحالیم که طبق نظر سنجی ها ، وجود و حضور این نگهبانان ضمن امنیت بخش بودن، احساس امنیت را نیز در مردم بالا برده است.
وی با اشاره مولفه های اقتدار در یک کشور، گفت: امروز پلیس در جامعه اسلامی، پلیسی اجتماعی، قانونمدار، مردم دار و با تقواست؛ مردم به این پلیس احترام گذاشته و آن را دوست دارند.
رادان همکاری و تعامل با مردم را یکی دیگر از مولفه های اقتدار پلیس دانست و گفت: هیچ ماموریتی نیست که ما در آن بدون همکاری مردم موفق شده باشیم؛ رمز موفقیت ما همراهی و همدلی مردم است که اگر نباشد، در عملیات ها موفق نمی شویم.
این مقام ارشد انتظامی استفاده از لایه های مختلف مردم در ساختاری هماهنگ و دارای ماموریت را یکی دیگر از مولفه های اقتدار پلیس دانست و گفت: این مولفه در ایجاد موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی نمود یافت و مفتخریم که امروز پلیس اجتماعی شکل گرفته و پیشگیری اجتماعی بر اقدامات انتظامی رجحان یافته است.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وكيل A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    27 0
    حتي گشت ارشاد سر دار؟
  • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    5 0
    لباس شخصی ها هم مردم هستند
  • بی نام A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    0 0
    پس بیشتر از اینها باید به مردم احترام گذاشتبخصوص پلیس و دستگاههای دیگر تاهمگان از این نهادها رفتار درست و فرهنگی را یاد بگیرند!