سعید سلیمان‌پور ارومی در تهران امروز نوشت:

به میمنت و مبارکی بیست‌ویکمین شبکه تلویزیونی دیجیتال با نام «نسیم» در راه است. مسئولان فرموده‌اند حروف واژه «نسیم» به ترتیب از «نشاط»،«سرگرمی»،«یاد و خاطره» و «مسابقه» گرفته شده است.همچنین از مردم خواسته شده‌است که فیلم‌های خود را از جشن‌ها و عروسی‌های خویش(!)به این شبکه ارسال کنند تا به نام خودشان پخش شود!بنده نیز در راستای «هر ایرانی، یک شبکه» پیشنهاد راه‌اندازی شبکه‌های ذیل را دارم:

 

شبکه «چشم تر»:

به فیلم‌های ارسالی بینندگان اختصاص خواهد داشت که از مجالس ختم‌ خودشان گرفته‌اند.

«چشم تر» از واژه‌های: «چهلم،«شب هفت»، «مزار»،«ترحیم» و «روحش شاد!» گرفته شده‌است!

 

شبکه «بیستانه»:

این شبکه گلچینی از برنامه‌های«بیست» شبکه دیگر -به‌ویژه پیام‌های بازرگانی(!)آنها- خواهد بود.

 

شبکه «دمق»:

فعالیت این شبکه ورزشی با ساعات پخش محدود، به زمان‌هایی اختصاص دارد که تیم‌های ملی ما در مسابقات آسیایی و جهانی، مسابقات مهم دارند.این شبکه آنگونه که از حروف نامش پیداست، وظیفه دارد در این ساعات، مسابقات «دوی صحرانوردی»، «ماشین‌سواری» و «قایقرانی» پخش کند!

 

شبکه«تت»:

برگرفته از دو واژه «تماس» و «تلفن»است.در این شبکه، به‌طور شبانه‌روزی گزیده‌ای از بهترین تماس‌های تلفنی بینندگان برنامه‌های گوناگون از سال‌های دور تا سال‌های نزدیک پخش خواهد شد.(با تصاویر پس‌زمینه طبیعت بکر و زیبای ایران)

 

شبکه«آپارات»:

واژه «آپارات» بر گرفته از: «آگهی»،«پیام بازرگانی» «آگهی»، «رپرتاژ آگهی» ، «آگهی»و«تبلیغات» است.این شبکه 24 ساعته با تبلیغات جذاب، جذب‌کننده بینندگان و مشتریان گرامی خواهد بود.

 

شبکه «تیک»:

برگرفته از واژه‌های «تکرار»، «یاد و خاطره» و «کرارا»(!) است.این شبکه با پخش مجدد سریال‌هایی که ماه پیش پخش شده‌اند، یاد و خاطره آنها را در دل بینندگان زنده خواهد کرد!

 

شبکه«ترافیک»:

در این شبکه که با همکاری راهنمایی و رانندگی راه‌اندازی خواهد شد، 24 ساعته گزیده‌ای از جذاب‌ترین فیلم‌های دوربین‌های کنترل‌کننده ترافیک، برای بینندگان پخش خواهد شد.

 

شبکه «آش»:

«آش» برگرفته از دو واژه «افتتاح» و «شبکه» است و بیست و چهار ساعته افتتاحیه شبکه‌های جدید را به همراه توضیح مسئولان مربوطه به‌طور مستقیم پوشش خواهد داد!
6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سورنا A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    خیلی عذر میخوام و قصد بی احترامی ندارم، اما به نظرتون کدوم ایرانی با مسائل کشورمون میشینه پا شبکه های پیشنهادی که دادین؟؟
    • مرتضی A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      86 0
      گرفتی ما رو؟؟؟ طنز بودها!!!!!
    • م A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      64 0
      داداش مثل اینکه متوجه نشدی این فقط یه شوخی بوده!
    • javid IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      48 0
      جدی گرفتیاااا
  • بی نام A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    66 0
    خوب بود بخصوص شبکه های دمق و تیک .
  • محمد رضا IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    27 39
    بامزههههههه نمکدون
  • کارمند صدا و سیما A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    82 0
    جالب تر اینکه همه شبکه ها از آرشیو صدا و سیما تغذیه می شود . یعنی صدا و سیما چند هزار ساعت برنامه داره و هر سال با راه اندازی یک شبکه شروع به پخش آنها می کند. من نمی دونم مگر توی آرشیو چند ساعت برنامه طنز هست . البته طبق معمول در ایران ما بیشتر دنبال آمار و ارقام هستیم.
  • سعید A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    51 3
    چه شبکه های مسخره ای !!!
  • بهرام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    54 0
    اول صبحی خنده بر روی لبانمان آوردی و البته با طنزت گفتنی ها را گفتی و دلمان خنک شد! ممنون آقای سلیمانپور!
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    24 1
    جالب بود
  • علی IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    3 36
    واقعا متاسفم برای نویسنده این مطلب شبکه نسیم شبکه خیلی خوب و سرگرم کننده ای هست همین حالا که بصورت آزمایشی کار میکنه کلی بیننده و طرفدار جذب کرده خنده و نشاط لازمه اسلامه و مکررا تاکید شده که مسلمانان باید با نشاط و خوشرویی با یکدیگر برخورد کنند
  • محسن A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    13 0
    رونوشت به سورنا: واقعا متوجه طنز بودن مطلب نشدید؟!
  • سعید A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    37 0
    ممنون. خیلی جالب بود. کی قراره این مسئولین محترم به درک و شعور مردم اعتقاد پیدا کنن که بابا صداوسیما و آرشیوش همون صدا و سیماس ! حالا صدتا کانالم که اضافه بشه بازم برنامه ها همونان. ماشاالله هرچی برنامه ساز درس درمونم بود که بیرونش کردید. به قول وحید یامین پور مجری اخراجی شبکه ما اصن تلویزیون نداریم. آقا خصوصیش کنید ( واقعی یا ! مردم شعور دارند ! ) تمام!
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    7 0
    یه شبکه هم راه می انداختین تا مراسم ختنه سوران و جشن تولد و دندونک جشن تکلیف نو نهالان عزیز کشور رو پخش کنه اسمش رو میذاشتین بچه بازی !!!