با شروع فصل پاییز، آلودگی هوا هم به تهران و شهرهای بزرگ برگشت. دلیل؛ افزایش تردد و البته امسال گرد و خاک عربی.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده است شاخص حضور ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون که آلاینده اصلی هوای تهران است، در ظهر امروز عدد ۱۷۰ بوده است. این یعنی شرایط ناسالم هوا برای تمام مردم و نه فقط گروه‌های در معرض خطر مانند بیماران قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان و زنان باردار. همچنین اگر اندکی ترافیک در تهران زیاد شود، شاخص ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون به ۲۰۰ می‌رسد، یعنی شرایط اضطرار.

البته هوای تهران در ۱۶ روز گذشته از مهرماه هم حال و روز خوشی نداشته است. مثلا دیروز هم شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون روی عدد ۱۱۳ و ظهر ۱۳۰ بود. شب گذشته هم هوا کاملا بوی خاک می داد. این را همه تهرانی ها می توانند شهادت دهند.

این هوای ناسالم که در مهرماه ثبت شده است در حالی است که تا سال ۸۹ بیشتر از ۸۰ درصد روزهای این ماه هوا در شرایط سالم قرار داشت. اما عواملی مانند تردد خودروهای دودزا و مدیریت نشدن آنها به دلیل افزایش زمان معافیت از معاینه فنی و همچنین هجوم بیش از پیش گرد و غبار عربی به مرکز ایران، عملا هوای سالم را از بسیاری از شهرهای بزرگ ایران، از جمله تهران گرفته است. 

باید به همه اینها اضافه کرد در سه چهار ماه آینده هم باید در همین هوا را تنفس کنیم؛ پدیده وارونگی دما هم مزید بر علت می شود و هوا را بیش از ویش آلوده می کند. 

اما درباره چاره کوتاه مدت آلودگی هوا، امروز استاندار تهران از اتخاذ تصمیمات جدید در صورت افزایش آلاینده ها خبر داد. تصمیماتی که در سه چهار سال گذشته گرفته شده است. مثل تعطیلی و کاهش ساعت کار ادارات

حسین هاشمی در حاشیه نشست استاندار تهران با ائمه جمعه در جمع خبرنگاران درباره آلودگی هوای شهر تهران گفت: در صورت افزایش آلودگی هوای تهران کمیته اضطراری تشکیل و براساس تجربه سال‌های گذشته اقداماتی در جهت تردد و تغییر ساعات کاری ادارات استان تهران اتخاذ می‌شود.

او گفت: مطمئنا با توجه به آلودگی هوا باید از تصمیمات مقطعی مانند سال گذشته استفاده کرد و موضوع آلودگی هوا را نمی‌تواند یک هفته‌ای حل کرد.

استاندار تهران درباره تردد خودروهای فرسوده در پایتخت که به عنوان یکی از آلاینده‌های اصلی هوای است، گفت: تا زمانی که حاکمیت در رابطه با تعویض خودروهای فرسوده تصمیم نگیرد 3.5 تا چهار میلیون خودروی فرسوده در تهران تردد خواهند کرد. هیات وزیران ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده دولتی را اخیرا مصوب و ابلاغ کرده است. تا زمانی که این خودروهای فرسوده از رده خارج نشوند مشکل همچنان به وقت خود باقی است.

استاندار تهران درحالی از کاهش ساعت کار ادارات حرف زده است که دو هفته پیش هیات دولت رای به بازگشت ساعت کار ادارات تهران به روال سابق و همان ۴۴ ساعت در هفته داد. 

به هرحال باتوجه به پیش بینی سازمان هواشناسی برای پایداری هوا، باید در فعلا هوای آلوده تنفس کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ♥اس اس ...تاج آسیا♥ IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    40 94
    انصافا ! هوای تهران شهر رو تحت شعاع قرار داده ! مثلا تبریز شهر کوچکتری نسبت به تهرانه ولی به خاطر هواش میتونه بهترین شهر ایران باشه
    • از شیراز IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      41 36
      به شیراز آی و فیض روح قدسی بجوی از مردم صاحب کمالش
    • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      15 12
      تبریز سایر فاکتورهای شهر مناسب رو نداره تبلیغات نفرمایید
    • شیرازی اصیل A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      14 2
      آقا این بحثا بیهوده هست.هم شیراز خوبه و هم تبریز و هم اصفهان و هم اهواز و هم مشهد و هم تهران و ... هر گلی رنگ و بوی خودشو داره.مقایسش بیهودست. مهم اینه که همه ی این گل ها در گلستان ایران هستند. ما نباید بین شهرامون فرق بذاریم و رقابت کنیم و باید با شهر های خارجی رقابت داشته باشیم تا بتونیم شهرامونو مدرن ترین و زیباترین شهر های دنیا کنیم.
    • كامران IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      9 2
      ببينيم رييس محيط زيست چيكار ميتونه بكنه!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    9 81
    بهترین ساعت کا ر برای دانشگاهها :30/7 الی 30/14 میباشد.
  • رضا ل ل A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    68 5
    حالا مثلا کم بشه هوا گل و بلبل میشه ؟
    • سحر IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      86 5
      ماشین می فروشن تا قرون آخر هم ازت مالیات و عوارض می گیرن بعد هم بهت می گن کی بیارش بیرون کی نیار !!!!!!!!!!! با این قوانین راه به جایی نمی برید متروها از جمعیت و ادم داره منفجر میشه تاکسی یه تایمی از روز گیرت نمی یاد باید کلی تو صف بایستی اتوبوس هم به همین نحو بعد انتظار دارن آلودگی هوا درست شه شما ماشین های مستهلک را با شرایط مناسب از چرخه مصرف خارج کن به هیچ عنوان هم کوتاه نیا از طرفی هم 4 تا ماشین درست حسابی وارد کن نه اینا که الان تولید میشه ! دسترسی و وسایل حمل و نقل رو هم در شان و شخصیت یک شهروند مهیا کن ببین نتیجه طوالانی مدت می گیری یا نه ! هزار ساله با این تصمیات مقطعی و سطحی تهران کردید یک اتاق گاز !
    • بی نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      7 10
      تو آمريكايي كه اين روزا در به در مي خواين باهاش رابطه برقرار كنين بودجه نيست ، ملت رو اجبارا بدون حقوق فرستادن مرخصي. تهراني ها رو هم همين طوري بفرستين تعطيلي
  • جنوبی A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    97 89
    تهرانی های عزیز نازی! تا تقی به توقی میخوره تعطیل میشن ! پس مردم آبادان و اهواز چی بگن !!!
    • ازراییل A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      4 3
      عزیزم مرگ رو برای همین وقتا گذاشتن!!!
    • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      0 0
      درسته انگار فقط اونا ادمن هوای مشهد دست کمی از تهران نداره با اون همه زوار و... ولی هیشکی به فکر نیست تو رو خدا یکی هم به فکر مشهد باشه بعضی روزا نمی شه نفس کشید همه سرفه می کنن و سینه و گلو درد هستن
  • میثم IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    95 2
    باز شروع شد! آلودگی هوا و وارونگی هوا و و ...
  • ترابی A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    82 2
    مشکل عمده تهران مهاجرت بی رویه است هرشهر باید به اندازه ظرفیتش جمعیت داشته باشه و مشکلات سار استانها هم باید در خودشون حل بشه نه اینکه صادر بشه به تهران یا حومه هایی مثل كرج. تا اين حجم مهاجرت به تهران ادامه داره مشكلي حل نميشه. تهران دهه شصت بدون مترو و ازادراه تزافیکش خیلی بهتر از الان بود مشکل ازدیاد جمعیت نه ساعت کار اقایون مشکل ریشه ای حل کنند تا مشکل به جاهیی. مانند حومه ها سرایت نکنه
    • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      50 5
      آقا کاری نداره که! لطف کنید ب جای اینکه همه امکاناتو بریزید تو تهران و چندتا شهر بزرگ و بقیه مناطق کشور مثل مستعمره های این چندتا شهر باشن،عادلانه امکاناتو تقسیم کنید. باور کنید اگ این بی عدالتی ها تو تقسیم امکانات نبود خیلی از افراد اصلا ب فکر مهاجرت ب تهران نمی افتادن!
    • ترابی A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      39 13
      برادرم مشکل صرفا کمبود امکانات شهرسنانا نیست بعضی افراد بلند پروازن و به عشق پایتخت نشیینی میان بدون اینکه وضعشون بهتر بشه و حتی تنزل هم میکنن اما بر نمیگردن
    • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      5 0
      بله ولی تعداد کمی این طوری هستند. مثلا بیش تر دانشجویانی ک تهران قبول شدن حاضر نیستن دیگه ب شهر خودشون برگردن و دلیلشو هم کمبود امکانات تو شهرهای خودشون می دونن.(من این موارد رو ب عینه دیدم و صحبت کردم) این چیز قابل انکاری نیست ک امکانات تهران و چند شهر بزرگ کشور با بقیه مناطق قابل مقایسه نیست! حتی رفتار رسانه ها و مسئولین هم با مردم متفاوته.با مردم این چند شهر ی مدل رفتار می کنند و با مردم مناطق دیگ ب ی سبک دیگه(شهروند درجه 1 و درجه2) ب هر حال باید بررسی بشه چرا مردم مناطق مختلف تمایل دارن تو تهران زندگی کنند با وجود همه مشکلاتی ک براشون ب وجود میاد!
    • امیر A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      6 2
      همچین میگین عشق پایتخت نشینی آدم خندش می گیره!!! اگه همه ی امکانات تو تهران متمرکز نبود واقعا چند درصد کسایی که مهاجرت کردن بازم این کارو می کردن؟!! اصلا تهران بدون امکاناتش چه جذابیتی داره!!؟؟ الان تو استان گیلان هیچ کارخونه و فرصت شغلی نیست و گرنه ما عاشق زندگی تو شهر خودمونیم، خودبرتربینی تهرانی ها کاملا نشاندهنده ی ضعف شخصیتی اوناست
  • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    38 1
    مطمئن باشید آلودگی هوا زیاد خواهد شد بجای شاید ساعات ادارات کم شود یا طرح ترافیک و زوج و فرد که اصولن یک طرح موقتی است نه همیشگی به فکر چاره ی کار باشید!!! دولت قبل از یه طرف تشویق به خروج از پایتخت میکرد از طرفی در همان زمان برجها وشهرکهای بسیاری در دل همین تهران ظهور کرد و کارخانجات بجای انتقال به مناطق دیگه توسعه پیدا کردن و و و
    • abol IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      0 3
      ببخشید کودوم امکانات؟
  • محمد A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    26 3
    چه فرقي ميكنه كه همه كارمندان ساعت 4 تعطيل شن و سوار ماشين شن و برگردن يا ساعت 2 . بهترين كار 2 شيفته كردنه . 9 تا 4 . 8 تا 3 كه كارمندان توي دو مقطع زماني از ماشين استفاده كنن.
  • من خودم تنها IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    50 6
    درسته تهران هم مهمه ولی خدا وکیلی هوای بوشهر و خوزستان توی تمام سال در شرایط هشداره...هیچکسم هیچی نمیگه
  • س ش A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    12 27
    مطمئن باشيد اگر ساعت كاري به روال قبل برگردد . هم ترافيك كمتر ميشود و هم آلودگي هوا همانند سالهاي گذشته؟؟؟؟؟ پس لطلاً ساعت به روال قبل بازگردد.
  • امیر A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    28 14
    سرویسهای ادارات برقرار گردد تا کمتر شاهد خودروهای تک سرنشین باشیم وبعدش محلهای طرح ترافیک را افزایش دهیم
  • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    23 0
    دوباره روز از نو روزی از نو .
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    25 3
    دیروز بعدظهر هوای کرج خفه کنند شده بود
    • رضا A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      22 2
      کرجی که تا دودهه قبل از لحاظ اب و هوا تک بود حالا انقدر مهاجران بهش هجوم اوردن و باغاتش نابود کردن که زمستونا مدارسش بخاطر الودگی تعطیل میشه. بابا تهران پایتخته شهرهای اطراف چرا باید درگیر مشکلاتی مثل نامنی و ترافیک و نابودی کشاورزی و...... بشن؟
    • لیلا IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      19 10
      اتفاقا مشکل کرج اینه که فقط زیر سایه تهران بزرگ شده و دیگر هیچ! نه بازار کارش خوب هست نه امکاناتش! اقایون از اول باید فکر توسعه به جا و پایدار رو میکردن که نکردن الان که با انواع معضلات روبرو شدیم تازه یادشون افتاده که دنبال راه حل بگردن
    • رضا A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      21 3
      لیلا خانم رشد بی رویه کرج به خارج خالی شدن سرریز بی خانمانهای تهرانه. و ضعف امکاناتشم به علت بافت خوابگاهیش. مسئولین خیلی در سطح محلی مقصر نیستن چون دارن عملا جور بیکارا و بی خانمان های سایر استانها رو تحمل میکنن
  • feri A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    9 22
    دولت قبلی هم میدانست که آلودگی و هزینه گزاف برق وآب و گاز بر عهده دولت و عدم بهره وری و بازدهی وجود دارد لذا ساعات کار را کم کرد تا ضمن صرفه جویی در هزینه های دولت ،از آلودگی هوا کاسته ومانع از بروز مشکلات متنوع دیگر شود اما ظاهرا آقایان در دولت جدید فکر کرده اند که دولت قبلی با اهداف غیر انسانی و برای نادیده گرفتن قانون عمد داشته و دانسته یا ندانسته بعضی کارها را انجام داده حالا قانونمنداران آمده اند و امور را انشاء الله اصلاح میکنند.!!!!!
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    20 2
    "دلیل؛ افزایش تردد و البته امسال گرد و خاک عربی." هیچ چیز در این مملکت درست شدنی نیست مگر اینکه دست از سر این عادت " نکبت مان" برنداریم . تا کی باید ریشه مشکل را در دیگران ببینیم : این تیتر بی معنی گرد و خاک عربی چیست؟ اگر هم درست باشد مشکل عربها نیست مشکل " مشئولان " ایرانی است
  • لیلا IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    22 17
    ما مشکلی با کاهش ساعت کار ی ادارات دولتی نداریم اگر و اگر به همون نسبت حقوقشون کم شه و اضافه کار و اینا هم براشون معقول رد شه! چشاشون که رنگین تر از خصوصی ها نیستش که
    • آرش IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      15 4
      دقيقا ماها كه تو شركت خصوصي كار ميكنيم چي بگيم هفت صبح تا هفت شب تازه تا هرساعتي هم كه بخوان و روزهاي تعطيل و غيره هم بايد بريم سر كار فقط كافيه يه روز پنجشنبه يه سر به بانكها بزنين حدود نصف نيروها مرخصين ساعات كارشون هم از هشت صبحه تا سه بعد ازظهر قربونش برم هر دو سه سال هم وامهاي آنچناني و غيره...
    • بی نام A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      1 0
      اولا كه شما مرجعي نيستي كه بخواي مشكل داشته باشي يا نه. دوما لطف كن و از دادن نظرات بدون آگاهي دست بردار.از نوع نگاه شما ميشه فهميد كه چه ديدگاهي نسبت به هموطنانت داري و ديگه اينكه تمام وجودت با چه حسي پر شده. اميدوارم بتوني به جاي تغيير ديگران نگاه خودت رو تغيير بدي شايد آرامش به زندگيت برگرده و الا اينجوري... با اين تفكرات ...
    • چشم آبی دولتی A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      0 0
      لیلا جان اگه به رنگ چشمه که من کارمند دولت چشمام آبیه، این یک! دوما چرا فکر میکنی با کم شدن حقوق کارمندا اوضاع درست میشه. بهت اطمینان خاطر میدم که اگر همه حقوق من نوعی هم کسر بشه، یک ریالش هم به تو نمیرسه! سعی کن توی حب و بغض نباشی و معقول در مورد دیگران و واقعیتها و مشکلات نظر بدی!
  • قلندر A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    6 1
    چه لزومی دارد این همه ماشین در این شهر حضور داشته باشند ؟ وقتی سرعت حرکت خودروها کنده، وقتی در پارکینگ بعضی افراد 4 خودرو هست خوب چه اصراریه ؟ اصلاً به فرض که همه معاینه فنی بگیرند و خوبش رو هم بگیرند. وقتی خیابان کشش ندارد ، فقط بنزین الکی سوخته می شود. اگر بجای بنزین آب در باک خودروها بود با این وضع تردد، تمام پایتخت دم می کرد از شدت بخار!!
    • شیرازی اصیل A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      4 0
      عزیز من .در کشوری که وسایل عمومی ارزان و در دسترس و بی درد سر وجود نداره مردم برای آرامش خودشونم شده از خودروی شخصی استفاده می کنن .باید انقدر مترو و اتوبوس و تاکسی و پارکینگ داشته باشیم تا خود آدم به این نتیجه برسه که ماشین شخصیشو بذاره خونه . ضمنا امنیت هم در این مورد تاثیر گذاره.
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    10 1
    پس گی بود می گفت طرح قبلی تاثیر نداشته در آلودگی هوا و الان دیگه شرایط اضطراری نیست!!!! آقایون لطفا دقت کنید وگرنه دولت تدبیر و امید هم خدای نکرده دنباله رو آزمون و خطای دولت قبل میشه ....
  • لیلی A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    21 3
    یه مرد پیدا نمیشه مشکل آلودگی هوارو حل کنه! گفتم یه مرررررررررد!
    • ممل IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      10 7
      میخوای من فردا حلش میکنم.
  • بي نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    5 9
    از مزاياي زياد شدن ساعات کار در تهران و تردد وسايل نقليه توام با ترافيک غروب و عصر ماشين کارمندان ادارات
  • س ش A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    6 27
    ليلا خانم مگر از حقوق شما كم مي كنن كه اينظور مي گين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما 9 صبح مي رين 5 بعد از ظهر تعطيل مي شين يه جورايي براي شما هتله ..................
    • لیلا A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      2 3
      از حقوق ما کم نمیکنن! ولی برای دولتی ها همون حقوقی رو با ساعت کاری کمتر میدن که به ما میدن! بعد هم ما هتلی ندیدیم دولتی ها تو هتلن که 9 تازه صبحونه میخورن 11 و نیم به بعد که میرن نماز و بعدشم که زود تعطیل میشدن میرفتن که برن بعد هم میگی چرا برای شما اضافه کار بدون اینکه وایستین 120 ساعت رد میکنن! میگن کمک هزینه س! نمیدونم خصوصی ها هزینه ندارن یا ....
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    22 5
    من یک چیز رو نمی فهمم. چه جوری کاهش ساعت کاری آلودگی رو کمتر می کنه؟!!
    • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      1 0
      بی نام عزیز سلام منهم یه بی نام دیگه عجالتا خدمت انورت عرض کنم که ، وقتی ساعت کار کارمندها، مدارس، صنوف با هم دیگه فرق کنه، همه با هم از خونه بیرون نمیان. خوب به همین دلیل ازدحام و ترافیک کمتر میشه خوب تاثیرش تو آلودگی چیه؟ اولینش همینه که ماشین های کمتری در سطح شهر در تردد هستن و جو تهران فرصت داره که تنفس کنه و آلودگی رو بیرون ببره، درست مثل اونکه شما یه مقدار رنگ جوهر داشته باشی و اونرو تو یه لیوان بریزی تا تو چند تا لیوان، مسلم هستش که وقتی چند لیوان باشه، زنگ ( اینجا آلودگی) کمتره دومین دلیل هم اینه که تو ترافیک، ماشین ها روشن هستند و آلودگی درست میکنن بدون اینکه بتونن خیلی حرکت کنن. مکانیزمش دقیقا عکس حالتیه که میری مسافرت، حرکت روونتر و مصرف سوخت کمتر، ترافیک و مصرف سوخت بیشتر
  • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    61 0
    آلودگی هوا زیاد امسال هم که با تمام قدرت پارازیت می فرستن عجب جان سختیم که زنده ایم
    • همشهری A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      4 0
      زیاد به جان سخت بودنمون نباید بنازیم. چند سال دیگه صداش درمیاد که توی این بدنها چه میگذره!!!
  • بی نام US ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    2 1
    یکی از راه های عمده کنترل همزمان آلودگی هوا و ترافیک در تهران ممنوع کردن حضور ماشین های شخصی در خیابان هست. چه معنی داره هر کی بچه اش رو خودش ببره مدرسه و مهد کودک! یا هر کی با ماشین شخصی بره سر کار. همه باید ممنوع بشه
    • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      1 0
      ملت پول اضافه ندارن که چند میلیون پول سرویس بدن.خودشون که دارن میرن سر کار بچشونو هم می برن.یا حتی نرن هم سر کار باز بیشتر می ارزه.اونم سرویسی که یه روز دیر میاد یه روز دیر و یه یه لحظه صبر نداره که بچه سوار ماشین بشه و یا دور تر از خونه سوار میکنه .
  • سوزن A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    14 1
    آخه چه فرقی داره که ادارات چند ساعت باز باشند؟؟! ساعت 2 طرف بره خوونه یا ساعت 4، برای هوا چه توفیری داره آخه؟! دست کنید توو جیبهاتون، ماشینهای جدید بخرید برای سرویس ادارات دولتی، اگه کسی ماشین آورد!
  • بی نام A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    اخه الان هنوز 16 مهره، محبوره ادم عاقل کاری رو که قبلا درستیش تجربه شده رو دوباره تجربه کنه؟ وقتی ساعت کار تا 14:30 بود، به خاطر اینکه کارمندا به ترایک نمیخوردن، آلودگی خود به خود کمتر میشد. حالا الان دوباره باید همون راه رو رفت،
  • محسن A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    2 3
    هوا به این خوبی. من که راضیم
  • بی نام EU ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    3 0
    این اوضاع تازه با 75 میلیون جمعیته. هنوز بچه های نسل جدیدی که پدر و مادرشون به عشق 1 میلیون تومن کمک هزینه و مرخصی زایمان و مرخصی نوپدری و ... ازدیاد موالید (!) فرمودن، هنوز تو خیابونا نیومدن و دنبال کار و خونه و درآمد نیستن!
  • کارمند EU ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    من امروز به علت الودگی شدید چشمهایم تار می دید و سرگیجه و سر درد داشتم ( انهم با این وضعیت دارو و درمان ) اگر ساعات کار تا همان 30/14 باشد هم برای دولت بهتر است و هم برای کارکنان چون در حال حاضر هم ما تقریبا ماهیانه 300 دلار حقوق می گیریم که نسبت به سایر کشور ها خیلی کمتر است و البته در همین مدت هم کارهایمان را تمام و کمال انجام می دهیم
  • مجی A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    ب جای اینکارا بایستی وضع اقتصاد رو بهتر کنن، ماشین با استاندارد یورو 4 اگه نمیتونن تولید کنن، وارد کنن با قیمت مناسب، ماشین های سن بالای مردم رو با وعده های جلب کننده جمع کنن یکم ب مردم یاد بدن که تک نفره سوار ماشین با ظرفیت 4 5 نفر نشن! بنزین با کیفیت بالا تولید کنن البته همه ی این ها در حد رویا و آرزو باقی میمونه!
  • بی نام A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    اولا" این نشد راه حل که تا آلوده میشه میخوان تعطیل کنن یا ساعات کاری را کم کنن. دوما" ما کل تابستون تو اصفهان همین وضعیت را داشتیم ولی افسوس که هیچکس فریادرس نیست. تازه هنوز زمستون نیومده صبحها از ترافیک صبحگاهی تا 100 متری را بیشتر نمی تونی ببینی. واقعا" صبحها نفس کشیدن اینجا خیلی مشکله. دلمون لک زده یه روز صبح بیدار شیم ببینیم آسمون آبیه. به خدا کل تابستون یا بهتر دیگه بگیم کل سال آسمون طوسیه!!!!!
  • بی نام A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    2 2
    تکلیف ما کارمندای بیچاره مشخص کنید موش آزمایشگاهی شدیم هر سال یه ساعتی تعیین می کنند تا میام عادت کنیم دوباره تغییر می دن.کی گفته با کم شدن ساعت کار از آلودگی هوا کم می شه؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    4 0
    یه شش ماه تهرونی ها نفس نکشن تا بهار بیاد
  • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    2 0
    ماشینهای فرسوده مخصوصا ماشینهای سنگین و قدیمی رو بهشون رسیدگی کنند حتی یه سری ماشینهای دولتی هم دودزا هستند کارخونه ها و کارگاه هایی که نزدیک تهران هستند هم باید دورتر باشن فقط که مشکل ساعت کاری نیست
  • بي نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    2 1
    تا كي بايد چوب ندانم كاريهاي خود را بخوريم. آقاي روحاني در بحث ساعات كاري، چرا فقط نيمه خالي ليوان را ديد و گفت ما دولت قانون مدار هستيم و ساعت كار در هفته ٤٤ ساعت. چرا فكر نكرد دولت قبلي به چه دليل آن را كم كرده؟ چرا همين مجلسي كه الان هست سر كم كردن ساعتها، بهش گير نداده بودند؟ اگر اين دولت قانون مدار است، بر اساس كدام مجوز ساعات كار صبح را عقب انداخته (طوري ديگر ٤٤ ساعت رعايت نميشود) و حالا هم دم از كاهش ساعت كار بعد از ظهر ميزند؟ اين ١٦ روز تصميم عجولانه، چقدر هزينه براي دولت و مردم برداشته است؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    2 0
    زودتر تحریمها را بردارند تا ما بنزین آلوده تنفس نکنیم.روحانی به جنب که نجنبی در 6 ماه آینده هم عده ای زیاد از آلودگی هوا از بین میروند....خواهشا بجنب
  • عطا IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    4 0
    امکانات تهران را کم کنید و عوارض را زیاد تا کسی تمایل نداشته باشد در تهران بماند همه کسانی که به تهران آمده اند حتما سکونت در تهران بهتر بوده وگر نه دیوانه که نبودند آقا جان امکانات تهران را کم کنید و بدهید به شهرهای کوچک
  • الهام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    0 0
    ساعات کاری ادارت را کمتر کنید تا مشکل ترافیک و آلودگی هوا و مشاجرات خانوادگی کمتر شود
  • بی نام A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    0 0
    راه کم شدن جمعیت تهران و حومه - ممنوعیت استخدام به هر شکل -ممنوعیت دادن هرگونه وام - ممنوعیت پذیرش دانشگاهها و دبیرستان ها ی تهران از غیر تهرانی - ممنوعیت احداث کارخانه تا شعا ع 200 کیلومتری - ممنوعیت صدور جواز کسب برای غیر تهرانی- افزایش قیمت مسکن واجاره خانه و مالیات در تهران وحومه در قبال ان امکان استخدام اشتغال وام تخفیف مالیاتی ودادن سوبسید در شهرهای دور دست مهیا وفراهم گردد . بصورت عملی نه شعاری