۰ نفر
۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸

ایسنا نوشت:

وزیر امورخارجه آمریکا از ایران خواست پیشنهادات هسته‌یی جدیدی را مطرح کند و موضع تهران را مبنی بر اینکه مسوولیت رفع این بن‌بست بر عهده قدرت‌های خارجی است را رد کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه اعلام کرد پیشنهاد قبلی گروه 1+5 در نشست‌های قزاقستان پیش از انتخاب حسن روحانی رییس جمهور ایران دیگر قابل قبول نیست، اما جان کری،‌ وزیر امور خارجه آمریکا در عین استقبال از تحولات اخیر از جمله مکالمه تلفنی روحانی با باراک اوباما همتای آمریکایی‌اش، گفت که توپ همچنان در زمین ایران است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه کری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اندونزی گفت: گروه 1+5 در آلماتی پیشنهادی را روی میز گذاشت و من فکر نمی‌کنم ایران هنوز به این پیشنهاد پاسخ کامل داده است. بنابراین فکر می‌کنم ما منتظر تفاوت کامل ایران در رویکردش هستیم.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: بنابراین آنچه ما نیاز داریم مجموعه ای از پیشنهادات از جانب ایران است که کاملا نشان دهند آنها چگونه می‌خواهند به جهان نشان دهند که برنامه‌شان صلح‌آمیز است.

پیشنهاداتی که در قزاقستان مطرح شد از ایران می خواست غنی‌سازی اورانیوم را در سطح 20 درصدی که ایران می‌گوید برای راکتور تحقیقاتی پزشکی‌اش به آن نیاز دارد متوقف کند و از غنی‌سازی در کارخانه زیرزمینی فردو در نزدیکی شهر قم خودداری کند.

کاترین اشتون،‌رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت که همچنان منتظر پاسخ ایران به پیشنهادات قبلی است.

این در حالی است که وزیر امور خارجه ایران معتقد است انتخاب روحانی شرایط را تغییر داده است و گروه 1+5 باید با پیشنهاد جدیدی به میز مذاکراتی بیاید.

دور جدید مذاکرات با 1+5 (آمریکا، انگلیس، روسیه، چین،‌ فرانسه و آلمان) قرار است اواسط ماه اکتبر در ژنو برقرار شود. این مذاکرات اولین گفت‌وگوهای رسمی پس از گفت‌وگوی تلفنی روحانی و اوباما خواهد بود.

کری با بیان اینکه آمریکا از این تحولات دلگرم شده است تاکید کرد که اوباما معتقد است که "کلمات نیستندکه تفاوتی را ایجاد می‌کنند. اعمال هستند که باعث ایجاد تفاوت‌ها می شوند".

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: ما صریحا نشان داده‌ایم که اگر چنین اتفاقی بیافتد ما و متحدانمان برای حرکت با سرعت مناسب جهت جبران اقداماتشان کاملا آماده هستیم. بنابراین هنوز منتظریم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    13 0
    لطفا توپ رو نترکونید
  • امینس A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    9 2
    1- اگر فکر می کنید بدون حسن نیت امریکا مساله هسته ای در ژنو و تحریم ها حل می شود سخت در اشتباه هستید،مذاکره دو جانبه با امریکا در خلال مذاکرات پنج کشور لازم و کلید راه هست و هم می تواند در صورت حل مساله هسته ای تصویری اعتماد ساز برای جبهه داخلی برای بهبود رابطه با امریکا و جلوگیری از بهانه گیر های داخلی بدهد2- چرا ما نباید روابط و همکاری با امریکا لااقل در حوزه های منافع مشترک داشته باشیم؟؟چرا باید فکر کنیم نیاز به دشمنی با امریکا داریم و بدون مرگ بر امریکا گفتن ایدئولوژی انقلاب اسلامی ابطال میشه؟3- والا دیگه از این وضع خسته شدن ملت...امان از این افراطیون که مایه زجر ملت شدن..امان
  • صدای جوانان IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    32 14
    جناب كري توپ دست ما بود يك گل هم به شما زديم / توپ الان دست شماست
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    8 3
    توپ الان تو دست دروازه بان تونه بگو برات بندازه. خخخخخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    2 5
    توپ دست شماست اقا توپ دست شماست.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    11 0
    یکی توپو شوت کنه بره اونور دیگه !!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    1 0
    یه بار دیگه توپتون بیفته اینور پاره میکنم می دم دستتون!
  • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    فعلأ که تو آفسایده!!!!!
  • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    اينا ميكن دست اوناست اونا ميكن دست ايناست. اقا شماها اشتي بكن نيستين تا يكيتون ( بخصوص امريكا!) كوتاه نياد
  • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    ول کن این توپ بازی رو آقای کری!!!! توپ دست ماست، توپ دست شماست!! مگه هند باله؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    یعنی هیچی
  • سانمیک IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    یعنی حالا مشکل دنیا فقط یه دونه توپه..... خوب اگه اینجوریه بیاین با هم تبانی کنیم و دنگ دنگ یه توپ خوب براشون بخریم تا دست از سرمون بردارند. این سیاست مدارها هم اعصاب آدم رو بهم میریزن. این همه با هم گفتگو میکنند و دست آخر سر اینکه توپ دست کیه دعواشون میشه و مردمی که زندگیشون مونده گرو حرفهای اینا دیگه ول معطلن. تروخدا اگه توپ دست ماست و قایمش کردین بدین کریم باقری آن چنان با شوت بکوبدش تو صورت اشتون تا هم اون لب و لوچه نافرمش شکل درستی بگیره و هم اون دندونای بی ریختش بریزه تو حلقش......
  • بی نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    4 0
    توپ دست ماست منتها در محوطه جریمه شما.
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    1 0
    توپ دست ما از نوع چینیه.جواب نمیده!
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    1 0
    فوتبال ما علی اصغریه.از نوع بزن زیرش!
  • لیلی A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 1
    دست از این مسخره بازی ها بردارید. این بار هم دیپلماسی شکست خورده و افراطیون برنده شده اند. مردم! کاسه کوزه هایتان را جمع کنید و الکی خوش نباشید.