نماینده تهران در نطق میان دستور خود انتقاداتی را متوجه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسماعیل کوثری نماینده تهران در نطق میان دستور امروز خود با اشاره به نطق روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل و در جمع کشورهای غیرمتعهدها، گفت: ضمن تشکر از رییس جمهور و تیم دیپلماسی کشور، لازم است دقت بیشتری شود که استکبار جهانی خیال نکند ما به آنها نیازمندیم و همانگونه که رهبری معظم فرمودند از پیش آمدن کارهایی که نابجا بود جلوگیری شود.

وی با اشاره به جنایات آمریکا در سال‌های قبل و بعد از انقلاب علیه ملت ایران، تاکید کرد: آمریکا از سال 59 که با ایران قطع رابطه کرد کشور ما را در حالت محاصره اقتصادی قرار داد و خیال می‌کرد در کوتاهترین زمان کارها روی زمین می‌ماند. اما این اتفاق به وقوع نپیوست و امام (ره) این قطع رابطه را به فال نیک گرفتند و دیدیم که آمریکا که صدام حسین و حزب بعث را حمایت می کرد در نهایت نتوانست ملت ایران در دوران دفاع مقدس را تسیلم کند.

نماینده تهران، با بیان اینکه استکبار جهانی بدون هیچ منطق روشنی به دنبال جلوگیری از فعالیت های صلح آمیز کشور ما است، گفت: لذا بدون هیچ منطقی پرونده هسته ای را به شورای امنیت سازمان ملل بردند و در این دو سال اخیر هم بیشتر ما را تحت فشار تحریم قرار دادند. به لطف خداوند و اقدامات دانشمندان این مرز و بوم در حال حاضر 18 هزار دستگاه سانتریفیوژ فعال در نظنز و فردو و تولید اورانیوم سه و نیم تا 20 درصد هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تماس تلفنی روسای جمهور ایران و آمریکا، گفت: استکبار جهانی چه تغییر رفتاری از خود نشان داده که برخی اینچنین ذوق زده شده اند در صورتیکه آمریکا در اوج ضعف و ناتوانی می باشد. برخی تماس تلفنی روحانی و اوباما و مذاکره آقای ظریف و جان کری را از عناایت خداوند در حق ملت ایران می‌دانند و می گویند نباید به دوران گذشته برگردیم.

وی بی آنکه از کسی نام ببرد، ادامه داد: همین آقا بعد از پیروزی دولت آقای روحانی اشتهای شان تحریک شده و خود را پدرخوانده این دولت می‌دانند و حرف‌هایی می‌زنند که نه با گذشته آنها تناسب دارد نه آینده‌ای برای آنها ایجاد می‌کند. بعضی از این حرف‌ها باعث می شود ملت تصدیق کنند که تصمیمی که شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری گرفت، بسیار تصمیم درستی بوده است.

وی همچنین خطاب به قوه قضاییه گفت: سوال من از این قوه این است که چرا اصل 19 و 20 قانون اساسی درباره مهدی هاشمی را عملی نمی کنید؟ من از جناب آقای هاشمی درخواست دارم که همچون سال 68 که من را خاطر پادگان شهید همت کرج که مرکز آموزش لشکر 27 محمد رسول الله بود به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کردند و رسیدگی کردند، خودشان فرزندشان را به قوه قضاییه معرفی کنند تا این قوه رسیدگی کند و مردم نسبت به مسئولان خوش بین شود.

وی همچنین به نقل از حضرت امام خمینی اظهار داشت: باید به آن آخوند مزدور که فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر شوروری را خلاف اسلام می داند گفت تاسی به رسول خدا و متابعت از امر خداوند خلاف حج است؟ آیا تو و امثال توئه آخوند آمریکایی فعل رسول الله و خداوند را تخطئه می کنید؟

/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 61
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    اقای کوثری اگر مردم به اخوند مزدور (مطابق. گفته های شما ) اقبال نداشتند و شور حضور پیدا نمیشد شورای نگهبان به توصیه کیهان عمل میکرد و تایید صلاحیت میکرد تا به قول شریعتمداری با رای نیاوردن به مرگ سیاسی دچار شود ولی. استقبال مردم کار را به جایی رساند که کهولت سن تنها دلیل برای رد صلاحیت شد خدا را شکر مملکت به دست یاران شما نیفتاد و گرنه. ممملکت به باد میرفت
    • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      بالاخره مردم به خاطر هاشمی به روحانی رای دادند یا به خاطر خاتمی؟ البته 0.7 درصد را اگه بین دو نفر تقسیم کنیم بهتره
    • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      ذوستان متوحه علت خصومت این آقا با خانواده هاشمی شدید ، ایشان به مراجع قضایی معرفی شده بودند من اولش فکر کردم به خاطر مردم داره به هاشمی فحش میده
    • بی نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      17 11
      يعني الان موافقيد كه مهدي هاشمي دادگاهي نشود!؟ يعني تعصبات حزبي و جناحي اينقدر ارزش دارد كه عدالت اجرا نشود!؟ هاشمي رفسنجاني اين همه از حقوق و عدالت و غيره روي منابر و تريبونها ميفرمايند فقط براي مردم است!!؟؟ مرگ خوبه براي همسايه!!
    • بی نام IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      11 40
      عجب حرفي زده انصافا حال كردم.
    • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      62 11
      پس جناب آقای کوثری معلوم شد دق دلی شما از کجا نشأت گرفته است. دنبال تسویه حساب گذشته هستی. خدا سایه هاشمی را مستدام بدارد که اگر این بنده خدا نبود، خدائیش شما و امثال شما اساسا چه حرف دیگری داشتید که بزنید؟!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    آقای محترم. اصلا مهم نیست چی میگی. ان شالله آخرین دوره ای است که نماینده مجلسی
    • حبیبیان A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      بعضی یچی میگن که یچی گفته باشن
    • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      اگه مهم نیست پس چرا اینقدر جلز و ولز میکنی ضمنا برو ببین کوثری دوره قبل چقدر رای اورده مطمئن باش دور بعدی اگه بیشتر از این رای نیاره کمتر نمیاره چون اونایی که به این تیپ ادما رای میدن حزب باد نیستند
  • نکته بین A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    (( من از جناب آقای هاشمی درخواست دارم که همچون سال 68 که من را خاطر پادگان شهید همت کرج که مرکز آموزش لشکر 27 محمد رسول الله بود به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کردند و رسیدگی کردند، )) پس جریان اینه؟؟؟؟ هنوز تو خاطرت مونده؟؟؟ تسویه حساب شخصی؟؟؟؟ راستی یه سئوال. میشه بپرسم در آمد خانوادخ شما چقدره؟؟؟ کجا زندگی میکنید؟؟؟ دخلتون با خرجتون می خونه؟؟؟ خبر لطفا چاپ کن چون نه توهینه نه بی احترامی. فقط می خوام بدونم چند نفر مثل من این سئوالات براشون پیش اومده چون مطمئنا کسی جوابگوی سئوالاتم نخواهد بود.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    اولا ادبیات شما زشت و زننده است.این ادبیات باید از مجلس ریشه کن شود.دوما از اون اتفاقات سال 68 که تعریف کردید مشخصه چرا اینهمه مدت کینه ی آقای هاشمی را به دل دارید.برادر جان بهتره آروم باشی و به این فکر کنی که چرا اکثریت مردم از شما گریزانند
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    اسی جان یه ذره یواش بابا ....برا خودت میگما ....
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    معلوم شد ايشان كينه سال 68 را به دل دارند عجبا!
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    نا مهربانی به آقای هاشمی نا مهربانی با نظام است جناب کوثری صرف اینکه درسال 69 مدت بسیار کوتاهی در بازداشت بوده اید مقصرش آیت الله رفسنجانی نیست آقای رفسنجانی نزد افکار عمومی محبوب هستند
  • وكيل EU ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    آمريكا قطع رابطه كرد؟؟؟؟ اقاي كوثري تاريخ بخون درس خوبيه
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    صبح بخیر جناب کوثری
  • محسن A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    جناب کوثری استفاده ابزاری از فرمایشات امام خمینی(ره) امروز صحیح نیست چرا باید اینگونه باشد هم ایشان در مورد آقای هاشمی مطالبی فرمودند که حتی این جمله که ملاک وضع حال افراد است برای آقای هاشمی صدق نمی کرند . به این مضمون فرمودند تا انقلاب زنده است هاشمی زنده است.
    • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      اقا محسن سخنان امام را نه تفسیر کن و نه تحریف الان مردم اینقدر باهوشند تا بگی ف رفتند فرحزاد و برگشتند
  • طرار A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    معلوم شد علت چیست : "همچون سال 68 که من را خاطر پادگان شهید همت کرج که مرکز آموزش لشکر 27 محمد رسول الله بود به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کردند و رسیدگی کردند..."
  • غلام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    بفرمایید... نتیجه شرکت نکردنمان در انتخابات مجلس
  • f IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    برای حمایت از روحانی و رهبر یک یا حسین دیگر
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    پس معلوم شد مشکل ایشون با آقای هاشمی چیه. بر میگرده به سال 68 و معرفی ایشون به سازمان قضایی نیروهای مسلح. به این میگن کینه ی 25 ساله...
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    خب خودت بگو واسه اقتصاد و تورم و تحریم برای مردم چکار کردی؟ آقای نماینده؟
  • رضا IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    خوبه كه در انتهاي صحبتتان نشان داديد كه كينه شخصي به دل داريد(جريان سال 68)!اگر از همان شهر تهران آمار بگيرند فكر ميكني چند نفر ميدانند كه شما اصلا نماينده تهران هستي؟
  • فوزول محله IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    جناب كوثري، شايد كسي به اشتباه خود را پدرخوانده‌ي دولت بداند، ولي «غلط مي‌كند» كسي كه خود را قيم و پدرخوانده‌ي ملت فرض كند
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    108 9
    بابا تورو خدا دست بردار ازین حرفایی که دیگه هیچ جا خریدار نداره.
  • هاشم حكمه IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    96 5
    چه جالب كه خودش هم گفته به چه دليلي از هاشمي كينه و كدورت شخصي داره و اين حرف ها به خاطر حرص چندين ساله - از سال 68 بخاطر حضور در دادسراي نيروهاي مسلح - هست نه دلسوزي براي ملت. اگر امام هم زنده بود قطعا الفاظي كه به اون اشاره كرديد رو براي امثال شما به كار مي برد كه خودتون رو محور عالم بشريت مي دونيد و عقل كل. خدا همه ما رو به راه راست هدايت كنه.
    • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      9 89
      شما فرض کینه بوده اصلا تسویه حساب شخصیه این صورت مسئله را پاک نمیکنه که چرا اون موقع اینطوری بودی و حالا در مورد فرزندت اینطوری . مرگ خوبه برا همسایه
  • شهرام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    79 4
    واقعا ما هیچ مشکلی دیگری نداریم که نمایندگان به آن بپردازند.من هم اومیدوارم کسانی که درمجلس بدنبال تصویه کردنهای شخصی هستنددوره ی آخرشان باشد
  • هامون IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    134 5
    سال68 چیکار کردی که تو رو به دادگاه معرفی کردند؟حرفاتم که اصلا از روی کینه توزی نیست ما فهمیدیم
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    139 4
    معلوم شد برای چی میسوزه ،مشکل مربوط به سال68است.
  • نکته بین A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    85 5
    (( من از جناب آقای هاشمی درخواست دارم که همچون سال 68 که من را خاطر پادگان شهید همت کرج که مرکز آموزش لشکر 27 محمد رسول الله بود به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کردند و رسیدگی کردند، )) پس جریان اینه؟؟؟؟ هنوز تو خاطرت مونده؟؟؟ تسویه حساب شخصی؟؟؟؟ راستی یه سئوال. میشه بپرسم در آمد خانواده شما چقدره؟؟؟ کجا زندگی میکنید؟؟؟ دخلتون با خرجتون می خونه؟؟؟ خبر لطفا چاپ کن چون نه توهینه نه بی احترامی. فقط می خوام بدونم چند نفر مثل من این سئوالات براشون پیش اومده چون مطمئنا کسی جوابگوی سئوالاتم نخواهد بود.
    • ذره بین IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      10 70
      جناب نکته بین اونوقت درامد خانواده شما چقدره ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    104 5
    خداروشکر صداوسیما جلسات رای اعتماد رو مستقیم پخش کرد که همه فهمیدن امثال ... کی هستند و عیار کار دست مردم اومد.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    115 4
    چند صباحي ديگر در مجلس نيستي آقاي كوثري پس هر چه دل تنگت مي خواهد بگو
  • عبدالرضا A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    113 5
    یه حماسه سیاسی دیگه لازمه که در انتخابات آتی مجلس انشاالله یه عده واسه همیشه محو بشن...بررسی صلاحیت ها برای مردم روشن کرد یه عده ای حضورشون در صحنه سیاست سم مهلکه برای کشور
  • اراد A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    88 6
    آهان از اینکه تورو به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کرده شاکی هستی؟؟؟
    • بی نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      16 6
      از اینکه پسرش را به قوه قضاییه معرفی نکرد شاکی است.
  • مخ A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    73 7
    اقای کوثری خیلی ها جند صبح ایثارشان را فدای دیدگاه سیاسی خود کردند شما هم یکی.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    30 1
    تریبون مجلس جای تسویه حساب شخصی شما بر اساس کینه های گذشته از کسی نیست آقای کوثری.
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    33 1
    مشکلش سال 68 چی بوده؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    47 3
    فقط می خواهم بگویم از دستاویز کردن بیانات حضرت امام برای مقاصد شخصی و فکری تان بسیار متاسفم شماها و امثال شما مصداق آن آدمی هستید که از آیه قرآن یک بخش ولاتقربو الصلاه اش را می خواند و انتم سکارا یش را جا می گذارد آری شما هر وقت به نفع تان باشد سخنان امام را دست می گیرید و به بدترین شکل ممکن بر سر و صورت ملت فرود می آورید اگر راست می گویید و پیرو امام هستند این سخن حضرت امام را که فرموده اند این انقاب زنده است تا هاشمی زنده است را هم تفسیر کنید
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    23 4
    توصیه میکنم تمام کسانی که مثل ایشان فکر میکنند ائتلاف کرده که در دور بعدی مجلس با هم توی یک لیست شرکت کنند تا کار مردم هم راحت تر شود.
  • بی نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    23 5
    مثل اينکه خاندان هاشمي خيلي بهشون تهمت زده شده نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اره خوب اصلا نه اهل فتنه هستند نه کاري کردند . همش تهمت و افترا هستش . اون از وضعيت دانشگاه ازاد و سرمايه اونجا که بجاي استفاده براي دانشجويان ، براي قدرت نمايي حضرات استفاده ميشه . استفاده ابزاري از سخنان امام براي خاندان هاشمي فقط بايد باشه ديگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يعني هرچي شما ميگيد حقيقت هستش و ديگران هرچي ميگن اشتباهه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    35 2
    بعضی وقتا از اینکه اینجور حرفها را می شنوم و کاری نمیتونم بکنم می خوام خودمو حلق اویز کنم.همه مشکلات اقتصادی زندگیم یک طرف و این حرفها که مثل پتک می خوره تو سرم یک طرف.درود بر هاشمی رفسنجانی درود بر روحانی درود بر خاتمی
  • م رعیت IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    10 1
    "بعضی از این حرف‌ها باعث می شود ملت تصدیق کنند که تصمیمی که شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری گرفت، بسیار تصمیم درستی بوده است". جناب کوثری! خب باید ممنونش باشید که کمک کرده بالاخره مردم تصمیم شورای نگهبانو تایید کنند!
  • بی نام DE ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    12 50
    ایشان نماینده مجلس هستند و حق کامل اظهار نظر دارند.
    • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      5 3
      واسه همین تفکر هست که هر کسی هر چی دلش خواست میگه
  • بی نام EU ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    20 1
    بابا تند رو ها بروند کنار تا روابط با آمریکااخوب بشه کمرمان زیر بار گرانی شکسته
  • تقی A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    19 7
    کار بجایی رسیده که کوثری به قلب تپنئه ملت وامام توهین میکنه
  • الل A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    14 1
    راستی ما هنوز هم مرگ بر شوروی سر میدهیم؟.نکنه هنوز اقای کوثری در مجلس میگه مرگ بر شوروی ...!!!!شایدهم میگه مرگ بر روسیه میگه ما خبر نداریم..
  • محمد A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    14 1
    اگر فلاني بود ميگفت اب بديد خدمت ايشان ، راستي من نفهميدم اخرالامر اقاي رفسنجاني مرد دوم انقلاب ، مبارز انقلابي ، زندان رفته ، ناجي انقلاب ، همراه امام ، تاييدكننده هميشگي رهبري ، سياستمدار انقلابي و.... هستند يا خائن ، اگر اون قبليها درست گفتند حالا اين اقاي كوثري چي ميگه .
  • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    12 1
    آمریکا در اوج ضعف و ناتوانی !خخخخخ
  • سلمان A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    3 11
    خیلی جالبه.دوست دارند احمدی نژاد محاکمه بشه ولی مهدی هاشمی نه.......
    • علی A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      2 1
      تا بوده ضعیف کشی بوده. شاید عین عدالت است که پسر آقای هاشمی قسر در برود وبسیاری در این کشور به خاطر مسائلی خیلی جزئی تر خیلی زود محاکمه شوند .!
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    7 1
    همان از دست افراطي ها كوثري برو فكر دگر كن..........
  • یک ایرانی A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    10 2
    میگن در زمان جنگ، آمریکا چون از عراق حمایت میکرده ما ازش بدمون میاد ...ولی یکی پیدا نمیشه بگه بابا صورت مسئله عراق بود که الان دوست و برادرمونه بعداز اون همه جنایت در حق مردم ایران ..حالا عراق اینجوری ولی امریکا دشمن ...روسیه و چین کمونیست دوست...بللاخره کی دوسته کی دشمن
  • محمد A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    10 4
    خب معلوم شد پس قضیه تسویه حسابه هنوز بابت سال 68 ناراحتی، می خوای جبران کنی آقای عزیز
  • شعبون IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    10 0
    آخه این کارشکنیها واسه مردم بجز ضرر چیزی دیگه نداره بیاید دست در دست هم دهید ومملکت را آباد و ملت را خوشحال کنید.
  • خوئي IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    25 5
    مرگب بر صدام يزيد كافر درود بر هاشمي دلاور
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    4 7
    هاشمی هاشمی خدانگهدار تو