تسنیم نوشت:

یک مسئول آمریکایی ضمن اعلام عملیات نظامیان آمریکایی در سومالی علیه «جنبش الشباب» این کشور، از دستگیری یکی از رهبران القاعده در لیبی خبر داد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مسئول آمریکایی اعلام کرد در عملیات روز گذشته رهبر جنبش «الشباب» سومالی که هدف قرار گرفت و زخمی شد، نه بازداشت و نه کشته شده است.
اما سخنگوی جنبش الشباب در این‌باره تنها به بیان اینکه یکی از عناصرش در مبادله آتش کشته شده و این جنبش توانسته این حمله را دفع کند، اکتفا کرد. گفته شده برای عملیات نظامی «براوه» از یک هفته و نیم پیش برنامه‌ریزی شده بود. پس از حمله به یک مجتمع تجاری در شهر «نایروبی» کنیا، نظامیان آمریکایی روز گذشته دو حمله در لیبی و سومالی اجرا کردند.
این مقام آمریکایی همچنین افزود: در این حملات نظامیان آمریکایی فردی را بازداشت کردند که یکی از رهبران بارز و برجسته سازمان القاعده به شمار می‌آید و گفته می‌شود، در بمبگذاری در دو سفارت آمریکا در کنیا وتانزانیا در سال 1998 دست داشته است.
این مسئول آمریکایی که نخواست نامش افشا شود، ادامه داد: فردی که «انس اللیبی» خوانده می‌شود و یکی از عناصر ارشد سازمان القاعده به شمار می‌آید، طی حمله نظامیان آمریکایی به منطقه «براوه» سومالی بازداشت شد.
واشنگتن اللیبی که به نظر 49 ساله می‌آید را متهم به بمبگذاری در دو سفارتخانه‌اش کرده که در جریان آن 224 نفر کشته شدند و برای در اختیار دادن اطلاعات و اخباری از وی 5 میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.
سی‌ان‌ان سپتامبر سال گذشته در خبری اعلام کرده بود که اللیبی در «طرابلس» پایتخت لیبی مشاهده شده است.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    20 2
    دستشون درد نکنه ولی کاش اینم مثل بن لادن میزدن همون جا گور به گورش میکردن! مگه موقعی که میخوان مردم رو ترور کنن محاکمشون میکنن که الان کحاکمه بشه؟
    • مهران IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      6 3
      اگه مسئولیتشو قبول نمیکرد ، اسرائیل میگفت کار ایرانه