وزیر کشور با بیان این که عمر تشکیل ستادهایی نظیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نهضت سواد آموزی باید کوتاه‌تر از اینها باشد، خواستار برگزاری جشن پایان قاچاق کالا و ارز در چهار سال آینده شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایت پلیس، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، در مراسم تودیع و معارفه فداحسین مالکی و حبیب‌الله حقیقی، روسای سابق و جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: دستورات مقام معظم رهبری و آیین‌نامه‌هایی که در قانون برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز موجود است برای مقابله با خاطیان کفایت می‌کند.

وزیر کشور گفت: اگر کالایی به کشور قاچاق می‌شود از طریق مرزهای هوایی، زمینی و دریایی است که همه آنها متولی دارد و این کم‌کاری و سهل‌انگاری و قانون‌گریزی از مسوولین این بخش‌ها قابل قبول نیست.

وی با بیان این که گفته می‌شود در مرزها مراکز صعب‌العبور وجود دارد قابل قبول نیست، گفت: قاچاق کالا از طریق کانتینرهای بزرگ و با کامیون وارد کشور می‌شود که کاملا قابل رویت است ازطرفی زمانی که این کالا وارد کشور شد، در ویترین‌ها قرار می‌گیرد و مانند مواد مخدر توزیع کنندگان خرد ندارد.

وزیر کشور با بیان این که باید فرصتی دو ساله به تمام فروشگاه‌ها داده شود تا کالاهایشان را کدگذاری کنند، گفت: در صورتی که کالاها دارای کد واردات و یا کارت سبز بازرگانی باشند دیگر کالای قاچاق معنی ندارد.

وزیر کشور تاکید کرد: رییس جمهور خواستار پیوند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با وزارت کشور شده که وزارتخانه تنها به عنوان پشتیبان در کنار این ستاد خواهد بود.

او با بیان این که باید یک ستاد مشورتی با حضور بانک مرکزی، گمرک، سپاه، نیروی انتظامی ، وزارتخانه و وزارت اطلاعات تشکیل شود و تمام دستگاه‌ها نقش فعال داشته باشند، گفت: تمامی قوانین موجود در حوزه قاچاق کالا و ارز باید با نگاه نرم افزاری مورد بازنگری قرار گیرند.

وزیر کشور با بیان این که بانک مرکزی باید با اقتدار در سیاست پولی اعمال حاکمیت کند، تصریح کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز باید مقتدر شود و هیچ سفارشی را در حوزه قاچاق کالا و ارز نپذیرد.

وزیر کشور در پایان نیز گفت: امیدوارم خداوند درک مشترک، احساس مسئولیت و دلسوزی ، آگاهی به وظایف و توفیق عمل به مسئولیت با آگاهی کامل را به ما عطا کند.

همچنین فداحسین مالکی در ابتدای این جلسه به تشریح فعالیت‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال‌های اخیر پرداخت.

45234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    در مورد قاچاق انسان به ایران چی؟؟؟؟؟؟ ایران پر شده از اتباع همسایه!!!!
  • بهمن IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    حالا که خود جناب وزیر می فرمایند کالای قاچاق در کانتینرهای بزرگ و توسط کامیون و تریلی وارد میشود خداییش این ستاد مبارزه با قاچاق کالا را تعطیل کنید بهتر نیست !؟
  • مهدی A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 1
    مشکل بس مهم و بزرگ کشور ما در این زمان حمایت از تولید داخلی می باشد که می توان این حمایت را با ریشه کن کردن کالاهای قاچاق انجام داد.
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    انشا الله مثل جشن خود کفایی گندم نشه