نماینده مردم شهرضا می گوید اگر نظرسنجی توسط یک مرکز مطمئن و علمی صورت بگیرد راهنمای خوبی خواهد بود.

عضو حیدرپور شهرضایی عضو کیمسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره مطرح شدن نظرسنجی از مردم برای برقراری رابطه ایران و آمریکا گفت: اساس حرکت نظام جمهوری اسلامی ایران تبعیت از مقام معظم رهبری، اجرای قانون اساسی و تکیه به اراده و خواست مردم است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که رفتار رئیس جمهور به دلیل نزدیکی فکری و دوستی با رهبری کاملا منطبق بر خواست ها و منویات رهبری است، تصریح کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز موضوعی در رابطه با ارتباط با کشورها ذکر نشده است و نکته حائز اهمیت اطلاع از نظرات مردم است که رسیدن به این موضوع هم راهکارهای مختلفی دارد.

وی با بیان این که یکی از این راهکارها حضور مردم ، نظرسنجی ها است، افزود: یکی از راههای مطلع شدن از نظرات مردم استفاده از روش های نظرسنجی بوده که علمی است و توسط مراکز علمی انجام می شود.

حیدرپور ادامه داد: فکر می کنم استفاده از نظرسنجی یکی از نقاط مهمی است که مسئولان می توانند نظرات مردم را در روش اداره کشور اتخاذ کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فرمایشات رهبری در رابطه با مذاکره با آمریکا گفت: رهبری فرمودند برقراری ارتباط با آمریکا ایراد ندارد اما به آن خوشبین نیستم و  بر همین اساس و برای این که بتوانیم این رابطه را بررسی کنیم خوب است این نظرسنجی انجام بگیرد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی درباره محورهای این نظرسنجی تاکید کرد: در سوالات این نظرسنجی باید اصل ارتباط و اصل گفت و گو  و نوع مذاکرات به گونه ای که خوشبینی رهبری حاصل شود در نظر گرفته شود.

وی با بیان این که به نظر بنده اجرای نظرسنجی به روش علمی و منطیق با نظر رهبری است، گفت: اساس کار ما فرمایشات رهبری و قانون و نظرات مردم است و باید نتایج این 3 بخش را جمع بندی کرد اما تا کنون رای مردم موافق رهبری و در یک راستا بوده است.

حیدرپور درباره نحوه برگزاری این نظرسنجی گفت: اگر این نظرسنجی توسط یک مرکز مطمئن و علمی صورت بگیرد راهنمای خوبی خواهد بود و می تواند آینده مسیر را مشخص کند و نظرسنجی جوابگوی سوالات مد نظر مسئولان نظام است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر نیویورک و مذاکره تلفنی اوباما و روحانی بر اساس اجازه و نگاه مثبت رهبری انجام گرفته و همه مقید هستیم که نظر و مشی رهبری را در رفتار خود داشته باشیم.

219/295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    7 1
    همه پرسی بزارید نظرسنجی چه اعتباری داره آخه؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    64 3
    میدانید اکثرین موافقند چرا هزینه بی خود میکنید تو این بی پولی
    • سید IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      4 1
      خوب باید رسمی و علمی و شفاف و عینی باشه این از اول هم بوده ولی مخالف جلوه کرده
  • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    9 1
    به امید رابطه با آمریکا و تمام دنیا.ای کاش سیاستمداران کشورمان کمی هم خودشان و عملکردشان را در این 34 سال نقد می کردند
  • abas IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 1
    سلام رابطه متقابل وخوب نیاز مددم است.