محسن رضایی نه تنها در سه دوره گذشته نامزد انتخابات ریاست جمهوری بوده که در سال 58 هم قصد کاندیداتوری برای این انتخایات را داشته است.

محسن رضایی با حضور در برنامه شناسنامه، درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 88 و 92، قطعنامه 598، فرزندش احمد رضایی، منبع درآمد و دوستانش سخن گفت.

گزیده سخنان وی را به گزارش تهیه کنندگان این برنامه بخوانید.

*روز انتخابات -24 خرداد- تا ظهر در خیلی از استان‌ها نفر اول- دوم بودم اما تقریباً ساعت 7-8 بعد از ظهر بود که حس کردم اتفاقی در حال وقوع است و فاصله‌ام با نفر اول زیادتر شد و ساعت 12 شب بود که حس کردم برآوردهای قبلی کاملاً تغییر کرده است. نظرسنجی‌ها من را نفر دوم انتخابات نشان می‌داد و همچنین اینکه رای من در تهران خیلی بالا خواهد بود. برآورد خودم این بود که ما 6-7 میلیون رای پنهان داریم که تصمیم خود را گرفته‌اند اما بروز نمی‌دهند. 4 میلیون رای که ما در انتخابات کسب کردیم، رای 4 میلیون از مردمی بود که محکم روی نظرات و اعتقاد خود ایستادند.

*سال 88 مسائلی اتفاق افتاد که در حقیقت در چند روز آخر یک فضای هیجانی و احساسی به وجود آمد. تا قبل از آن چیزی که در ذهن مردم شکل گرفته بود، این بود که چه کسانی می‌توانند مشکلات اقتصادی را حل کنند و کارآمدی مدیریت کشور را افزایش دهند.

*در انتخابات این دوره ریاست جمهوری هم آخرین مناظره روز جمعه انجام شد و از آن روز تا زمان رای‌گیری یک هفته فرصت وجود داشت و به همین دلیل هم ابتکار عمل از دست صدا و سیما به فضاهای دیگر منتقل شد. تا روز جمعه هیچ رسانه‌‌ای به اندازه صدا و سیما ابتکار عمل در دست نداشت. در انتخابات قبلی، آخرین مناظره روز دوشنبه بین بنده و آقای احمدی‌نژاد برگزار شد که طبیعتاً  فاصله آن با روز انتخابات خیلی کمتر بود. معتقدم در انتخابات امسال اگر روز سه‌شنبه و چهارشنبه مناظره چهارم را برگزار می‌کردیم، نتیجه دیگری در انتخابات ریاست جمهوری رقم می‌خورد.

*{در واکنش به پیامک‌های طنزی که بعد از انتخابات در مورد وی رد و بدل می‌شد} مردم  به زبان شوخی انتقادات، حرف‌های جدی و خوشحالی‌هایشان را بیان می‌کنند. من از این پیامک‌ها ناراحت نمی‌شوم چون لطیفه‌های خوبی است و بعضی از آن‌ها اگرچه در ظاهر عامیانه به نظر می‌رسد اما نکات حکیمانه‌ای دارد که به شخصه از آن استفاده کرده‌ام. حتی در صحنه تبلیغات از برخی از این پیامک‌ها استفاده کردیم.

*ما منتظر انتخابات بعدی نمی‌مانیم و همین الان هر کمکی از دستمان بربیاید، انجام خواهیم داد. الان اقتصاد، به فرهنگ، امنیت، سیاست و... ارتباط دارد. به صورت غیرمستقیم صحبت‌هایی شده اما  هنوز بحث جدی در این زمینه بین من و آقای روحانی نبوده است. جز اینکه  بتوانم خدمت موثری داشته باشم، شرطی برای کمک ندارم.

*دوره جنگ واقعاً به ما سخت می‌گذشت. چون ما با عراق در درگیری مستقیم بودیم و باید با او می‌جنگیدیم. از طرف دیگر در بین دوستان سیاسی اختلاف نظراتی وجود داشت. از یک طرف دیگر در داخل سپاه، نمایندگی یک نظر خاص را دنبال می‌کرد، حفاظت یک نظری داشت، فرماندهی یک نظری داشت و... علاوه بر همه اینها چون رزمندگان به صورت داوطلبانه در جبهه حاضر شده بودند، باید ابهامات و سوالات هر رزمنده به صورت جداگانه پاسخ داده می‌شد تا قانع شوند. قانع کردن فرماندهان، اختلافات بین فرماندهی و نماینده حفاظت، اختلافات بین  فرماندهان و سیاسیون و... مشکلاتی بود که پشت جبهه وجود داشت. رو به روی جبهه هم اسم صدام بود اما در واقع آمریکایی‌ها جنگ را هدایت می‌کردند.

*اگر آتش بس قبل از قطعنامه 598 اتفاق می‌افتاد، شاهد یک فاجعه می‌بودیم و بخشی از ایران جدا می‌شد. اما قطعنامه 598 مرزهای بین‌المللی را تثبت کرده بود لذا پذیرفتن ما را با فاجعه مواجه نمی‌کرد اما ما را به همه آرمان‌هایمان نمی‌رساند. قطعنامه 598 پیروزی بزرگی بود اما نسبت به آرمان‌ها و شعارهایی که در جنگ داشتیم، فاصله داشت. ضمن  اینکه این قطعنامه در شرایط  بسیار بد و در اوج ضعف ما پذیرفته شد. این مسائل باعث شد که ابهاماتی در این زمینه به وجود بیاید؛ ما در بعد نظامی و سیاسی، "پیروز جنگ" بودیم. این جنگ در طی 300 سال گذشته یکی از موفق‌ترین جنگ‌های ایران بود که توانست با پیروزی از آن خارج شود.

*اینطور نیست که بگوییم ما در جنگ هیچ اشتباهی نداشتیم مثلاً اگر دوباره جنگ ایران و عراق (باهمان شرایط) تکرار شود باید روی عملیات‌هایی مثل ولفجر مقدماتی و ولفجر 4 تجدید نظر کنیم. در واقع ما می‌توانستیم با انگیزه جنگ، به یک جهاد اقتصادی هم برسیم. در آن زمان همه می‌گفتند جنگ چه زمانی به پایان می‌رسد تا برویم و سازندگی را آغاز کنیم. در حالی که جنگ بهترین انگیزه برای جهادی کردن صنعت، کشاورزی و... بود. تصوری که در مورد مفهوم جنگ وجود داشت، باعث ایجاد دوگانگی بین درون جبهه و پشت جبهه شد.

*{در پاسخ به سوالی که به فرزند وی احمد رضایی اشاره داشت} یک شخصی به نام آقای توانا که جزو کلاه سبزهای ارتش شاه بود، به همراه احمد یک مدرسه غیرانتفاعی را راه‌اندازی کردند. توانا از طریق برادر خانم خود که در ناسای آمریکا فعالیت می‌کرد، زیر پای احمد نشستند و گفتند اگر به آمریکا بیایی ما آنجا تسهیلات و کار خوبی به تو می‌دهیم که در نهایت احمد را به آنجا بردند. بعد از اینکه او را بردند به او گفتند اگر پناهنده نشوی ما نمی‌توانیم این امکانات را به تو ارائه دهیم چون پسر فلانی هستی و ما به تو شک داریم. برای پناهندگی دو مصاحبه با احمد صورت گرفته است. وی به مغازه‌ای در آمریکا می‌رود که برای من کفش بخرد و بفرستد که اف‌بی‌آی به او شک می‌کند و به احمد می‌گوید تو پناهنده هستی یا با پدرت در ارتباطی؟ که این موضوع باعث زندانی شدن احمد شد. او در زندان بود. ما می‌خواستیم طی عملیاتی او را به دبی منتقل کنیم اما چون ریسک این عملیات بالا بود، آن کار را انجام ندادیم تا اینکه ما فرصتی به دست آوردیم و با کمک خودش او را به دبی آوردیم و در آنجا مستقر شد.متاسفانه زوایای این حادثه مشخص نشده است. پلیس امارات در این زمینه با ما همکاری نمی‌کند، حتی موبایل و کامپیوتر وی را هم به ما نمی‌دهند تا ببینیم آخرین تماس‌های وی با چه کسانی بوده است.

* منبع درآمد من از دبیرخانه مجمع و استادی دانشگاه است و به جز این دو مورد، فعالیت اقتصادی دیگری ندارم.

*{در مورد هزینه تبلیغات خود در انتخابات 92 } هنوز محاسبه نکرده‌ایم اما زمانی که تبلیغات را آغاز کردیم فقط 10 میلیون تومان داشتم و با این میزان  پول کار تبلیغات را آغاز کردیم. شفاف شدن هزینه تبلیغات کاندیداها بسیار خوب است که باید به صورت قانون نوشته شود. ما در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری این موضوع  را لحاظ خواهیم کرد که هزینه‌های تبلیغاتی به صورت شفاف بیان شود و به اطلاع مردم برسد.

*سال 58 در حال آمادگی برای انتخابات ریاست جمهوری بودم. حتی به خدمت رهبر انقلاب هم رسیدیم و گفتیم برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوید، ما از شما حمایت خواهیم کرد که ایشان فرمودند آقای بهشتی نسبت به من اصلح‌تر هستند.

* همیشه در مسیر انقلاب انحرافاتی وجود داشته است. سال 50 منافقین نماز شب خوان جلوی امام راحل ایستادند و با پرچم اسلام، جلوی اسلام قد علم کردند. من امروز این شرایط را در برخی از افراطی‌ها می‌بینم. حتی ممکن است این افراد نیت‌های پاکی هم داشته باشند. مثلاً آقای اکبر گنجی به من می‌گفت ضد ولایت فقیه هستی اما وقتی امام حکم دادند که همه باید از آقا محسن تبعیت کنند، اولین کسی که تمرد کرد همین آقای اکبر گنجی بود بنابراین توصیه من به بچه‌های انقلاب این است که از افراط و تفریط بپرهیزند.

*{در پاسخ به اینکه دوستان صمیمی شما چه کسانی هستند؟} همت، باکری، حسین خرازی، دقایقی، بقایی و... کسانی  هستند که در گذشته از دوستان صمیمی من بودند و امروز هم با خیلی از مسولین دوستی نزدیکی دارم. توصیه من به نیروهای انقلاب این است که به مردم توجه کنند. ما باید دوره جدیدی را با محور مردم، زندگی مردم، مسائل اجتماعی، مسائل اقتصادی و... در انقلاب شروع کنیم. سیاست در ایران  به شدت به توجه به اخلاق و زندگی مردم نیازمند است.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    تمام صحبتهای رضایی رو نمیتوان پذیرفت .از نظر من بزرگترین اشتباه در جنگ عملیاتهای رمضان و کربلای 4 بود .
    • یک رفیق قدیمی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      81 3
      آخرین روزهای زمستانو دیدی
    • سعید A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      40 5
      عرشیای عزیز نگاه شما غیرمنطقیه. چون اگر در هر جنگی یکی از طرفین هیچ اشتباهی نداشته باشه، جنگ یک هفته ای و با نتیجه قاطع تمام میشه! انگلیس هم اگر مقابله با آلمان هیتلر اشتباه نمیکرد اصلا جنگ جهانی ای که امروز میشناسیم بوجود نمیومد! کلا بهتره بازدارندگی کرد تا اصلا جنگ شروع نشه.
    • آزادوار A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      26 6
      بزرگترين اشتباه جنگ، ادامه جنگ بعد فتح خرمشهر بود. لطفا به مصاحبه آقاي هاشمي رفسنجاني با يك رسانه عربي كه در روزنامه جمهوري اسلامي در 27 اسفند سال 60 چاپ شده، مراجعه گردد، تا ببينيد مسوولين ما در اون ايام در چه فضايي بودند. دريغ و درد بخاطر از جوانان از جان گذشته اي كه بخاطر ادامه جنگ ديگر در بين ما نيستند.
    • جواب آزادوار! A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      4 2
      اولا وقتی خرمشهر آزاد شد هنوز حدود 2500 کیلومترمربع نقاط استرتژیک از خاک ایران در تصرف عراق بود. و قطعنامه شورای امنیت هم متجاوز رو که عراق بود مشخص نمیکرد (بافشار آمریکا و شوروی).دوما قرارداد 1975 الجزایر میدونی چیه؟ قرارداد رسمی ثبت شده در سازمان ملل که صدام حسین در 10 ثانیه پاره اش کرد رفت جلوی تلویزیون! سوما همیشه کسی که چنین جنگی رو شروع میکنه یک هدفی داره. و اون رو تا ابد دنبال میکنه. جنگ رو کدوم طرف شروع کرد؟ آیا صدام سال 61 به هدفش رسیده بود؟ آیا با وجود شکست در خرمشهر ارتش عراق دیگه توانایی و امکان دنبال کردن هدفش رو نداشت؟ داشت. فقط نیاز به زمان و تقویت نیروهای عراق داشت. ضمنا میبایست تا از بین بردن کامل توانایی نظامی و یا امکان عراق برای تجاوز مجدد به ایران به جنگ ادامه میدادیم.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    برنامه های اقتصادی خوب و کاملی داشتند
    • بی نام RS ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      12 1
      خیر به هیچ وجه این طور نیست. تمام برنامه های اقتصادی ایشون عوامانه و بیشتر شعاری و آرمانگرایه و شعاری بود و فقط اهداف رو مطرح میکرد اما راهکار ارائه نمیداد. جالب اینجاست که خود خبر انلاین هم در بحبوحه انتخابات یک مصاحبه با یکی از استاید اقتصاد دانشگاه های انگلستان انجام داد و خواستار نمره دهی ایشون به برنامه های اقتصادی کاندیداها شده بود محسن رضایی کمترین نمره رو کسب کرد.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    محسن رضایی کاندیدی که از بین نمیرود فقط از این دوره به دوره بعد میرود
  • بی نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    39 4
    شب دراز قلندر بیدار اقا محسن عزیز انچیزی که در مملکت ما فراوان است موقعیت شرکت در انتخابات مشکلی نیسن یه بار دیگه امتحان خواهیم کرد کی به کیه
  • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    24 14
    به قول اقای حداد عادل :"اینهایی که میگید آقای رضایی نتیجه کارهاست بگید در عمل چه میکنید؟" جناب رضایی :"خنده و سکوت "
  • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    31 10
    از برنامه های اقتصادی ایشون استفاده کنید. معلوم بود سالها روشون کار شده بود.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    45 2
    آقای رضایی این علاقه وافر شما به رییس جمهور شدن (مثل یه نفر دیگه!) تمام استعدادها و توانایی شما رو تحت الشعاع خودش قرار میده و تلف میکنه.
  • بی نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    23 6
    محسن رضایی تفکرات جالبی دارد ایده های نابی دارد شاید اگر ایشان انتخاب می شدند تحول خوبی داشتیم اما چیزی که ایشان را کمی از دیگران عقب نگه می دارد همین چهره ایشان است که کمی خشن است البته اگر بخواهیم واقع بین باشیم دیدن این همه مرگ دوستان خیلی سخت است ولی خوب ایشان چهره یک نواختی دارند که در ذهن انسان تاثیر خوبی ندارد من بهایشان رای دادم ولی میدانستم ایشان رای نمی اورد چون با هر کسی که صحبت می کردم مگفتند خوب است ام ما به دیگری رای می دهیم به دلیل اینکه تفکرات جنگی دارد
  • بی نام A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    46 12
    من هم با نظر ایشون موافقم اگه یک مناظره دیگه برگزار میشد قطعا نتیجه تغییر میکرد و رای دکتر روحانی بیشتر میشد مردم توی چند انتخابات باید به ایشون بگن که مردم ایشون رو به عنوان رییس جمهور نمیخوان؟
  • ارش A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    37 10
    اقای رضایی چرا شکستو قبول نمی کنید و اجازه امدن افراد جدید با فکر نو را نمی دهید
  • حمید IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    38 5
    ماشالا چه انرژی داری شما چند بار تو انتخابات شرکت کردی مردم شمارو انتخاب نکردن بس نیست جاهای دیگه هم هست شما میتونین اونجا تجاربتونو ارایه کنین
  • یوسف A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    34 16
    ایشان یکی از عوامل اصلی اشتباه ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر و عقب نشینی کامل عراق در سال 61 و همچنین آتش بس در سالهای اقتدار جنگ (65-1364) بود. آقای رضایی نسل ما هنوز از این اشتباه استراتژیک شما ناراحت می باشد و نتیجه انتخابات را در شب و روز قبل از آن جستجو نکنید، در این رفتارها بجوئید.
    • وطن پرست A1 ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      16 26
      واقعا براتون متاسفم که اینقدر کوته فکرین....اونهمه تلاشی که آقای رضایی برای آسایش من وشما کرد و نادیده گرفتین؟جنگ برای ما شرایطی برای شناختن همینجور آدمای شریف بود که از دل و جونشون به خاطر ما گذشتن....ای کاش چشماتونو بیشتر باز میکردین
    • سعید A1 ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      17 8
      چی؟ اصلا فردای اینکه در 67 ایران 598 و آتش بس رو هم پذیرفت.. دوباره عراق حمله کرد به خوزستان و نزدیک هم بود آبادان سقوط کنه. رو هوا یه چیزی میگی همینطور؟؟؟ بعد از فتح خرمشهر و شکست ارتش بعث، صدام دنبال بازسازی قوا و تدارک یک حمله بسیار شدیدتر بود. از طریق یه آتش بس و صلح ظاهری و مقطعی. تا روند مثبت دفاعی ایران کند و متوقف بشه. و بعد دوباره بازگشت ویران کننده به مرزهای ایران. معلومه که ایران راهی جز ادامه جنگ نداشت. اصلا به اون صدام روان پریش جانی میشد اعتماد کرد؟؟ به حامی مالی خودش "کویت" هم حمله کرد!! چی میگین شما؟؟
  • میلاد DE ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    27 3
    کاملا درسته ولی به نفع صد در صد اقای روحانی
  • سمناني IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    23 5
    آره.حتما رييس جمهور هم شما ميشدي ديگه
  • بی نام A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    46 2
    پس با 10میلیون کار انتخابات رو شروع کردید اون 250 سفرهای که رفتید و اکثرا با هواپیما بوده و 10 الی 15 نفر همراه شما و گرفتن هواپیما چارترها پولش را از کجا آوردید؟
  • حسام + 10 A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    48 4
    جناب آقای رضائی! چگونه می شود در بعد از ظهر و ساعات پایانی 24 خرداد رای شما از اول-دومی به چهارمی سقوط کند؟ این توهم تیست؟ ضمنا شما سوم هم نشدید.
    • علی IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      27 24
      اقای رضایی درست گفتن.نظر سنجی ها و لایک ها نسبت به خبرها در اخرین دقایق به سرعت تغییر میکرد و خودمون میدونیم که رای روحانی به خاطر ترس از جلیلی بود
  • رشتیه اصلاح طلب A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    57 1
    اقای رضایی ما به شما بعنوان یک فعال سیاسی احترام می نهیم اما به نطرم چند دلیل وجود داره که شما نمیتونید تو انتخابات هیچوقت پیروز بشید 1ـ عدم داشتن کاریزما حتی اندکی 2ـ عدم رغبت مردم به حضور نظامیان در سمت ریاست جمهوری3ـ عدم پذیرش نه توسط اصلاح طلبان و نه اصولگرایان ............
  • زردک A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    68 7
    برادر محسن اگر از سال 58 شروع کرده بودی الان رکورد گینس را زده بودی عاشق این اعتماد به نفستم نفر دوم انتخابات
  • کوروش A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    27 0
    اگر ۲۰ مناظره دیگر هم برگزار میشد باز هم فر......... ایشان پشتکار تحصین برانگیزی دارند.این همه سعی و کوشش برای رسیدن به شغلی که در ایران بنابر شواهد اصلا شغل "عاقبت بخیری" برای دارندگانش نبوده!
  • sina IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    1 17
    باسم تعالي.اگرمناظره چهارم بودوغرضي ميگفت كه كمترين درآمدنفت دردوران وزارتم درنفت ۲۱۹۵۹۶۶۲۹۰۰و۳۲۸۶۴۶۷۶۶۵۰ است امابه ترتيب بيشترين درآمدنفت نسسبت به سالهاي 65تا68و72تا74و76تا78است ودومي هم بيشترين درآمدنسبت به سال65تا82مي باشدغرضي بيشترين راي رادرانتخابات مي آورد(كلمه فهرست درآمدهای نفتی دولتها در ایران رادرويكي پدياجستجوكن)
  • محمدفيضي IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    2 12
    باسم تعالي.باكنارگذاشته شدن سيدمحمدغرضي سکه طرح جدید روبه افزايش گذاشت تاغرضي بودسکه طرح جدیدكاهش داشت سکه طرح جدیدبا تصور حضرت امام(ره) در سال 74 توسط بانک مرکزی وارد بازار شد و متوسط نرخ آن در سال مذکور حدود 41 هزار و 259 تومان بود، نرخ این سکه در سال 75 کاهش یافت و 40 هزار و 785 تومان شد، در سال 76 نیز روند نزولی خود را ادامه داد و نرخ آن به 38 هزار و 511 تومان کاهش یافت، اما در سال 77 با روندی صعودی به 45 هزار تومان رسید واین روند صعودی همچنان ادامه داشت
  • محسني A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    31 0
    بعبد مي دانم شما در انتخابات آتي، باز هم موفقيتي كسب كنيد. آيا بهتر نيست بجاي رياست جمهوري از نمايندگي مجلس شروع كنيد؟
  • بی نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    43 0
    آقای رضایی شما در هر سخنرانی که میکنید از جنگ سخن می گوئید و این بزرگترین اشتباه شما در این چند دوره بوده است هر دفعه که از جنگ سخن می گوئید یادآور این مطلب است که شما یک نظامی هستید و با تمام احترام به نظامیان باید گفت کمتر کسی تمایل دارد کشور را در دست یک نظامی بسپارد
  • محمدرضا A1 ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    11 4
    من به شما رای دادم...چون تنها کسی بودید که هدفتون رونق چرخه ی تولید و اشتغال زایی و حمایت از قشر دانشجومون بود...ما با شما میتونستیم زودتر به هدف های نظام و چشم انداز 20 سالمون برسیم... اما خب در بعد اقتصاد و اداره ی کشور برنامه هاتون خوب بود...در بخش سیاست باید بگم حرفی برا گفتن نداشتید و برانه هاتون رو فقط اینگونه بیان کردید که با استفاده از دیپلمات های مجرب می توانیم مشکلات سیاسی کشور رو حل کنیم و راهکاری ارائه نکردید.. مردم دنبال یه شخصیت جنتلمن هستن که همه جوره قوی باشه! فقط در آخر میتونم بگم این وسط جوون هامون بدبخت شدن!شرایط برا رشد و کار و درآمدشون اصلا محیا نیست و این باعث ناامیدیمون شده
  • جلیل محسن سرشت IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    26 2
    کار نیکو کردن از پر کردن است.شما حداقل سه چهار تا انتخابات دیگر جا دارید.ناامید نشوید!
  • بی نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    24 1
    اصلا شک نکن دکتر تنها دلیل رای نیاوردن شما همین مناظره ها بود!!!
  • حسین A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    1 1
    ایشان آدم جالبی است گلوله های برفی کوچولو را ازبالای قله قل میده پائین بزرگ که شدن میشن بهترین دوستانش !مواظب باش زیر بهمن له نشی !
  • امیر IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    ایشون کلا خیلی افکار بلند پروازانه دارند! اگر مستند آخرین روزهای زمستانو دیده باشید، خودشون میگن که به امام پیشنهاد دادم که من رو فرمانده سپاه بکنن!
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    1 0
    اگر صد مناطره ديگر هم بود يا اصلا مناظره اي نبود باز هم مردم به روحاني راي مي دادند .
  • احمد IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    1 0
    برنامه چشم انداز 20ساله توسط رضایی تدوین وتحویل رهبر داده اگه رضایی در جنگ نبود الان شما برای ریس جمهور بودن تابع تصمیم صدام بودید زمان جنگ خاتمی کجا بود و رضایی کجا
  • ايدين IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 7
    سيدمحمدغرضي پيروزميشداگرمناظره چهارم بوداگرمواردي راكه من به ياددارم ودرسايت غرضي متاسفانه نيست واگردرمناظره غرضي يادش مي آمدكه دروزارت پست چه كاركردكه قيمت رسمي دلاركه درسال69رسيدبه 9تومان وغرضي سال64شدوزيرپست وتلگراف وتلفن ودروزارت پست وتلگراف چه كاركردكه 9تومان ازسال64به بعدكاهش درهريك سال كاهش يافت ورسيدبه 6تومان درسال70وچه كاركردكه 175تومان قيمت رسمي دلارازسال73تا76ثابت ماندمتاسفانه تعدادحروف كه ميشوددرسايت خبرانلاين نوشت محدوداست ومن توان نوشتن اقدامات غرضي راندارم
  • احمد IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    جوینه یابنده است، به شرط حیات!
  • علی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    منظورشون در صورت برگزاری مناظره بعدی پیروز شدن خودشه
  • حمید IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    1 0
    عزیزانی که میگن ایشون طرحهای اقتصادیه خوبی دارن توجه داشته باشن دیگر در این دنیای مدرن نمیتوان به ازمون و خطا دست زد دوره احمدی نژاد کافی نبود؟اقای رضایی میخاستن یه ایران فدراتیو از نظر اقتصادی بسازن در فکر طرح جالبیه ولی عزیزان ما که خودمونو میشناسیم یک پل در کشور ما غیر از تهران در ببش از یک سال ساخته میشه چطور میشه در 4 یا 8سال چنین تغییر شگرفی در اقتصاد ایجاد کرد عدم خودشناسی اولین و مهمترین قدم در شکست است
  • منا DE ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    3 3
    طبق نتایج قطعی انتخابات از اخر نفر سوم هستیدو بنطرم در صورت ادامه مناطره ختما از اخر نفر اول میشدید
  • مهران A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    1 1
    در نا امیدی بسی امید است پایان شب سیه سفید است جناب اقای رضایی مردم در پنجاه سال بعد قدر شما را خواهند دانست!