تسنیم نوشت:

مشهورترین روزنامه سودان که منتقد اصلی سیاست های دولت این کشور در خصوص حذف یارانه انرژی به شمار می رفت، بسته شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ سردبیر روزنامه الانتباه سودان تاکید کرد، مقام های دولتی این کشور دستور توقیف این روزنامه را صادر کرده اند. روزنامه الانتباه بزرگترین و مشهورترین روزنامه سودان به شمار می رود که منتقد جدی سیاست های دولت خارطوم در زمینه حذف یارانه انرژی بوده است.
اقدام دولت سودان بر ضد این روزنامه در حالی است که روزنامه نگاران و خبرنگاران از وضعیت سانسور شدید رسانه های خبری این کشور از زمان تصمیم دولت برای حذف یارانه انرژی به شدت معترض هستند.
این تصمیم در روزهای اخیر موجب اعتراضات وسیع داخلی در سودان شده و ده ها نفر نیز تاکنون کشته شده اند.
سردبیر این روزنامه گفت، روز گذشته سرویس امنیتی دولت سودان به ما گفت که انتشار این روزنامه برای مدت زمان نامشخصی متوقف شده و هیچ دلیلی برای این اقدام دولت اعلام نشده است.
شبکه ملی روزنامه نگاران سودان نیز روز گذشته اعلام کرد، اعضای این شبکه به علت تلاش مقام های رسمی در سانسور پوشش اخبار مربوط به اعتراضات داخلی سودان، حاضر به ادامه فعالیت و کار نشده اند.
سانسور رسانه های خبری سودان معمولا در زمان وقوع بحران های سیاسی تشدید می شود. روز جمعه نیز مقام های سودان دفاتر شبکه های ماهواره ای العربیه و اسکای نیوز را تعطیل کردند.
خبرنگاران بدون مرز در گزارش 2013 میلادی خود در خصوص شاخص آزادی رسانه ها در جهان سودان را در بین 179 کشور جهان در رتبه 170 قرار داده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    9 2
    دیکتاتورها در هر نقطه از جهان به یک نحو گذران میکنند .حالا این نقطه از جهان میخواد سودان باشه یا سوریه یا ...