ایسنا نوشت:

طبق گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی پیش از حمله افراد مسلح الشباب به مرکز خرید نایروبی به دولت کنیا هشدار داده بود که خطر وقوع یک حمله بالا است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه دیلی نیشن بر اساس یک گزارش اطلاعاتی افشا شده، نوشت که فرمانده ارتش و وزرای کابینه کنیا اطلاعاتی حاوی هشدار برای طرح اقدام به یک حمله بزرگ دیگر را دریافت کرده بودند.

در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری میلادی، افراد مسلح به اسلحه‌های اتوماتیک و نارنجک به مرکز خرید "وست‌گیت" در نایروبی حمله کردند. این حمله، چهار روز به طول انجامید و در اثر آن 67 تن کشته شدند.

روزنامه دیلی دیشن نوشت: به مقامات کنیا هشدار داده شده بود که خطر تروریسم و طرح حملات همزمان در نایروبی و مومباسا از 13 تا 20 سپتامبر سال جاری میلادی وجود دارد.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی که همکاری امنیتی نزدیکی با کنیا دارد نسبت به طرح حمله به دارایی‌های این رژیم در کنیا در ماه سپتامبر هشدار داده بود. بسیاری از تعطیلی‌های یهودیان در ماه سپتامبر است. بخشی از مرکز خرید نایروبی که مورد حمله قرار گرفت متعلق به رژیم صهیونیستی بود.

در بین نگرانی روزافزون اذهان عمومی در کنیا از عدم آمادگی کافی دفاعی این کشور، رئیس سرویس اطلاعاتی کنیا روز دوشنبه توسط قانونگذاران مورد استیضاح قرار می‌گیرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    خالی بند !!