معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در نیویورک گفت:استفاده از ماهواره، همچنان در کشور ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد در واکنش به سخنان مطرح شده از سوی رییس‌جمهور مبنی بر استفاده از ماهواره که در انجمن آسیا و اندیشکده شورای روابط خارجی نیویورک مطرح شده بود، گفت: قانون استفاده از ماهواره تاکنون تغییری نکرده البته ممکن است برخوردها متفاوت یا تعدیل شده باشد. اما به طور کلی ناجا موظف به اجرای برنامه‌ای است که به آن ابلاغ شده است.

به گفته معاون اجتماعی ناجا، پلیس به دنبال این است که مسائل فرهنگی و اجتماعی را از طریق اجتماعی حل کند و علاوه بر آن مسائل انتظامی را نیز تا حد ممکن به شکل اجتماعی برطرف کند.

سردار سعید منتظرالمهدی از دستگیری دو تن در ماجرای استقبال از رییس‌جمهور در فرودگاه مهرآباد تهران خبر داد و گفت: در این ماجرا باید هر فردی کفش نداشت، دستگیر می‌شد اما یکی دو تن دستگیر شدند که البته دستگیری‌ها از سوی پلیس نبود.


نقش پلیس در حجاب
وی در مورد حجاب و نقش پلیس گفت: اگر نهادهای مسئول در حوزه حجاب و عفاف نیمی از وظایف خود را انجام می‌دادند، نوبت به پلیس نمی‌رسید.
وی درباره درخواست رییس‌جمهور از پلیس برای عدم افراط و تفریط در بحث برخورد با بدحجابی، افزود: هیچ کس نباید افراط کند و ما هم می‌خواهیم که در این حوزه افراط نشود، البته پلیس در این زمینه افراط نکرده است.
منتظر المهدی ادامه داد:هم‌اکنون کارگروه‌های مشترکی با وزارت کشور، در زمینه عفاف و حجاب تشکیل شده است و در این زمینه حوزه‌های مختلفی تشکیل شده و جامعه‌شناسان، روانشناسان و ... به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که در صورت بازنگری در این قانون همان‌طور که خود ما نیز درخواست داده‌ایم، بناست ماموریت پلیس کمتر است. البته در حال حاضر پلیس برابر قانونی که وجود دارد، به وظایف محوله خود می‌پردازد.


هفته ناجا
وی در تشریح برنامه‌های هفته ناجا گفت: امروز ناجا اصراری بر انجام اقدامات فراتر از قانون ندارد و همه اقدامات جزو وظایف محوله است.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: کشور ما از امن‌ترین کشورهاست که این نعمت به برکت ولی‌فقیه است.
منتظرالمهدی درباره گشت‌های امنیت اخلاقی گفت: ماموریت پلیس در زمینه امنیت اخلاقی در صورت بازنگری قانون کمتر می‌شود. ما خودمون هم این درخواست رو دادیم.
45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    35 2
    چقدر زشته واقعا که ما در سال 2014 با وجود اینهمه پیشرفت تکنولوژی،استفاده از ماهواره رو ممنوع می کنیم و جالب تر اینکه خودمون کانال های مختلفی در انواع و اقسام ماهواره ها داریم!
  • آراد IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    28 1
    دو نفر در ارتباط با استقبال از رییس‌جمهور دستگیر شدند اما این دستگیری‌ها از سوی پلیس انجام نشده است؟؟؟؟خب بروید بعد بگذارید همونها به مملکت آرامش بدن. پس پلیس چه کاره است؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    23 1
    راستی چرا روحانی نگفت اینا خس و خاشاکن؟؟؟ ادب از که آموختی..
  • مهرداد A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    9 1
    چشم
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    16 1
    سوال اینجاست که چرا ناجا برخورد نکرد؟ مگر ایشان مقام دوم کشور نیستند؟ اعتراض هیچ ایرادی ندارد. اما توهین و فریاد و کفش پرتاب کردن، مستوجب برخورد است.
  • sinaa A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    19 1
    ببخشید پس چرا رئیس جمهور در جواب خبرنگار امریکایی در مورد آزادی ماهواره در ایران گفتند: ماهواره در روستاهای ایران هم روی پشت بام ها هست و آزاد است. تکلیف ملت رو روشن کنید.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    11 6
    تو شیرازم دیروز 700 دستگاه رو برادران سپاه داوطلبانه از مردم تحویل گرفتن و در یک حرکت نمادین با تانک و لودر منهدم کردن . اینجا ماهواره می گیرن آنتن دیجیتال تحویل می دن ما هم خدائیش گرفتیم جنسشم خوب بود
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    12 1
    باید افراد خودسر و نادانی که باعث توهین به رییس جمهور شدند دستگیر و محاکمه شوند چرا که این اقدام تبعات بدی برای نظام دارد ...تا درس عبرتی برای دیگران باشد
  • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    7 1
    "ما خودمون هم این درخواست رو دادیم" ؟؟؟؟
  • آرش A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    18 0
    ديروز صبح كه براي ورزش از خونه رفتم بيرون ديدم يه جوون حدود 25 سال داره تو كوچه مواد مخدر تزريق مي كنه. عصر كه از محل كارم برمي گشتم ديدم گشت ارشاد داره به خانم ها گير مي ده و مزاحم رفت و آمد مردم شده. جدا پليس داره وظيفه ش رو به بهترين نحو انجام مي ده
    • کاوه GB ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      6 1
      پلیس میگه مبارزه با مواد و معتادا در حوزه وظایف ما نیست. دعوا بشه تو خونه کسی میگه ما در موارد خانوادگی دخالت نمی کنیم. دزد بیاد خونه ت میگه اگه ضرب و شتم شدی بفرستیمت دایره جنایی وگرنه بیخیال شو. لنگه کفش پرت کنن سمت رییس جمهور میگه ما نمی دونیم کی دستگیرشون کرده و ... اما برای گیر دادن به خانومها و مبارزه با ماهواره همیشه در صحنه ست!
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    4 2
    خبر دستگیری اش کو؟؟؟ البته امیدوارم فقط جنبه ارشادی داشته باشد. ما موافق بگیر و ببند برای هیچ گروهی نیستیم.
  • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    5 6
    باید در خصوص حجاب مثل تمام کشور های پیشرفته و توسعه یافته دنیا مقطعی فرهنگ سازی کرد و با کنار زدن باورهای اشتباه اجتماعی و سنتی جامعه از حضور خشونت در مقابل کشف حجاب و یا به زعم حضرات بد حجابی مصون شود
  • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    2 5
    اين دو نفر از موافقان و استقبال كنندگان بوده‌اند، نه از خودسرهاي كفش‌پران!
  • ع هومن A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    12 0
    اون کسی که کفش پرت کرده باید مجازات بشه
  • علی A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    7 2
    ما هم همچنان منتظر هستیم تا آزاد شود
  • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    10 2
    شما بگو جرمه روحانی تو مصاحبه اش گفته همه تو ایران دارن یعنی همه مجرم هستیم !!!!!!!!!!!
  • سیاوش A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    10 2
    هه هه روحانی گفت تو دهات ها مون هم داریم.
  • یعنی میشه؟ IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    11 1
    "ما خودمون هم این درخواست رو دادیم".. یعنی میشه پلیس هم همنوا با رئیس جمهور محبوب و مدبر به سمت مردم و احترام به اونا برگرده؟ یعنی میشه در یک بازار رقابتی رسانه ای با توجه به کیفیت برنامه ها و اخبار، مردم خودشون حق انتخاب داشته باشن که صدا و سیما رو ببینن یا ماهواره؟ یعنی میشه اینقدر به مردم ارزش قائل بشن که بتونن خودشون رنگ لباساشونو انتخاب کنن؟ یعنی میشه روحانی؟ یعنی میشه...
  • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    7 1
    شاید بعضیا مثل خود همین سردار یادشون نیاد یا اصلاً ندیده باشن ولی براشون خنده دار باشه: یه زمانی اگه می پرسیدی «ویدئو داری؟» طرف جوابتو نمی داد، باید می پرسیدی «دستگاه داری؟» بعد اگه برادران «دستگاه» رو می گرفتن که حسابت با کرام الکاتبین بود، ولی اگه نوار ویدئو رو می گرفتن، خود تیپش رو می کشیدن بیرون و هر چقدر طولش بود، متری جریمه ات می کردن!!! چرا قوانینی تصویب میشه که نه تنها برای آیندگان، بلکه در زمان خودش هم بی تأثیر، ناراضی کننده، دردسرآور و مضحکه؟! اگه با ماهواره کانون خانواده رو میشه متلاشی کرد و امنیت ملی رو هدف گرفت، خوب با ویدئو، سی دی، دی وی دی، هارد اکسترنال، فلش مموری،لپ تاپ، پرینتر، اسکنر و دستگاه کپی هم میشه خیلی راحتتر و کم هزینه تر و بی دردسر تر این کارا رو کرد!
  • بی نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    4 19
    آقایان مسئول، حجاب در مظلوم ترین وضعیت خود به سر می برد. کار فرهنگی که اینقدر بر آن تاکید میکنید خوب است اما باید در کنارش اقدامات عملی هم باشد. بی حجابی در این تابستان که گذشت واقعا تاسف آور بود.
  • omidss IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    14 0
    ديگه بااون حرفهاي رئيس جمهور بايد آزاد بشه ... آخه ماهواره چيزي نيست كه بشه ممنوعش كنن... ديگه همه دارن ... حتي تو روستاهاي دور افتاده...اگه اينجوريه كل ملت مجرمند !
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    12 0
    لطفا با این فتنه گرانی که اومدن جلوی رییس جمهور اینجوری آشوب کردن برخورد کنید !!!
  • فردیس IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    15 1
    ماهواره غیر مجازه!!!!! اونوقت صدا و سیما کل برنامه خنده بازارش کپی از برنامه های ماهواره است اگه مردم برنامه هارو نبینن که متوجه طنز این برنامه نم شن
  • ملت ایران IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    3 0
    اون کسی که کفش پرت کرده به ملت ایران کفش پرتاب کرده و جز حزب پایداری هیچکس پشتش نیست.