ماجرا از چند پیامک شروع شد.در روزهای گذشته پیامک‌هایی در میان مردم منطقه خوزستان وبعد در چندین شهر منتشر شد که قرص سرماخوردگی حاوی باکلوفن منجر به مرگ و به کما رفتن چند نفر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،انتشار خبرهایی که نشان می داد قرص سرماخوردگی حاوی باکلوفن منجر به مرگ و به کما رفتن چند نفر شده است سبب شد تا معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز وقوع چنین اتفاقی را تکذیب و بر شایعه بودن این پیامک‌ها تاکید کرد.
دکتر حسین برزگر، مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی اهواز  در اطلاعیه ای که امروز در سایت این مرکز منتشر شده با تکذیب به کما رفتن تعدادی از هموطنان خوزستانی،گفت: با استعلامی که از تمامی بیمارستان‌های استان انجام شده تا این لحظه هیچ موردی نبوده که نشان دهد چنین قرصی باعث مرگ یا به کما رفتن افراد شده باشد.
وی با بیان اینکه مصرف داروی باکلوفن که به عنوان شل کننده عضله کاربرد دارد چنین عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند ادامه داد:در هیچ داروی سرماخوردگی این ماده استفاده نشده و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی مربوطه با افرادی که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شوند، برخورد خواهند کرد.
45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    3 44
    الان که تابستونه
  • .... IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    13 3
    من مسئول فنی یکی از داروخانه های تهران هستم.به هموطنان عزیزم اطمینان میدم اولا داروی باکلوفن حتی در صورت استفاده بیش از حد مجاز باعث کما نمیشه و فقط باعث رخوت و احساس سستی ناشی از اثر شل کنندگی عضلات میشود.ثانیا ما در هیچ کدوم از انواع قرص های سرما خوردگی ( از قبیل adult cold,coldax napro cold ,supra cold,najo cold , ...) ترکیب باکلوفن نداریم.در واقع قرص های سرماخوردگی حاوی ترکیب استامینوفن +یک انتی هیستامین( عمدتاً دیفن هیدرامین) و یک ضد احتقان(پزودو افدرین) هستند. این جور شایعات بی اساس مثل پنی سیلین چینی( ما در داروخانه های حتی یک قلم داروی چینی هم نداریم) جهت به هم ریختن جو روانی جامعه و ایجاد فضای نا امنی و مخدوش نمودن شأن داروخانه ها در نزد افکار عمومی انجام میشه .ساده نباشید...
  • بی نام A1 ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    5 0
    کاش مثل قبل استامینافون خارجی هم در بازار بود
  • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    9 12
    تا نباشد چيزكي مردم نگويند چيزها !!!
    • میثم IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      2 0
      در دروازه رو میشه بست دهن مردم رو نمیشه!
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    5 9
    تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
  • الهه A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    5 4
    کیه که راستشو بگه.اگه باشه هم که نمیگین هست میگین شایعه است.
    • بی نام EU ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      6 2
      من گردنم گرفته بود کلی باکلوفن خوردم، چیزیم نشد. حتی گردنم هم خوب نشد چه برسه کما :)
  • كيان A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    1 0
    جالبى اين پيامك سركارى اينه كه در هر استان بومى سازى ميشه و ميگه در شهر كرمان سه نفر كما هستند،در شهر اهواز سه نفر،مجدد در شهر اصفهان "سه" نفر!!! جالبه همشون سه نفره فقط اسم شهر را عوض مى كنند. اون فرد اول عجب آدم مريضى بوده و جالبه در حد يك جو اطلاعات پزشكى هم نداشته. اميدوارم تقاص رفتار زشتش را بده.