شرکت هواپیمایی آریا که چندی پیش مجوز پروازش در پی بروز سانحه در فرودگاه مشهد توسط سازمان هواپیمایی لغو شده بود حکم دادگاه برای انجام پرواز مجدد گرفته است .

به گزارش ایسنا؛ رضا نخجوانی - معاون وزیر راه و ترابری در جمع خبرنگاران درباره علت انجام دوباره پرواز توسط شرکت هواپیمایی آریا که مجوز آن چندی پیش به دلیل سانحه در فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد لغو شده بود، اظهار کرد: مرجع تشخیص صلاحیت برای ارائه مجوز پرواز سازمان هواپیمایی کشوری است و در برخی مواقع با اعمال سلب مجوزها، با برخورد برخی مراجع قضایی از جمله دیوان عدالت اداری مواجه می‌شویم که این مورد صدور مجوز دوباره پرواز شرکت هواپیمایی آریا از آن گونه است.

وی افزود: رأی دادگاه مبنی بر این است که این ایرلاین نباید مجوزش لغو شود و بایستی به فعالیت خود ادامه دهد.

نخجوانی اظهار کرد: ما از تمام راه‌های قانونی هم‌چنان پی‌گیر این مطلب هستیم اما در حال حاضر مجبور به اجرای تصمیم مرجع قضایی هستند.

به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشوری، این ایرلاین با یک فروند هواپیما پروازهای خود را انجام می‌دهد اما قرارداد بک‌آپ(هواپیمای جایگزین) با شرکت‌های هواپیمایی دیگری دارد که در صورت بروز مشکل، شرکت هواپیمایی طرف قرارداد بتواند پروازهای این ایرلاین را پوشش دهد.

وی درباره علت سقوط هواپیمای توپولف کاسپین اظهار کرد: اطلاعاتی که هم‌اکنون از آزمایشگاه روسی دریافت شده است در حال جمع‌بندی نهایی است و پس از ارائه وزارت راه و ترابری توسط معاون کارآفرینی و مدیریت بحران وزارت راه و ترابری اطلاع‌رسانی می‌شود.

نخجوانی عنوان کرد: موتور شماره یک این هواپیما دچار مشکل فنی شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 31516

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =