۰ نفر
۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۴

رییس جمهور در آیین بازگشایی مدارس به افزوده شدن کلاسی به نام زنگ گفتگو در مدارس اشاره کرد.شاید این کلاس تنها زنگی باشد که هیچ معلمی نتواند به شاگردانش بگوید حرف نزن !

محمد عباس جوادی نوبندگانی: کلاس انشا،کلاسی که تقریبا همه در آن خاطرات شیرینی داریم.کلاسی که نه ترس داشت،نه احساس گیج شدن در مطالب.کلاسی که در آن همه دست به قلم می شدند و قلمشان مورد نقد معلم و هم کلاسی ها قرار می گرفت.حال وقت این شده یک کلاس برای این کار به سیستم سیال و پرچالش آموزش و پرورش افزوده شود.دکتر روحانی طرحی را درانداخت که خلا آن بشدت در جامعه و درمیان  مردم احساس می شود، و آن زنگ گفتگو است بعد از شنیدن این طرح برآن شدیم تا نظر کارشناسان را در مورد این طرح جویا شویم.

ابراهیم سحرخیز معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش

این کلاس و زنگ مقدمه ای برای آموزش فضای نقد و گفتگوی دانش آموزان است.باید این طرح به عنوان یک روش باشد تا تنها یک کلاس.برای طرح کرسی های آزاد اندیشی یک مقدمه نیاز است و این روش باید در دوران اپتدایی ایجاد شود.در سند توسعه تحول بنیادین به این موضوع اشاره شده که باید قدرت پرسشگری دانش آموزان افزایش یابد و زیاد شود.

میر قسمت موسوی اصل نماینده گرمی در مجلس شورای مجلس شورای اسلامی

رییس جمهور فرد فرهنگی و اعتدال گرایی است.این طرح از جانب ایشان موجب تعامل فکری و تضارب آرا در بین دانش آموزان میشود.این عمل باید از دوران مدرسه زمینه سازی شود.این طرح زمینه است برای کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها.

کارن خانلری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی

یکی از شیرین ترین خاطره ها در دوران مدرسه برای همه زنگ انشا است.این کلاس به زنگ گفتگو تبدیل شده و طرحی است که می شود مسائل اعتقادی را در آن برای دانش آموزان مطرح کرد و آنها در مورد این موضوعات بحث کنند.زمینه ها از همین فضاها باید در مدارس ایجاد شود.مهم است که در مدارس مباحث ارزشی جامعه مورد بحث قرار گیرد.

علیرضا منظری توکلی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی

بوسیله ی این طرح و اتفاق نقد و نظر،ارتباط منطقی و همراه با استدلال بر جامعه حاکم می شود.این موضوع در دو محل باید زمینه سازی شود.یکی خانواده و دیگری در محیط آموزشی.در دانشگاه این موضوع تحت عنوان کرسی های آزاد اندیشی وجود دارد.در مدارس هم با ایجاد کلاس های گفتگو دانش آموزان تمرین دموکراسی دینی می کنند.مردم ما تحمل نظر مخالف را ندارند برای این موضوع باید کلاس های گفتگو باعث تمرین بالا بردن سطح تحمل دانش آموزان و در آینده مردم ما شود.

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی

این طرح باعث می شود که دانش آموزان و فرزندان ما به اطراف و معادلاتی که در محیط زندگیشان رخ می دهد دقیق تر و سنجیده تر بنگرند.یادمی گیرند که حساس باشند و در پی یافتن ایده آل ها در جامعه باشند.ما تنها نگرانیمان این است که این موضوع به صورت تشریفاتی باشد و عملیاتی نشود.این طرح باعث توانمند سازی آموزشی در کشور می شود.این طرح و بحث کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها از نظر محتوایی و هدف مشابه هم هستند مهم روش پیاده شدن و اجرای آن است.

رضا بشیری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

گفتگو و اندیشیدن در آموزه های دینی ما مورد توجه جدی قرار دارد.این طرح موجب این می شود که نظرات در بین دانش آموزان و در آینده مردم دقیق تر و جامع تر بشود.این طرح مشابه بحث کرسی های آزاد اندیشی است که مقام معظم رهبری مطرح کرده اند.دانش آموزان طیق آیه قرآن که می فرماید: فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ،حرف ها را میشنوند و بهترین آنها را بر می گزینند.این روش مطلوب است وباید مسئولین آموزش پرورش با یک کار کارشناسانه شرایط و فرصتی را ایجاد کنند.

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش

"گفت‌وگو" و "کتابخوانی" دو بحث مهم در سند تحول بنیادین و درس ملی است که به زودی برنامه‌های اجرایی آن تدوین و ابلاغ می‌شود. رای داشتن دانش‌آموزانی پرسشگر، خلاق و پژوهش محور در سند درس ملی، تفکر و پژوهش برای پایه ششم و تفکر و سبک زندگی برای پایه هفتم طراحی و تدوین شده است که می‌تواند بخشی از این مطالبات مهم را پاسخگو باشد، چرا که با طراحی این دروس، دانش‌آموزان به سمت پرسشگری و پژوهش محوری حرکت می‌کنند. در سند درس ملی این قابلیت برای درس انشاء طراحی شده تا اندیشه‌ورزی و خردورزی در دانش‌آموزان تقویت کنند.

 

 

45233

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 1
    گفتگوی کدخدابارعیت