روسیه و آمریکا دربارۀ قطعنامۀ سوریه به توافق رسیدند

روسیه و آمریکا دربارۀ پیش نویس قطعنامه ای دربارۀ سوریه به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ لوموند، آمریکا و روسیه شب گذشته دربارۀ قطعنامۀ از بین بردن سلاح های شیمیایی سوریه به توافق رسیدند.
متعاقباً نشست اعضای شورای امنیت سازمان ملل در ساعت 8 شب گذشته به منظور رایزنی بر سر مفاد آن برگزار شد. رأی گیری در شورای امنیت قرار است جمعه شب باشد.
اگر همه اعضاء به این قطعنامه رأی مثبت بدهند این اولین باری است که از سال 2011 تاکنون قطعنامه ای پیرامون سوریه به تصویب رسیده است. پیشتر روسیه و چین 3 بار قطعنامه علیه سوریه را وتو کرده بودند.
واشنگتن، پاریس و لندن پیشتر اصرار داشتند که شورای امنیت اهرم فشار بر رژیم سوریه را در صورتی که پایبند به تواقفات نباشد، حفظ کنند.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    20 7
    بند هفتم را هم گنجانددند. حضرت پوتین هم که توزرد از آب دراومد
    • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
      3 2
      چرا دروغ میگی آقا بشار جعفری نماینده سوریه از این قطعنامه استقبال کرده. کاملا به نفع سوریه و روسیه بوده تو خبر نداری
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    23 5
    و این یعنی هشدار به سایر کشور ها . قدرت های بزرگ منافع مشترک دارد
  • نادر A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    17 5
    تازه فهمیدید که همه کشور ها فقط به فکر منافع خودشان هستند! فقط ایران است که فکر میکند روسیه داداش ایران است و دلش برای ایران میسوزد!؟روسیه و چین از همه کشور ها نامرد ترند........اگه روسیه دوست جون جونی ایران !!؟؟وتو کرده بود الان پرونده هسته ایی ایران نمیبایست در شورای امنیت باشه.هیچ کس به این فکر نمیکنه که روس ها و چین ها چقدر در حق ایران ظلم کردند............
    • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      6 5
      ایران هرگز فکر نکرده روسیه داداشش هست و روسیه هم هرگز چنین سخنی نگفته ( این جریان شاید زمانی میشه ازش سخن گفت که پیمان امنیتی بین دو کشور بسته بشه ایا ایران با روسیه پیمان امنیتی دو جانبه داره ؟!!) من تعجب میکنم این ساده انگاری ها توی سیاست بین المللی جایی نداره و روسیه و چین و فرانسه و المان و امریکا هر یک دارای قدرت خاص خود هستند و به طور مثال المان یا چین یا فرانسه هرگز نمی تونه به خاطر یه کشور دیگه که باهاشون رابطه داره مقابل همه ی کشورهای قدرتمند دیگه وایسته. روسیه هم تا اندازه ای میتونه از ایران یا سوریه یا هر کشور دیگه حمایت کنه و اتفاقا همیشه هم همین کار رو کرده وگرنه شرایط جهان با توجه به زورگویی های و یکجانبه نگری های امریکا بسیار بدتر از امروز بود.
  • حامد IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    1 1
    انگار از دنیا بیخبرید این حرفا کدومه هم روسیه و هم سوریه از این قطعنامه استقبال کردن. یعنی حرفشون به کرسی نشسته.
    • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      1 1
      روسیه که نباید بدش بیاد چون سوریه به جای سلاح های نابود شده فعلی مجبور می شه چند وقت دیگه دوباره از روسیه همانها رو خرید کنه.