«بریکینگ بد» سریال دیوید فینچر را شکست داد / معرفی برندگان جوایز امی

سریال «بریکنیگ بد» با شکست دادن سریال «خانه پوشالی» جایزه امی بهترین سریال درام را به خانه برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شصت و پنجمین دوره جوایزه اِمی شامگاه یکشنبه 22 سپتامبر (دوشنبه صبح به وقت ایران) در سالن نوکیا تیه‌تر در لس آنجلس برگزار شد و سریال «بریکینگ بد» (Breaking Bad) که در حال حاضر فصل پنجم و آخر آن روی آنتن شبکه ای‌ام‌سی است برنده جایزه بهترین سریال درام شد.

وینس گیلیگان، مدیرتولید و نویسنده «بریکینگ بد» پس از دریافت جایزه گفت: «خدای من! باورم نمی‌شود. فکر می‌کردم این جایزه به «خانه پوشالی» (House of Cards) می‌رسد، یا به «میهن» (Homeland) یا «Mad Men» یا مثلا «بازی تاج و تخت» و «دانتن ابی». یا حتی سریال‌های دیگری که نامزد نشده‌اند، سریال‌هایی که حالا در عصر طلایی تلویزیون ساخته می‌شوند و من افتخار می‌کنم بخشی از آن هستم.»

با اینکه بسیاری تصور می‌کردند امسال چهره‌ای تازه برنده جایزه اصلی بخش کمدی شوند، سریال «خانواده مدرن» برای چهارمین سال متوالی برنده جایزه بهترین سریال کمدی شد. این سریال در کنار «همه چیز در خانواده»، «چیرز» و «برنامه دیک وان دیک» وارد کلوب «چهارتایی»های جوایز امی شد و اگر یک بار دیگر برنده شود به رکورد سریال «فریزر» می‌رسد.

برنده اصلی جوایز امی که به اسکار تلویزیونی معروف است، شبکه اچ‌بی‌او است. جوایز بخش فنی امی، روز 15 سپتامبر اهدا شدند و سریال‌های مختلف شبکه اچ‌بی‌او 20 جایزه برای این شبکه به ارمغان آوردند. سریال‌های این شبکه در بخش اصلی نیز برنده هفت جایزه دیگر شدند و با 27 جایزه از 108 نامزدی رکورددار این دوره از جوایز امی شد. بعد از اچ‌بی‌او، شبکه سی‌بی‌اس با 16 جایزه و ان‌بی‌سی با 11 جایزه بیشترین جوایز را به خانه بردند.

در بخش بهترین سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی، فیلم «پشت چلچراغ» ساخته استیون سودربرگ با بردن 11 جایزه (هشت جایزه در بخش فنی) پرافتخارترین محصول تلویزیونی این دوره از جوایز امی شد. نکته جالب جوایز امسال سریال «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب» بود که در بخش بهترین سریال درام نامزد نبود اما برنده پنج جایزه شد!

جف دانیلز
جف دانیلز برنده جایزه امی بهترین بازیگر مرد سریال درام

در بخش بهترین بازیگر مرد سریال درام بسیاری تصور می‌کردند برایان کرنستن برای بازی در نقش معلم شیمی که دچار سرطان است و به تولید شیشه روی می‌آورد برنده شود اما جایزه به جف دانیلز برای سریال «اتاق خبر» رسید.

دیگر شگفتی‌های این دوره جوایز امی جایزه گرفتن بابی کاناواله («امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب»)، تونی هیل («معاون رئیس جمهور / Veep») و مریت وور («پرستار جکی») در بخش‌های مختلف بازیگر نقش مکمل سریال درام و کمدی بودند.

در بخش بهترین بازیگر زن سریال درام کلر دینز برای دومین سال متوالی برای سریال «میهن» برنده شد. دینز پس از بردن جایزه از الکس گانسا، سرپرست نویسندگان این مجموعه تروریستی تشکر کرد.

 جیم پارسونز برای سومین بار برای سریال «نظریه انفجار بزرگ» برنده جایزه امی بهترین بازیگر مرد سریال کمدی شد. او پیشتر در سال‌های 2010 و 2011 این جایزه را گرفته بود.

در بخش بهترین بازیگر زن سریال کمدی جولیا لوئیس-دریفوس برای سریال «معاون رئیس جمهور» جایزه گرفت. او تنها بازیگری است که در بخش کمدی سه جایزه امی (نقش اول یا مکمل) برای سه سریال مختلف گرفته است.

برایان کرنستن
برایان کرنستن و آرون پال دو بازیگر اصلی سریال «بریکینگ بد»

جایزه بهترین کارگردان سریال درام به دیوید فینچر برای «خانه پوشالی» رسید. سریال «خانه پوشالی» اولین سریالی است که به صورت دیجیتالی (روی سایت‌های اینترنتی) پخش شده و علاوه بر این دو جایزه در بخش فنی هم گرفت.

جایزه بهترین فیلمنامه سریال کمدی به تینا فی و تریسی ویگ‌فیلد برای اپیزود آخر فصل آخر «30 راک» به نام «نهار آخر» رسید. در بخش فیلمنامه درام نیز جایزه به هنری بومل برای اپیزود «سین جیم» سریال «میهن» رسید. بومل 18 مارس 2013 پس از نوشتن این اپیزود درگذشت و همسرش سارا جایزه را دریافت کرد. این ایپزود با فصل بازجویی طولانی‌اش که در فیلمنامه 20 صفحه بود به شهرت رسید.

در بخش بهترین فیلمنامه سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی جایزه به ابی مورگان برای سریال «ساعت» رسید. در بخش سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی یک اتفاق جالب دیگر هم افتاد و آن برنده شدن مایکل داگلاس به عنوان بهترین بازیگر مرد برای «پشت چلچراغ» بود. او 39 سال پیش برای «خیابان‌های سان فرانسیسکو» برای اولین بار نامزد امی شده بود.

استیون سودربرگ برنده جایزه بهترین کارگردان بخش سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی برای «پشت چلچراغ» شد. «پشت چلچراغ» اگر دو جایزه دیگر می‌برد به رکورد سریال «جان آدامز» با 13 جایزه امی می‌رسید.

مجری این دوره از جوایز امی نیل پاتریک هریس، بازیگر نقش بارنی در سریال «چطور با مادرتان آشنا شدم» بود.

فهرست برندگان جوایز اصلی شصت و پنجمین دوره جوایز امی:

بهترین سریال کمدی: «خانواده مدرن»
دیگر نامزدها: «نظریه انفجار بزرگ» / «دختران» / «لویی» / «30 راک» / «معاون رئیس جمهور»

بهترین سریال درام: «بریکینگ بد»
دیگر نامزدها: «دانتن ابی» / «بازی تاج و تخت» / «میهن» / «Mad Men» / «خانه پوشالی»

بهترین سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: «پشت چلچراغ»
دیگر نامزدها: «داستان وحشت آمریکایی: آسایشگاه روانی» / «انجیل» / «فیل اسپکتور» / «جانوران سیاسی» / «بالای دریاچه»

بهترین بازیگر مرد نقش اول سریال کمدی: جیم پارسونز در «نظریه انفجار بزرگ»
دیگر نامزدها: الک بالدوین در «30 راک» / دون چیدل در «خانه دروغ‌ها» / جیسن بیتمن در «Arrested Development» / لوئیس سی. کی. در «لویی» / مت لوبلانک در «ایپزودها»

بهترین بازیگر مرد نقش اول سریال درام: جف دانیلز در «اتاق خبر»
دیگر نامزدها: هیو بن‌ویل در «دانتن ابی» / برایان کرنستن در «بریکینگ بد» / جان هم در «مردان خشن» / دمین لوئیس در «میهن» / کوین اسپیسی در «خانه پوشالی»

بهترین بازیگر مرد سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: مایکل داگلاس در «پشت چلچراغ»
دیگر نامزدها: بندیکت کامبربچ در «پایان رژه» / مت دیمن در «پشت چلچراغ» / توبی جونز در «دختر» / آل پاچینو در «فیل اسپکتور»

بهترین بازیگر زن نقش اول سریال کمدی: جولیا لوئیس-دریفوس در «معاون رئیس جمهور»
دیگر نامزدها: لارا درن در «روشن دل» / لنا دنهام در «دختران» / ادی فالکو در «پرستار جکی» / تینا فی در «30 راک» / ایمی پولر در «پارک‌ها و تفریحات»

بهترین بازیگر زن سریال درام: کلر دینز در «میهن»
دیگر نامزدها: میشل داکری در «دانتن ابی» / الیزابت ماس در «Mad Men» / کانی بریتن در «نشویل» / ورا فارمیگا در «متل بیتس» / کری واشنگتن در «رسوایی»

بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: لارا لینی در «سی بزرگ»
دیگر نامزدها: جسیکا لنگ در «داستان وحشت آمریکایی: آسایشگاه روانی» / هلن میرن در «فیل اسپکتور» / الیزابت ماس در «بالای دریاچه» / سیگورنی ویور در «جانوران سیاسی»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال کمدی: تونی هیل در «معاون رئیس جمهور»
دیگر نامزدها: تای بورل در «خانواده مدرن» / جسی تایلر فرگوسن در «خانواده مدرن» / بیل هیدر در «شنبه شب‌ها بطور زنده» / اد اونیل در «خانواده مدرن» / آدم درایور در «دختران»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال درام: بابی کاناواله در «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب»
دیگر نامزدها: جیم کارتر در «دانتن ابی» / پیتر دینک‌لیج در «بازی تاج و تخت» / آرون پال در « بریکینگ بد» / جاناتان بنکس در «بریکینگ بد» / مندی پتین‌کین در «میهن»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: جیمز کرامول در «داستان وحشت آمریکایی: آسایشگاه روانی»
دیگر نامزدها: زاکاری کوئینتو در «داستان وحشت آمریکایی: آسایشگاه روانی» / اسکات باکولا در «پشت چلچراغ» / جان بنجامین هیکی در «سی بزرگ» / پیتر مولان در «بالای دریاچه»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل سریال کمدی: مریت وور در «پرستار جکی»
دیگر نامزدها: مایم بیالیک در «نظریه انفجار بزرگ» / جولی بوون در «خانواده مدرن» / جین کراکووسکی در «30 راک» / جین لینچ در «گلی» / سوفیا وارگارا در «خانواده مدرن» / آنا چلامسکی در «معاون رئیس جمهور»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل سریال درام: آنا گان در «بریکینگ بد»
دیگر نامزده: مورنا باکاریان در «میهن» / کریستین بارانسکی در «همسر خوب» / مگی اسمیت در «دانتن ابی» / امیلیا کلارک در «بازی تاج و تخت»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل در سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: الن برنستین در «جانوران سیاسی»
دیگر نامزدها: سارا پولسن در «داستان وحشت آمریکایی: آسایشگاه روانی» / آیملدا استانتون در «دختر» / شارلوت رمپلینگ در «بی‌قرار» / آلفر وودارد در «مگنولیاهای فولادین»

ورایتی / 23 سپتامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    59 2
    فقط جیم پارسونز (دکتر شلدن کوپر)
    • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      18 0
      فوق العادست
  • مهرداد A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    27 47
    بازی تاج و تخت حرف نداره! البته بعد از لاست
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    98 4
    یکشنبه اینده برکینگ بد به پایان میرسه:((من دیگه به چه امیدی زندگی کنم:(
    • رضا IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      2 100
      حریم سلطان
  • بهران IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    27 0
    تشکر از این اطلاع رسانی
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    74 0
    بریکینگ بد عالیه.بی نظیره.حیف که داره تموم میشه
  • امین A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    63 3
    واقعا متاسفم که جایزه بهترین بازیگر مر رو به "برایان کرانستون" ندادند. خود یارو که جایزه رو گرفت اصلا باورش نمیشد. حیف که یک قسمت از بهترین سریال تاریخ مونده. چی کنیم بعدش؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    31 1
    دلم میخواد والتر یه درس درست حسابی به الیوت و گرچن بده.زن و شوهر بی چشم و رو.گذاشتن اهنگ تم برکینگ بد در پایان این قسمتش هم ایده بسیار خوبی بود
  • بی نام A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    12 37
    برکینگ بد عزیز دله اما به دکستر نمیرسه .وای هر دو تموم شدن حالا چی ببینیم؟
    • ساب زیرو IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      20 3
      دکستر که واقعا این فصلش مزخرف محض بود. خیلی چرت بود. گند زدن به 7 فصل خاطره... من نمیدونم آخه کی دیگه بهتر از ((برایان کرانستون)) میتونه بازیگری کنه؟؟؟؟؟؟؟ بازیشو توی اول قسمت 7 از فصل 5 ببینید که با اون یارو ((دیکلن)) توی صحرا حرف میزنه... واقعا شاهکاره، شاهکار. مطمئن باشید سال بعد همه جایزه هارو بخاطر نیم فصل دوم فصل 5 میبره.
  • رضا A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    2 17
    کلا این آمریکاییا هروقت میخوان چیزیرو تموم کنن باید چندنفر توش بمیرن...خدا کنه برکینگ بد به بدی دکستر تموم نشه...