نماینده مردم اصفهان در مجلس می‌گوید روحانی باید در سازمان ملل درباره منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی مواضع جمهوری اسلامی ایران را بیان کند.

حسن کامران دستجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به سفر حجت الاسلام حسن روحانی به نیویورک گفت: نشست سازمان ملل یک مجمع عمومی است و سخنرانی در این مجمع می تواند مواضع جمهوری اسلامی ایران را تبیین کند. هم اکنون در هفته دفاع مقدس قرار داریم و توصیه بنده به رئیس جمهور این است که با در نظر گرفتن حقوق مردم ایران و لطمه‌های وارد شده به آنها در دفاع مقدس در سازمان ملل سخنرانی کند.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها در زمان جنگ تحمیلی آسیب های فراوانی را به مردم ایران وارد کردند و هم اکنون فرصت مناسبی ایجاد شده تا روحانی که برای نخستین بار به عنوان رئیس جمهور به نیویورک می رود در این رابطه و در دفاع از حقوق مردم ایران سخنرانی کند.

کامران تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مردم کشور با بمب های شیمیایی مورد حمله قرار گرفتند. به آقای روحانی پیشنهاد می کنم در دفاع از مردم، درباره منع استفاده از سلاح های شیمیایی مواضع جمهوری اسلامی ایران را بیان کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: البته ضایع شدن حقوق مردم تنها مختص ایران نیست و فرقی نمی کند که حقوق مردم ایران یا حقوق یک شهروند مصری، سوریه ای و حتی آمریکایی ضایع شده است. مجامع بین المللی باید برای جایگاه انسان ها ارزش قائل باشند.

وی تاکید کرد: در همین رابطه اخیرا هم مشاهده کردیم که مردم آمریکا در مقابله با جنگ علیه سوریه اعتراض کردند و این نشان دهنده این است که باید حقوق تمام مردم دنیا در نظر گرفته شود.

کامران با بیان این که روحانی باید اصل حکمت و مصلحت را در نظر بگیرد، گفت: رئیس جمهور باید با تدبیر خود عزت مردم را در نظر بگیرد.هر چند که دشمنان کار خود را انجام می دهند اما باید رئیس جمهور در این سفر مواضع جمهوری اسلامی ایران را به درستی تبیین کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان این که در حاشیه برگزاری نشست سازمان ملل، دیدارهای دیپلماتیک چند جانبه صورت می گیرد، گفت: رئیس جمهور باید در این دیدارهای احتمالی در جهت حفظ اصول و تدابیر مقام معظم رهبری گام بردارد. البته هر دیدار شرایط خاص خود را دارد و رئیس جمهور باید با استفاده از تاکتیک های مناسب در این دیدارها به فکر منافع نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

/29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نعمت IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    81 0
    مردم زیز بار تورم له شده اند شما به فکر سوریه هستید ،نماینده محترم اگر می خواهید به کشورهای دیگر هم کمک کنیم فقط با شعار که نمی شود باید چیزی در بساط باشد به نظر بنده هم اکنون مشکلات اقتصادی ، تحریم ها و مسئله هسته ای می بایستی حل و فصل گردد .
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    49 0
    بنظر مسائل خیلی مهم تری هست که آقای روحانی در اون چند دقیقه میتونن صحبت کنند و فکر کنم خودشون بهتر از هرکسی میدونند چی بگند که مصلحتی برای کشور داشته باشه
  • علی US ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    16 0
    اگر این تندروها بگذارند روحانی میدونه چیکار کنه !!!
  • habib IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    0 0
    به نظر من روحانی خوب می دونه که باید چه بگه و چه نگه
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    22 0
    آقاي روحاني کار خودشون را خيلي خوب بلدند.
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    14 0
    طي دو ماه گذشته که آقاي روحاني سکان مديريت کشور را بعهده گرفته اند بارها خدا را شکر کردم که شخصيتي متين خوش فکر و مدير رئيس جمهور ايران شده که ديگر نگراني از موضع گيري نامناسب رئيس جمهور نداريم. احسنت بر مردم ايران که خوب انتخاب کردند......
  • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    9 1
    تورو خدا بذارین خودشون هرچی رو صلاح میدونن بگن
    • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      0 0
      ایولا