ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری سوریه اعلام کرد، انتخابات سال 2014 است که مشخص می‌کند که چه کسی در سوریه قدرت را به دست می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه السفیر لبنان، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با "ورونیکا دو کایز"، یک عضو اتحادیه اروپا گفت: من برای در اختیار داشتن قدرت در سوریه تلاش نمی‌کنم اما زمانی که ببینم کشتی در حال غرق شدن است آن را به حال خود رها نخواهم کرد.

وی افزود: انتخابات 2014 است که مشخص می‌کند چه کسی در سوریه حکومت خواهد کرد و رئیس کشور می‌شود.

اسد ادامه داد: هرگز از قدرت دست نخواهم کشید و این ملت سوریه است که مشخص می‌کند چه کسی در انتخابات سال 2014 اداره سوریه را به دست خواهد گرفت.

این عضو پارلمان اروپا به نقل از بشار اسد گفت: وی تاکید کرده است من برای حفظ قدرت در سوریه تلاش نمی‌کنم. من زندگی دیگری در کنار ریاست جمهوری دارم اما نمی‌توانم کشتی را که در حال غرق شدن است رها کنم.

اسد درباره امکان همکاری‌اش با مخالفان سوریه نیز گفت: من می‌خواهم با مخالفان سوریه همکاری داشته باشم و از همان ابتدا نیز اصلاحات در سوریه را آغاز کردم اما حتی اگر اصلاحات بیشتری را هم انجام بدهم و با مخالفان تعامل کنم می‌دانم که این بهانه جنگ سوریه است.

وی افزود: من تاکید می‌کنم که جنگی که در سوریه در جریان است به نمایندگی از برخی کشورها و از طریق شورشیان پراکنده است.

این عضو پارلمان اروپا درباره تلاش‌های کمک‌رسانی به سوریه به نقل از اسد اظهار کرد: اسد تاکید کرده است که همکاری کامل را در این خصوص ارائه خواهد داد چنانکه اعلام کرد از نهادهای مسئول خواسته تا با وزارت امور اجتماعی سوریه همکاری داشته و در صورت وجود هرگونه مشکلی وی را در جریان قرار دهند.

بنا به گفته این عضو پارلمان اروپا اسد درباره سرنوشت عبدالعزیز الخیر، یکی از مسئولان روابط خارجه هیات هماهنگی نیروهای دموکراتیک، از جریان‌های مخالف سوریه نیز گفت: این گروه‌های مسلح هستند که وی را ربوده‌اند.

پیش از این هیات هماهنگی نیروهای مخالف دموکراتیک در سوریه مدعی شدند که الخیر به همراه دو تن از دوستانش توسط نیروهای نظامی سوریه در حال بازگشت از چین در فرودگاه بین‌المللی دمشق بازداشت شده است.

ورونیکا دو کایز، که معاون رئیس فراکسیون سوسیالیست‌ها در پارلمان اروپاست، تاکید کرد دیدار وی با اسد شخصی و به دلایل انسانی بوده است.

دیدار این عضو پارلمان اروپا با رئیس‌جمهوری سوریه پس از دیدارش از اردوگاه آوارگان سوریه و میشل سلیمان، رئیس‌جمهوری لبنان صورت گرفت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    29 96
    حتما در این انتخابات کذایی جناب بشار با 110 درصد ارا برای بارسوم !!!!!!!!!!! و هفت سال بعد با 120 درصد ارا برای بار چهارم !!!!!!!!!!!!!!و... انتخاب میشود. واقعا از این بابا جانی محبوبتر سراغ دارین ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      40 17
      پس کی میخوای ببره؟ رئیس جبهة النصره؟
    • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      11 38
      ما ایرانیا الکی النصره رو بزرگش کردیم. خود مخالفام قبولشون ندارن. یه عده تو ایران فکر میکنن همه مخالفا تو النصره جمع شدن!
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    16 34
    اصلا این روحیه دموکراتیکشه که منو کشته
  • نگران آینده IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    3 33
    انجام این انتخابات خوبه و آغاز جنگه دیگری است اگه اسد رای بیاره مخالفان دست به اسلحه می شوند و اگر اسد رای نیاره طرفداران اسد دست به اسلحه می برند در هر صورت ریس جمهور جنگی انتخاب می شود
    • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      7 1
      خیلی جنگ دوست داری؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    13 7
    به نقل از بشار اسد گفت: وی تاکید کرده است من برای حفظ قدرت در سوریه تلاش نمی‌کنم. من زندگی دیگری در کنار ریاست جمهوری دارم اما نمی‌توانم کشتی را که در حال غرق شدن است رها کنم. --------------------- درود بر شرفت باید باستی و تا نابودی کامل تروریست های وحشی به مبارزه ادامه دهی ، زان پس شاید چندان مهم نباشد که بشار اسد بر سر کار باشد یا هر فرد غیرتروریست دیگر
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    10 6
    درود بر بشار اسد که در برابر تروریسم و وحشیگری ایستاده. سکوت شرم اور امریکا و اروپا در برابر جنایت تروریست ها مثل لکه ننگی در تاریخ براشون ثبت میشه . دیگر امیدی به دولت ها نیست مردم جهان ازاد و تمامی ازادی خواهان جهان باید خود در برابر تروریست ها متحد شوند.
  • علی IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    6 0
    لطفا اطلاع رسانی فرمایید انتخابات ریاست جمهوری سوریه درچه ماهی ازسال ۲۰۱۴ برگزار میشود باتوجه باینکه اسددو دوره شرکت کرده است آیا بازهم دراین دوره قانون به او اجازه شرکت درانتخابات راخواهد داد