یکبار دیگر و این بار ظاهراً شدیدتر از دفعات قبل، پارک ملی گلستان طعمه‌ی حریقی مرگبار شده است ...

    خبرهای رسیده از مهم‌ترین پارک ملّی کشور در شرق استان گلستان، گواه آن است که این پهنه‌ی ناب زیگونگی (تنوع زیستی) ایرانی با یکی از بدترین و گسترده‌ترین آتش‌سوزی‌های تاریخ خود روبرو شده، به نحوی که چند لحظه پیش ابوطالب ندری، عکاس سختکوش خبرگزاری مهر که در منطقه حضور دارد از وجود زبانه‌های مهیب آتش به ارتفاع 40 تا 50 متر خبر داد. ظاهراً معصومه ابتکار خود رهبری عملیات اطفاء حریق را برعهده گرفته و درخواست بالگرد برای مهار آتش کرده است. دیروز هم مجدداً رویشگاه ارزشمند اُرس در کوهستان تودج استهبان طعمه حریق شد و به نظر می‌رسد، همانگونه که نگارنده در اوایل تیرماه سال جاری هشدار داده بود، سال 1392 می‌رود تا کابوس 1389 را تکرار کند.

آتش در گلستان


    باشد که این بار دولت یازدهم با کلید تدبیر خویش دستور تجهیز یک یگان مجهز هوایی برای اطفاء آتش در عرصه‌های طبیعی کشور را صادر کرده و ناچار نباشیم تا با ابتدایی‌ترین ابزار و پرسنلی که آموزش‌های لازم را ندیده‌اند به مهار آتش بپردازیم.
    آمین ...

    در همین باره:

    - جنون سوختن در جنگل‌های ایران کی پایان می‌گیرد؟

    - امروز آتش در گلستان ...

    - پارک ملی گلستان هنوز دارد می‌سوزد ...

    - وقتی که آتش جان زاگرس را رها نمی‌کند!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    66 2
    نظرمو در خبر آتش سوزی اینجا هم تکرار میکنم: همه از سازمان محیط زیست میخوان که دریاچه ها، تالابها، جنگلها رو احیا کنه، آب رو به رودخونه ها برگردنه، حیات وحشو حفظ کنه و آلودگی هوارو رفع کنه ولی با کدوم امکانات؟! چندتا هوایپمای آتشنشانی داریم؟! چندتا تفنگ مخصوص بیهوشی حیوانات وحشی در صورت لزوم داریم؟! محیطبانان چه امکاناتی دارن؟!
  • کامران DE ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    31 0
    جنگل گلستان در آتش سوخت ... آبیدر آتش گرفت... دریاچه ارومیه خشک شد ... دریاچه بختگان هم همین طور ... زایند رود دیگر آب ندارد... دریای هامون به افسانه ها پیوست ...تا زمانی که این اخبار و حوادث فقط سوژه رسانه ها باشند, تا زمانی که برنامه 20:30 در آخر برنامه برای خالی نبودن عریضه سکانسی از برنامه را به آن اختصاص دهد, تا زمانی که دغدغه دولت های قبلی و فعلی بجای حفظ و نگهبانی از محیط زیست نحیف و در معرض انهدام, تشکیل کارگروه تخم مرغ و سیب زمینی باشد, تا زمانی که بی تفاوتی مطلق نسبت به طبیعت و زیستگاه ها و گونه های گیاهی و جانوری کماکان دامن گیر ایرانی باشد, " گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من, آنچه البته به جائی نرسد فریاد است"
  • بی نام A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    28 1
    بخدا از این هلکوپترهای سپاه و ارتش میشه در اینجا ها هم استفاده کرد. هم یک مانور میشه براشون هم اینجوری نشون میدیم برای سلامتی مردم ارزش قایل هستیم
    • محمد A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
      25 1
      آخه قائل نيستند...
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    9 0
    آتش سوزی هایی که گروهی از آن بهره می برنداز آخر دولت قبلی این آتش سوزی ها شروع شده با چه هدفی معلوم نیست
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    1 0
    تا وقتی اون جاده از وسط این جنگل رد میشه و مردم بی فرهنگ اونجا رفت و آمد دارند این داستان ادامه داره