نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری می گوید بهترین گزینه برای تشکیل حزب فراگیر در جریان اصولگرا ناطق نوری است

محسن کوهکن در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به ضرورت تشکیل حزب فراگیر در جریان اصولگرایی، اظهار داشت: تشکیل حزب فراگیر قدمتی چندین ساله دارد و طرح کردن آن در دو سه ماه اخیر به معنای جدید بودن این موضوع نیست. یک دهه پیش زمانی که بحث تشکل ‌ای همسو مطرح بود و شورای هماهنگی‌ نیروی انقلاب برای انتخاب ریاست جمهوری تشکیل شده بود، بحث تشکیل حزب فراگیر مطرح بود. و در چند ماه اخیر دوباره از سوی آقای باهنر مطرح شده است.

وی افزود: وقتی حزب فراگیر ندارید و لُجنه‌های فراوانی دارید نتیجه همانی می‌شود که در انتخابات شورای شهر تهران دیدید. در انتخابات شورای شهر از همان ابتدا همه می‌گفتند اصولگرایان باید دور هم بنشینند و یک لیست ارائه دهند و چند لیستی نشود، حرف قشنگی بود اما در نهایت چون از یک جای مشخص این موضوع سازماندهی نشد عملا به چند لیست رسیدند و به صورت لجنه‌ها و مجمع الجزایر مستقل از هم عملکردند که نتیجه اش همینی شد که در این دوره شاهد بودیم.

نماینده ادوار مجلس ناطق نوری را بهترین گزینه برای محوریت حزب فراگیر دانست و تاکید کرد: یک ذهنیتی همیشه در بین نیروها وجود داشته و آن اینکه هر زمان بحث کار تشکیلاتی مطرح بوده است نام آقای ناطق نوری به عنوان فردی محوری مطرح بوده است. ایشان یک ظرفیت ذاتی در مدیریت کردن اموری از این نوع، با یک سینه فراخ، نگاه منطقی و دور از تنگ نظری دارند و بسیاری از افراد می‌توانند با ایشان همکاری کنند، کسی نمی‌تواند این ظرفیت را انکار کنند.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درخصوص تلاش اصلاح طلبان برای تشکیل حزب یا جبهه فراگیر با محوریت محمدرضا عارف، گفت: وزن و رده آقای عارف در جریان اصلاحات، هم وزن آقای ناطق در جریان اصولگرایی نمی‌دانم و نمی‌بینم بنابراین در مقام مقایسه کردن هم نمی‌توان این دو نفر را در کفه ترازوی تشکیلاتی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان قرار داد.

وی در ادامه با بیان اینکه هاشمی سابقه کار تشکیلاتی کمتری نسبت به ناطق دارد، اظهار کرد: منتقدین آقای هاشمی در جریان اصولگرایی چند دسته هستند. یک دسته کسانی بودند که به روش‌های ناصحیح ایشان را تخریب کردند، دسته دولم بخش قابل توجهی از اصولگرایان بودند که معتقد به تخریب آقای هاشمی هیچوقت نبودند انتقاداتی داشتند اما هیچوقت معتقد به تخریب ایشان نبودند و عنوان می کردند آقای هاشمی آقای هاشمی است و باید حرمت ایشان حفظ شود، نظام از ایشان بهره ببرد و کوله بار سنگین تجارب مبارزاتی ایشان در دوران قبل از انقلاب و تجارب کلانی از فعالیت‌های ملی و فرامرزی در دوران ریاست مجلس و ریاست جمهوری ایشان را نباید نادیده گرفت.

یک اقلیتی هم هستند که آقای هاشمی را صددرصدی قبول دارند و فکر می کنند کلید نجات انقلاب و کشور در دست آقای هاشمی است.

وی اینگونه ادامه داد: ما به همان اندازه که نظر اول را که ایشان را تخریب می‌کنند صحیح نمی دانیم نظر آن اقلیت دسته سوم را هم نقد می‌کنیم و معتقدیم این نظر گروه اکثریت دوم که در سالیان سال حرمت آقای هاشمی را حفظ کردند و در جلسات خصوصی انتقادات خودشان را با ایشان مطرح کردند دیدگاه واقع بینانه‌تر و منصفانه‌تری است. اگر به فعالیت‌های آقای هاشمی نگاه کنید هم نشان میدهد ایشان به اندازه آقای ناطق نوری وارد کار تشکیلاتی نشدند. ممکن است برخی بگویند در کارنامه مدیریت آقای هاشمی، حزب کارگزاران با دستور ایشان تشکیل شد که من این را نمی‌گویم، معتقدم کارگزاران در دولت ایشان تشکیل شد نه اینکه به دستور آقای هاشمی بوده باشد.

مشروح گفتگوی خبرآنلاین با نایب رییس جبهه پیروان در روزهای آینده منتشر می‌شود.

/22049

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    1 0
    شما درست میگید ... تو کتابها اشتباه نوشتند
  • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    2 4
    وزنه آقای ناطق نوری از سید محمد خاتمی هم بیشتر است چه برسد به عارف که همین اواخر گل کرده وگرنه قابل مقایسه نیست
  • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    1 2
    در درستی صحبت های ایشون همین بس که گفتند هاشمی را اقلیتی پشتیبانی می کند! یکی نیست بگوید همین اقلیت در انتخابات اکثریت بود و به نائب هاشمی رای داد!
  • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    0 0
    یه سوال می پرسم از دوستانی که مسئولیت دارند در حوزه ی سیاست؛چرا مدیران کشور به روز رسانی نمی شوند چرا همان هایی که بودند الان م هستند و قرار است تازه حزب هم راه بندازند...
  • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    2 0
    ناطق امروز يك اعتدال گراست و قبول نمي كند
  • ناشناس IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    3 0
    وزن همه ی شما تو انتخابات مشخص شد چقدره!!!!!!!!!!!! باز تو انتخابات بعدی هم وزن کشی میکنیم!!
  • سنگسر IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    3 1
    فعلا عارف بین مردم و به خصوص جوانان بیشتر تو بورسه !
  • محمد A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    1 0
    پرداختن به وزن کشی و حاشیه سازی و ایجاد تنش و گروه گرایی به صلاح کشور نیست . فقط باید با همدلی به فکر بازسازی خرابی ها بود مردم از گروه بازی و باند بازی خسته شده اند
  • 1111111 A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    27 4
    در انتخابات 84 وزن ایشان رو هم متوجه شدیم
    • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      0 0
      با سلام و دورود بهتر است جناحی برخورد نکنیم قضاوت در مورد اشخاص است
  • امیر A1 ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    1 2
    حاج محسن همیشه با قانون وحساب سخن میگه و روی هوا حرف نمیزنه حاج محسن کوهکن افتخار لنجان و زرین شهر است فرزند لنجان پس از شکست در انتخابات مجلس بدون هیچ حرفی و فقط با صحبت کردن با هوادارانش جهت آنهارا به آرامش دعوت کرد و گفت طبق فرمایش مقام معظم رهبری احترام به قانون وظیفه همه ماست یعنی قانون فصل الخطاب است
  • بی نام A1 ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    1 0
    انتخابات 84نتیجه عملکرد ناطق نبود بلکه نتیجه ضعف نگاه تشکیلاتی برخی اصولگرایان بود که چون گزینه خودشان از فرآیند تصمیم گیری خارج نشد به خود اجازه دادند برای یک دستمال قیصریه را به آتش بکشند و نتیجه این ضعف در تحلیل نیز همانی شد که در هشت سال گذشته بر من و شما به اسم اصولگرایی رفت.
  • سعید IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    2 0
    اقای کوهکن درچهارسال پیش که احمدی نژاداتهامات وتهمت های زیادی به اقایان هاشمی وناطق نوری زدند کجابودید مگرنه این بود که اصلاح طلبان ازان ها دفاع کردندحالا که باکمبودافرادباوجهه مواجه شده ایدومیدانیدکه این افراددرسال های گذشته درجامعه محبوب شده اند به سراغ ان هاامده اید.
  • احمد IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    0 0
    مهمترازتشکیل حزب اشنایی باساختارهای حزبی وتحمل گفتمان های معقول است بایدتمرین وتحمل رااموخت حزب رانامهانمیسازندبایدضرورت ایجادحزب عینیت پیدابکندمقدمتاایجادمردم نهادها(ngo)وسندیکاهاواتحادیه هابایددردستورکارباشدبدون شرکت وسیع مردم حزب دستوری فقط نامش به یادگار میماند..
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    3 0
    چی شد که حالا به ناطق احترام میزارید. چرا وقتی در سخنرانی ناطق شلوغ کردند کاری نکردید
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    2 0
    وزن آقای ناطق بالاست به شرطی که امثال کوهکن را از دور و برش رد کند.
  • مهربان توسی A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    1 0
    اصلاحات و اصولگرایان به رقابت و هم زیستی دوستانه با هم نیازمندند نه تخریب و دشمنی با هم
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    4 0
    با اینکه در انتخابات از جریان اصلاحات حمایت می کنم اما آقای ناطق نوری را انسانی صبور و شایسته می دانم. اینکه آقای ناطق نوری در راس جریان اصولگرایان قرار گیرند برای ما اصلاح طلبان هم مایه خوشوقتی است چون جریان سیاسی اصولگرا نیز عقلگرا خواهد شد و رقابت های سالمی شکل خواهد گرفت.