۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲
منوی غذا با چاشنی حشره

سرنخ نوشت:

تهیه غذا با حشرات به نظر خیلی‌ها عجیب و غریب می‌آید و چندش‌آور است. اما در برخی از فرهنگ‌ها، خوردن حشره بسیار رایج و معمولی است. شاید قیافه نچسب حشرات یا بلعیدن آن جثه‌های کوچک با پاهای ظریف، به نظر خیلی‌ها منزجر‌کننده باشد، اما فراموش نکنید که طبق گزارشی از سوی سازمان دارو و مواد غذایی، بسیاری از مردم دنیا، بدون اینکه متوجه باشند حشره می‌خورند.
اسکارگو
نوعی نرم‌تن صد‌فدار است که در روغن فروان پخته می‌شود. این حلزون‌ها با کره و سیر، بخارپز شده و در بهترین رستوران‌های آمریکا و اروپا سرو می‌شوند.
سوپ عقرب
با سوپ عقرب، این غذای تایلندی چطورید؟ خوب اگر ازسوپ خوشتان نمی‌آید، می‌توانید این عقرب‌ها را بخارپز یا کبابی کرده و میل نمایید. البته اگر کنارش یک بشقاب برنج و نوشیدنی خنک بگذارید دگر معرکه می‌شود.

سوشی حشرات
ظاهراً این نوع سوشی نشان می‌دهد که باید غذایی خوشمزه باشد. این غذا ژاپنی و کم‌خرج است اما از نظر ژاپنی‌ها این غذا منبعی بسیار مناسب از پروتئین است. مواد تهیه این غذا عبارت است از شفیره حشرات، چند جیرجیرک سرخ شده و چند هزار‌پا، برای همین تنها ژاپنی‌ها می‌توانند این غذا را بخورند و به قول آنها بقیه مردم دنیا اگر بخواهند آن را بخورند باید حتماً چشمانشان را ببندند و یکی از این سوشی‌ها را ببلعند.

گازومارزو
کازومارزو پنیر بدبویی پر از کرم حشره است و در شهر ساردینیای ایتالیا به وفور یافت می‌شود. در واقع این پنیر بهترین پنیر این شهر محسوب می‌شود... باور کنید! برای تهیه این پنیر ظرفی از پنیر که از شیر گوسفند تهیه شده را آماده می‌کنند و سپس عمداً درون آن لارو حشرات را قرار می‌دهند تا طعم پنیر را بهتر کنند! این پنیر زمانی آماده خوردن می‌شود که حشرات شروع به جهش کنند و از آن خارج شوند و تنها لارو‌های آنها در آنجا بماند، از این به بعدش دیگر چندان نگران نباشید. این لارو‌ها خودشان راه معده‌تان را می‌یابند و پس از بلعیده شدن جنب و جوش کنان یکراست به معده‌تان می‌روند.

خمیر حشره آبی
حشرات آبی غول پیکر یکی از بزرگترین حشرات محسوب می‌شوند که اندازه‌شان از 5/3 تا 10 سانتی‌متر متغیر است. این حشره یکی از حشرات خوش‌طعم از نظر تایلندی‌هاست. این حشره معمولاً با سس شیرین یا تند و دیگر حشرات خوراکی، برنج یا سبزیجات مصرف می‌شود.

لارو حشره هوهو
لارو این سوسک‌ها که نسبتاً بزرگ هستند در تهیه غذا سنتی زلاندنو به نام مائوری کاربرد دارد. این حشرات بیشتر به عنوان اسنک مصرف می‌شوند، می‌گویند طعم آنها مانند روغن بادام زمینی است.

رتیل‌های سرخ شده
فقط به لحظه‌ای فکر می‌کنید که به شدت گرسنه‌اید و یکی از این رتیل‌های پرموی خوشمزه! را جلوی شما گذاشته‌اند، این غذایی است که در آسیای جنوب شرقی به شدت طرفدار دارد.

ساندویچ تخم مورچه
ساندویچ تخم مورچه هم یکی دیگر از غذا‌های پرطرفدار در جنوب شرق آسیاست، البته می‌توانید این ساندویچ را با کمی فلفل، گوجه فرنگی و جعفری همراه کنید.

لارو زنبور
زنبور و لارو‌هایش سرشار از پروتئین هستند، در واقع 80 درصد بدنشان از پروتئوین تشکیل شده است. این لارو‌ها سرخ شده و در موادی با طعم شیرین تفت داده می‌شوند.

کرم ابریشم سرخ شده
نخ ابریشم با جوشاندن پیله‌های کرم ابریشم تولید می‌شود، بنابراین تعداد بسیاری از این کرم‌ها باقی می‌مانند که می‌توانند غذایی خوشمزه شوند. این کرم‌ها را باید در روغن فراوان سرخ کرده و با سس مصرف کرد.

خوراکی از ملخ
ملخ آب پز به همراه سس شیرین سویا غذای دلچسب سنتی ژاپنی‌هاست. این حشره حاوی پروتئوین و چربی کم است و غذای مورد علاقه حشره خور‌هاست.

کلوچه برنجی زنبوری
ظاهر این کلوچه‌ها خیلی عجیب است. زنبور‌ها حتی له هم نشده‌اند و سالم و درسته در لابه‌لای این کلوچه قرار گرفته‌اند. ژاپنی‌ها مشکل وجود زنبور‌ها در شهرشان را با این روش مبتکرانه حل کرده‌اند.

زازاموشی
زازاموشی حشره‌ای آبی است که لارو آن به وفور در ژاپن در دسترس است. این حشره هم به صورت تازه در رستوران‌های ژاپنی سرو می‌شود و هم کنسرو آن وجود دارد.

301

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    1 4
    خبرانلاین خدا بگم چکارت کنه . از این مطلب چندش اورتر هم بود که چاپ نکردی ؟
  • بی نام A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    3 3
    اه اه اه اه حالم بهم خورد این خارجیا کلن یه تختشون کمه
  • بهرام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    8 13
    خیلی دوست دارم تجربه کنم