۰ نفر
۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۱

داشتن جامعه ای شاد و با نشاط زمینه را برای افزایش رضایت از زندگی فراهم می کند.آمار ها نشان می دهد که رتبه ایران 115 از میان 156 کشور است.حال این سئوال مطرح می شود که در کشوری بااین همه منابع و فرصت ها برای شادی چرا ملت شادی نیستیم؟

نظر دهید/چرا ملت شادی نیستیم؟
( رتبه 115 ایران در میان 156 کشور)
گزارشی در تاریخ 20 شهریور 92 در سایت ها از چجماه افکار نیوز منتشر شد که نشان از جایگاه کشورها در حوزه شادی در دنیا بود.رتبه ایران در این گزارش 115 در میان 156 کشور است.دانمارک، نروژ، سوییس، هلند، سوئد، کانادا، فنلاند، اتریش، ایسلندو استرالیا به ترتیب در بالاترین سطح شادی هستند.
ممکن است برخی بگویند که شاخص ها مطابق با فرهنگ ما نیست؟ یا آمار ها با رویکرد سیاسی منتشر می شود و ....
این آمار بهانه ای شد تا ببینیم نظر شما( مردم) چیست؟
آیا ملت شادی هستیم؟آمار های حوزه اختلالات روانی ما چه می گویند؟(34 در صد اختلال روانی در تهران)
ارزیابی از وضعیت خودمان داشته باشیم:آیا شاد هستیم؟
من نمی توانم بگویم ملت شادی هستیم چون آمار های خشونت و صرب و جرح و اختلالات روانی، جرایم و آسیب های اجتماعی و ... نشانی از شادی ندارند.
ولی می توانستیم ملت شادی باشیم:
چون منبع مالی خوبی داریم.
نیروی انسانی کارآمد داریم.
طبیعت زیبا داریم.
فرهنگ غنی داریم.
خانواده برای ما مهم است.
مسئولیت پذیری مان در قبال دیگران بد نیست.
و دلایل متعدد دیگر که بهتر از من می دانید.
اما چه شد که هنوز ملت شادی نیستیم؟
www.mousavichalak.ir

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    25 1
    فشاری که از نظر روحی و جسمی و عصبی روی مردمه , انتظاری از شادی نباید باشه . محیط خفه و بسته
  • متولد ماه مهر A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    32 0
    تو "ازکرخه تا راین" یه جا هنرپیشه نابینای اصلی وسط خیابون نزدیک بود با یه خودرو تصادف بکنه، راننده سراسیمه میاد پائین و جویای سلامت عابر میشه!!! میگفتم فیلمه تا این مورد رو تو چند برنامه و فیلم دیگه هم دیدم!!! اونها اعصابشون از ما خیلی راحت تره!! نگران خورده شدن ساده ترین حقوقشون نیستن که در هر برخورد خودشون رو برای جنگ (لفظی، حقوقی یا ...) آماده بکنند! خانواده من تو پیک نیک حق ندارن بلند بخندن و ابراز شادی بکنند! حق ندارند حرکاتی فراتر از اونچه تو معابر عمومی و خیابان و محل کار دارند، از خودشون بروز بدهند!!! تفریح ملت شده دود و قلیون! بجای حس شادابی و فرحبخشی، رخوت و سستی و خماری طالبن. چون کوچکترین حرکت انرژی دار و شادشون ممکنه یه برچسب رنگی بخوره و سر از بازداشت دربیارن! سربسته نوشتن سخته
  • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    27 2
    چون ايدئولوژي حاكم برملت است نه مردم و جايي كه ايدئولوژي حاكم است شادي رخت بر ميبندد وبدتر صدا و سيماي متحجر و متعصب داريم
  • امیرحسین IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    9 2
    می گویند یه احمقی یه سنگی می ندازه تو چاه ، صد تا عاقل نمی تونند درش بیارند ، ما باید ملت شادی باشیم اما کافیست یه نفر ، یه جایی یه سنگی بندازه یا یه تصمیم اشتباه بگیره کلاً همون بدبخت می شیم
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    14 1
    آزادي بيان صفر
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    9 0
    خرجشون با دخلشون متناسبه تورمشون كنترل شده هست همه چي با قانون و در اسرع وقت انجام ميشه همه چيز سر جاي خودشه شادي منافاتي با قانون و شرع نداره ولي اينجا!!!
    • بی نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
      5 1
      چون روز شب باید بدوییم تا یک ساعت نون داشته باشیم--- این و از مردم نپرسید که نمی تونند حرف بزنند--- وگرنه اون یه ساعت نون هم از سر سفره شون می گیرند.----لطفا به همه بگید اینجا بهشته و اونا کافرند و این رتبه ها مثل رتبه های دیگه همه الکیه و معیار درستی نداره.
  • محمد A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    17 1
    از صدقه سر دولت احمدی نژاد انقدر درد هست که شاد نیستیم
  • سعید A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    12 0
    خیلی موارد میتوانه علتش باشه، چند نمونه که به نظر من میتونه عامل باشه: ناامیدی نسبت به آینده، برخورد مسئولین دولتی، مشکلات بیش از حد اقتصادی و مورد بعد هم به نظرم در جامعه ای هستیم که به ما یاد دادن خشک باشیم و شادی را عامل فساد و... معرفی کردند.
  • م.ب IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    17 0
    برای اینکه شاد بودن را یاد نگرفتیم متاسفانه ما مسخره کردن یکدیگر و خندیدن به هم را یاد گرفتیم
  • داود A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 27
    اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید گفت ملت ایران از شادترین ملتهای دنیا هستند و گواه این ادعا پارکها و بوستانها در ایام تعطیل می باشد که مملو از جمعیت از خانوادها برای گذراندن ساعاتی خوش با خانواده و اقوام نشسته اند و برادر بنده هم چند سالی در کشورهای اروپایی و آمریکای لا تین و آسیایی بخاطر ماموریت شغلیش حضور داشته میگوید در هیچکجای دنیا مانند ایران اینچنین صمیمی و خون گرم نیستند که به بهانه های مختلف دور هم بنشینند تفریح کنندو شادی کنند.
  • ابی US ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    11 1
    دلایلی که ذکر کردید جز توهمات یه قشر خاص بیش نیست. ما شاد نیستیم چون با سرشت انسان بیگانه هستیم. متاسفانه معرفت نفس در دنیای ما هنوز کم هست و ملت ما از اکثریت عقب.... نظام اجتماعی و تربیتی مون نواقص اساسی داره
    • حسن A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
      1 0
      شادنیستیم چون زندگی راشادتعریف نکردیم شادی رافقط موردی فهمیدیم شادی رافقط درعروسیهاوجشنها واعیادمسشناسیم نخواستیم یادبگیریم که شادی میتوانددرهرلحظه اززندگی باشدبخواهیم واصرارکنیم که زندگی بایدشادباشدوموانع رابرداریم .
  • ماه IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    0 0
    شاد نیستیم چون تامین اجتماعی نداریم شاد نیستیم چون بیش از انکه هستیم از خود توقع داریم شاد نیستیم چون همیشه به ما گفتند خودت نباش انجه ما میگوییم باش شاد نیستیم چون بچگی نکردیم شاد نیستیم چون معیار درستی از زندگی کاملا ایرانی نداریموشاد نیستیم چون غم معاش داریم هرم مازلو به ما میگوید اگر نیازهای اولیه انسانها برطرف نشود هرگز به نیازهای ثانویه نمیرسند یا به گفته رسول اکرم از دری که فقر وارد میشود از در دیگری دین بیرون میرود
  • حسین IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    0 0
    کلا بحث جالبی نیست
  • ایران IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    0 0
    به نظر من ایرانی ها بهترین مردمان دنیاهستن..درست که دروغ میگیم ،غیبت میکنیم ،همیشه دلمون میخواد اول باشیم و برای این هدف خیلی جاها خیلی حق ها رو ندیده میگیریم وخیلی غیره...،اما خیلی مهمون نوازیم ،بیشتریامون حتما اگه دارا باشیم دلمون برای هموطن و غیر هموطن میسوزه و کمک میکنیم....اصلا قساوت و درنده خویی بعضی اقوام که از قضا همسایه مون هم هستن یا بعضی ها هم نیستنُ نداریم و ..... اماحیف و صد حیف که حکومت گرامون قدر این نعمت ها و مردمشون رو نمی دونن !!برامون سخت میگرن و ما هم در جواب بر همدیگه سخت میگیریم ...فشارهایی که همیشه بوده و هست باعث میشه هر روز بی اخلاق تر ،عصبی تر و هتاک تر بشیم وبرای هر مسئله کوچیکی که با چنددقیقه حوصله حل میشه بدترین و زننده ترین حرف ها رو به هم بزنیم
  • علی عزیزی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    1 0
    31سال سن دارم ، متأهل و داراری فرزند، 9 سال سابقه کار و مدرک فوق دیپلم دارم ، ساکن تهران و مستأجر اما هنوز به دنبال کار سوأل: آیا من میتوانم شاد باشم؟
  • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    1 0
    چون کار نداریم ازادی نداریم همه تو سرمون میزنن مهمتر از همه پول نداریم که بزنیم بریم یه جای دیگه تو هم ک چاپ نمی کنی هیچکس منو دوس نداره کلا..............:))
  • ali A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    1 0
    سلام شما که این پرسش را مطرح فرمودید , واقعا نمی دانید که چرا مرد م ایران شاد نیستند؟؟ پس معلومه که جزء سواره ها هستید که از پیاده ها خبر ندارید . بهر حال خداوند لعنت کند کسانی را که باعث غم و اندوه مردم شده اند. باعث پول دوستی و چپاول یک عده ای شده اند .یعنی شرایطی را بوجود آوردند که عده ای مثل زالو خون مردم را بمکند و هر روز چاق تر شوند و مردم لاغرتر. اگر قانون بود کسی نباید در این کشور هزاران میلیارد ثروت داشته باشد و تعدادی نان شب نداشته باشند. شما فکر می کنید آدمهائی که این شرایط را در مملکت بوجود آورند مثل هشت سال گذشته و افرادی که ثروت اندوزی کردند در پیشگاه خداوند می توانند جواب بدهند؟؟؟ خوب اگر نمی توانستند مملکت را اداره کنند چرا این مسئولیت را قبول کردند؟؟