روز جمعه مناظره تلویزیونی با نام" تولید علم و نشاط سیاسی در دانشگاهها" از شبکه یک سیما پخش شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در این مناظره احمد نادری رئیس جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران گفت: کاش در این مناظره آقای سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی هم حضور داشتند که مرتضی حیدری مجری برنامه  گفت: ما از آقای سلیمی هم دعوت کردیم اما ایشان بعد از مشورت با آقای توفیقی قبول نکردند.در همین زمینه وزارت علوم توضیحاتی را اعلام کرد.

روابط عمومی وزارت علوم در اطلاعیه ای اعلام کرد: " در مناظره تلویزیونی که در روز جمعه مورخ 15/06/1392 با عنوان " تولید علم و نشاط سیاسی در دانشگاهها "از شبکه اول سیما پخش شد، مجری محترم برنامه اعلام کرد که جناب آقای دکتر سلیمی - سرپرست محترم دانشگاه علامه طباطبایی به برنامه دعوت شده بودند و بعد از صحبتی که با جناب آقای دکتر توفیقی سرپرست محترم وزارت علوم داشته اند دعوت برنامه را نپذیرفته اند.

به منظور روشن شدن افکارعمومی به اطلاع می رساند:
جناب آقای دکتر توفیقی در خصوص شرکت یا عدم شرکت جناب آقای دکتر سلیمی در مناظره هیچ صحبتی با ایشان نداشته اند. جناب آقای دکتر ملاباشی رئیس محترم سازمان امور دانشجویان به عنوان نماینده وزارت علوم در آن مناظره حضور داشتند.
اصولاً تصمیم گیری در خصوص حضور یا عدم حضور روسای دانشگاهها در رسانه ها به عهده خود مدیران است و وزارت علوم دخالتی در این گونه امور ندارد.بنابراین، مطالب مطرح شده در آن برنامه خلاف واقع بوده و انتظار می رود که سیمای جمهوری اسلامی ایران در پای بندی به اصل جریان شفاف و آزاد اطلاعات ،به افکار عمومی احترام گذاشته و با اشاره به این مسئله در برنامه هفته آینده، ترجمان گفتمان صداقت و بیطرفی باشد."
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =