همه چیز از یک شورش دانشجویی در مه 1968 آغاز شد

رمان «مرغان شب» اثر پلیسی دیگری از پی‌یر بوالو و توماس نارسژاک به زودی با ترجمه عباس آگاهی توسط انتشارات جهان کتاب وارد بازار نشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «مرغان شب» به عنوان سی و چهارمین عنوان از مجموعه پلیسی نقاب است. 

نقطه شروع داستان، شورش جوانان و دانشجویان در ماه مه 1968 است. خیابان های پاریس، به ویژه اطراف دانشگاه سوربن، صحنه زد و خورد است و جوانان معترض در پشت سنگربندی های متعدد با پلیس ضد شورش درگیر شده اند. لامیرو، دانشجوی پزشکی، در این گیرودار با تامارا، دختری روس تبار که مدعی است حقوق می خواند، آشنا می شود و او را که مضروب شده، از مهلکه نجات می دهد. این آشنایی و سپس دلبستگی، به پیوستن لامیرو به تشکیلاتی مخفی می انجامد که تامارا به آن تعلق دارد...

بنابراین گزارش و آنطور که ناشر گزارش داده در این کتاب، روال رخدادها خطی افقی را دنبال نمی کند و راوی داستان، دستخوش هیجان های روحی، ضمن حکایت سرنوشت حیرت انگیز خود، پیوسته بین خاطرات گذشته و زمان حال در رفت و آمد است. از این روی، حدیث نفس راوی، بین رخدادهای ماه مه 1968 و 21 سال بعد، یعنی نوامبر 1989 (سقوط دیوار برلن و پیامدهای آن) در نوسان است. این روایت، دائم با آرزوهای نافرجام و نگرانی​های زندگی کنونی راوی در هم می آمیزد.

نارسژاک در سرآغاز این کتاب می​نویسد: «متنی که خواهید خواند جز در یک مورد، دربردارنده شخصیت​ها و رخدادهایی تخیلی است. در حقیقت نویسنده خاطرات مربوط به تجربه​ای روان - تنی را مورد استفاده قرار داده که شخصا به آن وقوف یافته و به تازگی، به گونه ای علمی، مورد مطالعه قرار گرفته است. چرا نویسنده رمان از گشت و گذار در زمینه​ای که واقعیت و پندا را به نحوی ناگسستنی درهم می آمیزد چشم بپوشد و از این طریق به غنای رمان رمز و راز کمک نکند؟»

از بوالو و نارسژاک، نویسندگان برجسته فرانسوی، پیش از این آثار دیگری توسط همین مترجم و ناشر به خوانندگان ایرانی تقدیم شده است.

پی‌یر بوالو و توماس نارسژاک نام‌های آشنایی برای علاقه‌مندان به ادبیات پلیسی در جهان هستند که ژانر جدیدی را در این زمینه ابداع کرد‌ه‌اند. بسیاری از داستان‌های این دو نویسنده، به دور از مولفه‌های رایج ادبیات پلیسی مانند هفت‌تیر یا عناصر گنگستری و جاسوسی روایت می‌شوند اما آن‌چه این آثار را پلیسی می‌کند، معمایی است که در پس آن‌ها نهفته است.

تا به حال کتاب‌های «چشم زخم»، «زنی که دیگر نبود»، «آخر خط»، «چهره‌های تاریکی»، «سرگیجه»، «اعضای یک پیکر» و «مردان بدون زنان» از نوشته‌های بوالو و نارسژاک با ترجمه عباس آگاهی در قالب سری کتاب‌های نقاب توسط انتشارات جهان کتاب به چاپ رسیده‌اند.

این رمان در 138 صفحه و با قیمت 6500 تومان عرضه شده است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =