۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۵

سامانه خبری سازمان بنادر و دریانوردی نوشت:

کشتی هندی که دریک ماه گذشته به علت ایجادآلودگی نفتی توسط سازمان بنادر و دریانوردی دربندرعباس توقیف فنی شده بود پس از سپردن ضمانت نامه رفع توقیف وآزاد شد.
 حدود یک ماه پیش و با توجه به اعلام مرکز منطقه ای MEMAC مبنی بر دریافت گزارش آلودگی کشتی نفتکش( Desh Shanti )در 30 مایلی غرب جزیره لاوان، به جهت حفاظت از محیط زیست دریایی کشور و بر اساس توافقنامه منطقه ای، سازمان بنادر اقدام به پیگیری موضوع کرد.

با توجه به گزارشات دریافتی کشتی پس از عبور از آبهای تحت حاکمیت کشور، وارد ترمینال نفتی بصره عراق گردیده و پس از بارگیری مجدداً به محض ورود به آبهای تحت حاکمیت کشور، بر اساس گزارش سازمان بنادر، توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران جهت بررسی و ارزیابی بیشتر به لنگرگاه بندرعباس (استان وقوع آلودگی) هدایت  و پهلودهی شد.

پس از بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان ذیصلاح، شواهدی مبنی بر نقض قوانین ملی و بین المللی توسط کشتی بدست آمد و کشتی به جهت نواقص موجود و محرز گردیدن آلودگی ایجاد شده بر اساس قوانین ملی و بین المللی به جهت جبران خسارات زیست محیطی و هزینه های مترتب به آلودگی نفتی، تقاضای ضمانتنامه ای به ارزش یک میلیون دلار از مالک کشتی شد.

با توجه به اینکه ضمانتنامه درخواستی این سازمان ارائه نمی شد، کشتی مذکور در لنگرگاه بندرعباس  متوقف مانده بود تا این که روز گذشته ضمانت نامه درخواستی به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه شد و کشتی هندی رفع توقیف شد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    4 2
    هر کس دیگه ای جای ما بود بابت اجازه عبور نفتکش ها و کشتیهای تجاری از تنگه هرمز و تامین امنیت ابهای این مناطق از کشورها یه مبلغی میگرفت.
  • آرین A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    3 0
    احسنت!! چه عجب
  • مجید ف A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    4 1
    خب اون وقت کشتی های ما همه دیگه سالم هستن و احیانا اگه برن هند اونجا متوقف نمیشن ایا/.؟
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    10 0
    خوب کاری کردید. دلیل نداره یک عده خریدار نفت منطقه خلیج فارس را نابود کنند! چهارتا از این کشتی ها را که متوقف کردید بقیه دستشون میاد که خلیج فارس بی درو پیکر نیست و برای مردم ایران دارای اهمیت است و حق ندارند اکوسیستم آنرا نابود کنند.