۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
نمایشگاه سیدعلی صالحی شاعرانه برگزار شد

نمایشگاه نقاشی‌های سیدعلی صالحی با حضور هنرمندان و استقبال مخاطبان در خانه هنرمندان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه «از سر اتفاق»، قطعی برق در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی‌های سیدعلی صالحی، این مراسم را شاعرانه کرد و باعث شد که بخشی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه با کمک نور گوشی‌های موبایل خود و شمع و چراغ قوه به تماشای این آثار بروند.

نمایشگاه نقاشی‌های صالحی، نقاش خودآموخته با نام «از سر اتفاق»، سه‌شنبه افتتاح شد. ساعاتی پس از آغاز این مراسم برق بعضی از نگارخانه‌های خانه هنرمندان و از جمله نگارخانه میرمیران قطع شد و بازدیدکنندگان به امید آنکه برق به زودی وصل خواهد شد در سالن اصلی خانه هنرمندان تجمع کردند. اما پس از حدود یک ساعت انتظار خبری از وصل برق نشد و بازدیدکنندگان که تمام سالن شرق طبقه اول خانه هنرمندان را اشغال کرده بودند، تصمیم گرفتند که همراه صالحی به داخل سالن برگردند و با کمک موبایل‌هایشان و نوری که از راهرو به داخل نگارخانه می‌تابید، نقاشی‌ها را تماشا کنند.

پس از بازگشت بازدیدکنندگان به داخل سالن و روشن شدن چراغ‌های موبایل‌ها، چندین شمع هم روشن شد و دست به دست در میان بازدیدکنندگان دست به دست شد. البته مدیریت خانه هنرمندان چند چراغ مهتابی سیار هم در اختیار برگزارکنندگان این نمایشگاه قرار داد، تا با قرار دادن آن چراغ‌ها روی زمین وجه شاعرانگی نخستین نمایشگاه نقاشی این شاعر شناخته شده، تکمیل شود.

نمایشگاه نقاشی‌های سیدعلی صالحی

علاوه بر علاقه‌مندان آثار صالحی، افراد شناخته شده‌ای هم برای حضور در این مراسم و تماشای نقاشی‌ها حاضر شده بودند. غزل تاجبخش شاعر و نویسنده، فرهاد عابدینی و غلامحسین سالمی شاعر، اسدالله امرایی مترجم و نویسنده، سیف الله صمدیان عکاس، فریبرز رئیس دانا اقتصاددان، کیومرث منشی‌زاده محقق ادبی، اردشیر صالح‌پور نقاش، فرخنده حاجی‌زاده نویسنده و ناشر، علی عبداللهی نویسنده و مترجم و بابک گرمچی گرافیست و از جمله افراد شناخته‌شده‌ بودند در این مراسم حضور یافتند.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی صالحی تا ساعت 22 یعنی ساعت اتمام کار خانه هنرمندان محل رفت و آمد علاقه‌مندان این شاعر بود. در این مراسم پنج اثر صالحی هم به فروش رفت؛ «غرق مدام»، «شهریور نوبت وزیدن باد»، «بلوط بالای کوه»، «زادرو» و «نطفه نه گانه». غیر از تابلوی شهریور نوبت وزیدن باد که دو و نیم میلیون تومان قیمت داشت، بقیه تابلو‌ها جزو آثار سه میلیون تومانی بود.

در حاشیه این نمایشگاه، نمایشگاهی هم از آثار نوشتاری و اشعار صالحی برپا شد و بخشی از این کتاب‌ها هم در همین نمایشگاه به فروش رفت.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پدرام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    9 0
    حال همه ما خوب است ملالی نیست جز گم شدن گاه به گاه خیالی دور که مردم به آن شادمانی بی سبب می گویند " سید علی صالحی "