تسنیم نوشت:

ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه بانک‌داری اسلامی که در همایش بانک‌داری اسلامی در حال برگزاری است، در پاسخ به تسنیم درباره اینکه با توجه به ملغی شدن ستاد تدابیر ویژه اقتصادی که در دولت دهم تشکیل شده بود تکلیف پرونده ارزی بانک‌ها که در دولت دهم از حساب آنها طبق مصوبه این ستاد برداشت شده بود چیست، اظهار داشت: این پرونده را یک بار دیگر بررسی می‌کنیم و اگر بانک‌ها تخطی کرده باشند که هیچ، پول از حساب آنها برداشت شده ولی اگر این پول اشتباه برداشت شده باشد آن را به حساب برمی‌گردانیم.

وی در ادامه درباره تغییر نرخ سود بانکی گفت: تغییر نرخ سود بانکی مستلزم کنترل تورم است بر همین اساس باید در جلسه اول بتوانیم نسبت به تورم اقدامات لازم را انجام دهیم تا پس از آن تغییر نرخ سود را در دستور کار خود قرار دهیم.

رئیس‌کل بانک مرکزی درباره زمان تغییر نرخ سود بانکی گفت: برنامه‌های اقتصادی دولت و بانک مرکزی براساس تصمیماتی است که مجامع می‌گیرند بر همین اساس اعلام سیاست‌های نرخ سود در حال حاضر منطقی نیست.

سیف تأکید کرد: تغییر نرخ سود باید بعد از ایجاد تعادل مطلوب در اقتصاد انجام شود. بر همین اساس اول باید به‌سمت تعادل حرکت کنیم.

وی درباره اقدامات بانک مرکزی برای بازار ارز گفت: در حال حاضر بازار ارز متعادل است؛ نمی‌توان درباره بازار ارز برنامه کوتاه‌مدت اجرا کنیم به همین خاطر هیچ برنامه ضربتی و شوک‌آور برای بازار ارز نداریم.

رئیس‌کل بانک مرکزی درباره انتقاد واردکنندگان مبنی بر اینکه بانک مرکزی ارزی به واردات کالا اختصاص نمی‌دهد، گفت: تمام این مشکلات به‌زودی حل خواهد شد و پرونده ارز کالای اساسی هم اکنون در حال بررسی است؛‌ هم اکنون در حال رسیدگی چگونگی اختصاص ارز برای کالاهای اساسی هستیم هروقت مشخص شد اعلام می‌کنیم.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید رضا IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    9 5
    افزایش نرخ سود بانکی ، باعث رکود در تولید مسکن ، تولیدات صنعتی و رکود در بازار سرمایه به عنوان یک رکن اساسی اقتصاد کشور و در نهایت کاهش رشد اقتصادی خواهد شد و این خود تورم زاست. پیشنهاد من این است که رشد ارزش دلار ، آثار تورمی خود را تا 95 درصد به جا گذاشته است ، پس همکنون با تثبیت نرخ دلار میتوان تورم را خنثی و در بازه یکساله به زیر 20 درصد رساند که دیگر لزومی به افزایش نرخ سود نمیباشد.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    10 3
    آقای رئیس کل بانک مرکزی اگه نتونستی تورم کنترل کنی، ضرر و زیان پولی که من تو بانک گذاشتم و سود کم دریافت کردم تو میدی؟
    • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      7 1
      پولت را بردار و باهاش سرمایه گذاری کن! کسی مجبورت نکرده که!!!
    • حمید رضا IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      5 2
      کسی مجبورت نکرده تو بانک سرمایه گذاری کنی. عرضه داشته باش برو با پولت در جاهای دیگری سرمایه گذاری کن.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    18 2
    اگر هم بخواید در توانتون نیست فعلا که بازار ارز داره به شما شوک وارد میکنه
  • دوربین JP ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    12 1
    وقتی سود بانکی 20 ردصد هست و نرخ تورم 37 الی 40 درصد هست و نرخ سود بانکی هم تغییر نکند . مردم باز روی می آورند به بازار کاذب ،سکه و دلار و مسکن،و بدین ترتیب تورم که کم نمیشه بیشتر هم میشه و البته تولید و صنعت ورشکست میشه . اصل اینکه که براساس نرخ تورم سود بانکی باشه نه غیر از اون شاید تا یک سال دیگر هم اتفاقی نیافتاد و دلار پایین که نیامد بال هم رفت . ان وقت تکلیف پول مردم که در بانک هست . چی میشه ؟ هیچی جزء ضرر چیزی در بر نخواهد داشت .
  • خاقانلی IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    5 0
    دیگه چطور میخوای بهتون شوک وارد کنه.دلار 3300 تومنی شوک نیس.تو کدوم یکی از مملکتای حتی ضعیف مثل افغانستان!!!ارز هر روز مثل یویو نوسان میکنه؟!!!
  • سلام UA ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    5 0
    هموطن عزیز اقتصاد ایران دچار بیماری هلندی + تحریم شده و طبق هیچ محاسبات علمی نمیتوان بین . سود بانکی و تورم و رکود و افزایش نقدینگی و کسری بودجه و یارانه نقدی رابطه ای برقرار کرد.