ایسنا نوشت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که خودروسازان پیشنهاد جدیدی برای افزایش قیمت به این وزارتخانه نداده اند گفت: دوستان ما در وزارتخانه اعتقاد دارند که بازار خودرو انحصاری نیست و به همین دلیل باید قیمت گذاری آن از شورای رقابت گرفته شود.

محمدرضا نعمت‌زاده امروز دوشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید ایمیدرو با اشاره به این‌که این وزارتخانه در تلاش است وضعیت صنعت خودرو را به حالت طبیعی بازگرداند گفت: اختلاف بر سر شیوه قیمت گذاری خودرو همچنان باقی است. به طوری که شورای رقابت اعتقاد دارد بازار خودرو انحصاری است اما دوستان ما در وزارتخانه چنین اعتقادی ندارند.

او با اشاره به این‌که چند مورد انتصاب دیگر نیز در وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهیم داشت گفت: امروز صبح جلسه‌ای با وزیر امور اقتصادی و دارایی داشتم و در این جلسه قرار شد در کارگروهی به ریاست وزارت اقتصاد و با دریافت پیشنهاد وزارت صنعت و تجارت ظرف دو هفته موانع تولید شناسایی شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: جلسه دیروز بین این وزاتخانه و وزارت اقتصاد به دلیل ورود مهمان خارجی عقب افتاده بود.

نعمت زاده با بیان این‌که راه اندازی هفت طرح فولادی جزو اولویت‌های دولت یازدهم است گفت:‌ با راه اندازی این طرح‌ها شش تا هفت میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد کشور اضافه می‌شود.

وی همچنین خودکفایی در تولید فولاد را جزو اولویت‌های این وزارتخانه دانست و گفت: امیدواریم با کاهش تحریم‌های بین المللی وضعیت صنعت به تناسب اوضاع بهبود یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حکم آقای کرباسیان به عنوان رییس جدید ایمیدرو چند ساعت پیش از آغاز مراسم معارفه قطعی شد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    188 2
    چرا دولت عوارض ورود خودرو رو کاهش نمیده تا ی حالی به این خودرو سازهای ایرانی بده که مشغول چپاول سرمایه های مردم هستن . مثلا 2 - 3 % بشه خوبه .
    • آمپاسم IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      4 0
      خدایی هیچ تحریم یا حمله ای از بیرون برای ما لازم نیست، وقتی صنعتگر به مردم کشور خودش رحم نداره و چهارچرخه ها رو با این قیمتا میندازه به هموطنان... خودمون برای تحریم و حمله به خودمون کافی هستیم! آمارتولید آشغال درمقیاس بالاوانبوه افتخارنداره که فقط مدام دادوفریادمیکنن که به صنعت خودروکمک کنید که مابیشترآشغال تولید کنیم تا مردم رو زودتربفرستیم اون دنیا ازاین فلاکت راحت شن ما که نفهمیدم ماشینی که باحجم موتور 1300 سی سی درهر100کیلومتر بالای 9 لیتر بنزین مصرف میکنه چطوری استاندارده یورو 4 گرفته اگه کسی میدونه ماروهم راهنمایی کنه بفهمیم ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    105 8
    اقای وزیر یعنی شما میگی قیمت 18میلیون برای یک پراید 111 عادلانه است ؟ واقعا که !!
    • بیژن A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      3 4
      خیر به هیچ عنوان عادلانه نیست. اما نکته مهم این است که تعیین قیمت هر کالایی از جمله خودرو در شرایط تورمی هیچ گونه کمکی به کنترل بازار نخواهد کرد. این را من نمیگویم بلکه کارشناسان زبده اقتصاد میگویند.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    164 6
    اقای نعمت زاده سهم کرمان را از فولاد بدهید .چرا باید معادن ما خالی شوند و اصفهان فولاد تولید کند به چه دلیل ؟ سهم مردم محروم این منطقه از معادنی که خودشان استخراج میکنند چیست؟ تا کی باید با لابی کارخانه ها در جایی احداث شوند که حقشان نیست
  • جمالی A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    11 1
    اقای وزیر انتصابات را اگسترده اغاز کنید این اقایان در باطن با شما همکاری نخواهند کرد
  • علیرضا IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    16 1
    خوب اگر انحصاری نیست پس جلوی رقابت رو نگیرید اجازه بدید تولیدات ما با خارجیها رقابت کنند و قیمت رو بازار تعیین کنه ،احسنت به دوستان شما در وزارت خونه!!
  • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    4 0
    طبق قانون تجارت واردات یک دستگاه خودرو کارت بازرگانی نمی خواهد الان بر خلاف قانون عمل میشود
  • سعید A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    6 0
    چرا واردات یک دستگاه خودرو جهت مصرف شخصی کارت بازرگانی میخواهد
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    10 0
    متاسفم از اينكه در دنيا خودروهايي با بهترين كيفيت وكمترين مصرف حدود 3 ليتر در يكصد كيلومتر با قيمت مناسب دردسترس است وليكن در كشور ما بر عكس پايين ترين كيفيت بيشترين ميزان مصرف حدود10ليتر با قيمت بالا براي مردم عادي است كه علاوه بر هدر رفتن سرمايه ملي الودگي هوا و بيماري را نصيب ما ميكند